Web Analytics Made Easy - Statcounter

حیدری با اشاره به انتخاب یزد به عنوان پنجمین دوره پایتخت کتاب ایران گفت: بیش از ۵۵۰ شهر کشور در طرح پایتخت کتاب ایران حضور پیدا کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « ابراهیم حیدری » در مراسم افتتاحیه نشست هم‌اندیشی معاونان فرهنگی و رسانه‌ای ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی‌کشور در یزد گفت:  یکی از اهداف پایتخت کتاب الگوگیری از شهرهای پایتخت کتاب ایران و الگوسازی در شهرها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی و دبیر ستاد هماهنگی شهرها و روستاهای دوستدار کتاب افزود: در این چند دوره از پایتخت کتاب ایران بیش از 550 شهر شرکت کردند که شهرهای کمتر برخودار تا شهرهای نزدیک پایتخت همگی حضور داشتند و الان آرشیو خوبی در این زمینه داریم.

مدیر کل دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی‌گفت: ما سعی داریم تا در دوره ششم با توجه به تجربیات و هم افزایی پیگیری بیشتری داشته باشیم.

حیدری ادامه داد: ساختار برنامه نویسی و مستند سازی به عنوان دو مشکل شهرها بوده است که سعی شده تا با برگزاری کارگاه های آموزشی این مشکل را رفع کنیم.

وی افزود: هم افزایی و تعامل بین دستگاه ها در این طرح به خوبی مورد توجه قرار گرفته است و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی‌به عنوان تسهیل کننده بوده اند که دلایل انتخاب شهرها به عنوان پایتخت کتاب ایران نیز در همین راستا بوده است.

مدیر کل دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی گفت: ما می‌خواهیم موج کتابخوانی در استان و کشور راه اندازی شود و همه شهرها باید کل شهر و روستاها را درگیر آن کنند.

حیدری با اشاره به ترویج کتابخوانی گفت: کتابخانه‌ها یکی از مکان های ترویج کتاب و کتابخوانی است و سعی ما بر این است که کتاب از کتابخانه‌ها بیرون بروند و در دل جامعه شاهد حضور کتاب باشیم.

پایان پیام/449

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت خبرگزاری شبستان شیراز کانون های فرهنگی هنری مساجد استان بوشهر اوقات فراغت کانون مساجد مجلس روزنامه ها اردبیل دفتر مطالعات شبستان یزد پایتخت کتاب ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۹۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرائت قرآن و حمایت از فلسطین در برنامه تلویزیونی تونس+فیلم

حضور قاری نوجوان کشورمان و احسان یاسین، خواننده، در کشور تونس و اجرای قطعات به زبان عربی در دفاع از فلسطین با استقبال مردم این کشور مواجه شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، برنامه تلویزیونی زنده در شبکه قرطاج تونس با یکی از مشهورترین مجریان تلویزیونی این کشور و با حضور محمود پاک‌نیت، بازیگر نقش حضرت یعقوب (ع)؛ مهوش صبرکن، بازیگر نقش کالی ماما ندیمه زلیخا در سریال یوسف (ع)؛ احسان یاسین، خواننده کشورمان؛ سید علی فیاضی، قاری قرآن نوجوان از اصفهان و نیز رایزن فرهنگی کشورمان در تونس در این برنامه قاری قرآن نوجوان به طور زنده قرآن کریم و احسان یاسین دو قطعه موسیقی اجرا کردند.

.

تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط قاری نوجوان کشورمان در مسابقات قرآن تونس یکی از برنامه‌های مهم در این ایام بود. در این مدت همچنین احسان یاسین خواننده جوان کشورمان، به دعوت کشور تونس عازم این کشور شده است.

همزمان با حضور قاری منتخب کشورمان در کشور تونس، هفته فرهنگی ایران با نمایش فیلم ملک سلیمان نبی و میزبانی از دو تن از بازیگران آن برگزار شده است.

 

برگزاری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای

 

احسان یاسین در این رویداد فرهنگی، با قطعات معنوی و موسیقایی در حمایت از آرمان فلسطین کنسرت اجرا کرد که با استقبال خوب حاضران مواجه شد. هفته فرهنگی ایران فرصتی دوباره برای آشنایی نخبگان فرهنگی دو کشور است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • ۱۲۷ هزار نفر عضو شورا در کشور وجود دارد
  • کرج کاندیدای انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • کرج نامزد انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • یمن جایگزین مهمان ویژه نمایشگاه کتاب شد
  • معرفی یمن به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • قرائت قرآن و حمایت از فلسطین در برنامه تلویزیونی تونس+فیلم
  • یمن مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • تغییر در مهمان ویژه نمایشگاه کتاب / یمن جایگزین هند شد
  • هندی‌ها به نمایشگاه کتاب تهران نمی‌آیند؟