Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@06:01:10 GMT

کاهش ۲۲ درصدی نزاع و درگیری در خراسان شمالی

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۹۹۵۲۲

کاهش ۲۲ درصدی نزاع و درگیری در خراسان شمالی

‌فرمانده نیروی انتظامی خراسان شمالی از کاهش ۲۲ درصدی آمار نزاع و درگیری در خراسان شمالی خبر داد.

‌به گزارش ایسنا، سردار علیرضا مظاهری در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه در سه ماه اول سال جاری چهار هزار و ۷۸۵ نفر دستگیر شدند، اظهار کرد: این آمار نسبت به سال مشابه شش درصد افزایش داشته که از این تعداد ۹۳ درصد آقایان و هفت درصد خانم‌ها بوده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده نیروی انتظامی خراسان شمالی تاکید کرد: دو درصد از دستگیرشدگان تحصیلات عالی و ۹۸ درصد تحصیلات دیپلم و زیر دیپلم داشته اند و فاقد شغل بوده اند.

وی با بیان اینکه نزاع و درگیری دو سال است که با کاهش روبه رو است، عنوان کرد: دو هزار و ۱۶۸ مورد نزاع و درگیری بررسی شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد کاهش داشته است.

مظاهری اظهار کرد: قتل در استان ۵۰ درصد کاهش داشته است و در جرایم خشن نیز کاهش چشمگیری را شاهد هستیم و علاوه بر آن سرقت‌های مسلحانه به صفر رسیده است و شرایط مطلوبی را در استان شاهد هستیم.

به گفته وی، ۱۸۴ پرونده کلاهبرداری بررسی شده است که ۱۰۸ نفر دستگیر شده اند و آمار دستگیری نسبت به جمعیت استان بالا است و باید به این مسئله توجه جدی انجام شود.

فرمانده نیروی انتظامی خراسان شمالی بیان کرد: در رابطه با کالای قاچاق ۲۶۲ نفر دستگیر شدند که ارزش کالای قاچاق نیز ۲۴۹ میلیارد ریال بوده است و افزایش ۹۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته ایم.

مظاهری در رابطه با جرایم اقتصادی تصریح کرد: هفت فقره پرونده بررسی شده که به ارزش ۶۳ میلیارد ریال بوده است.

وی با تاکید بر اینکه سرقت همچنان جزو جرایم اول استان است، افزود: عدم همکاری شهروندان و جدی نگرفتن هشدارهای پلیس نیز یکی از علت‌های این سرقت‌ها است و بیشتر سرقت‌ها مربوط به سرقت‌های خرد می‌شوند.

فرمانده نیروی انتظامی خراسان شمالی با بیان اینکه ۹۵۴ سارق دستگیر شده اند، افزود: نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۵ درصد این آمار افزایش داشته است.

به گفته وی ۴۰ درصد کشفیات مواد مخدر افزایش داشته است که ۲۲۶ مورد اتفاق افتاده است و ۲۳۰ مورد نیز کشف شده است که تفاوت آمار مربوط به برخی از جرایمی است که در سال جاری کشف شده است.

وی در رابطه با مزاحمت‌های خیابانی بیان کرد: هزار و ۸۸ مورد بررسی شده است که هفت مورد به مراجع قضائی ارجاع شده است و ۹۸ مورد نیز تعهد داده اند.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نزاع و درگیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۹۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قتل جوان ۲۳ ساله با چاقو در نزاع و درگیری/ عاملان قتل دستگیر شدند

سردار علی اکبر جاویدان فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: عاملان قتل جوان ۲۳ ساله در یک نزاع و درگیری در یکی از روستا‌های شهرستان حاجی آباد دستگیر شدند.

وی افزود: در پی وقوع درگیری در مراسم عروسی یک جوان ۲۳ ساله با ضربه چاقو به قتل رسیده و ۴ نفر دیگر نیز مجروح و به بیمارستان منتقل شدند.

فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: حال ۳ نفر از مجروحان رضایت بخش و یکی از آنان نیز به دلیل شدت جراحات وارده به بیمارستان شهید محمدی بندرعباس اعزام شد.

سردار علی اکبر جاویدان افزود: قاتل که اهل یکی از استان‌های غربی کشور و مدت‌ها متواری بوده، شناسایی و در یک عملیات ضربتی و پلیسی درحالی که قصد فرار با خودرو کرایه‌ای به خروج از استان را داشت دستگیر شد.

وی گفت: متهم صراحتا به جرم خود و قتل مقتول اعتراف کرد و ۳ متهم دیگر به عنوان عاملان اصلی درگیری نیز دستگیر و با تشکیل پرونده به دستگاه قضائی معرفی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • کاهش ۸ درصدی مراجعین نزاع در استان اردبیل
  • قیمت طلا و سکه امروز 16 اردیبهشت 1403
  • ۶۵ درصد مخازن سد‌های کشور پر شده است
  • قتل جوان ۲۳ ساله با چاقو در نزاع و درگیری/ عاملان قتل دستگیر شدند
  • کاهش ۸ درصدی مراجعان درگیری به پزشکی قانونی اردبیل
  • کاهش تعداد مراجعین ناشی از نزاع به پزشکی قانونی اردبیل
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • افزایش ۸۰ درصدی ارزش صادرات سمنان در سال جدید
  • افزایش ۱۶ درصدی تولید فولاد ایران در فصل نخست ۲۰۲۴
  • بهادری جهرمی: رشد تجارت خارجی فروردین، ۴۸ درصد مدت مشابه سال قبل است