Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار کرمان با اشاره به اینکه ۹۰ درصد مواد مخدر دنیا در افغانستان تولید می‌شود گفت: ۸۱ درصد تریاک تولید شده در افغانستان وارد ایران می‌شود و با توجه به شرایط جغرافیای استان کرمان مرکز مقابله با آن شده است. ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲ استانها کرمان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، محمدجواد فدایی ظهر امروز در همایش بزرگداشت سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر که در سالن شهید مرتضوی استانداری کرمان برگزار شد با اشاره به اینکه مشکل مواد مخدر یک مشکل جهانی است و این معضل گریبان‌گیر بسیاری از کشورهاست اظهار داشت: کشور ما و استان کرمان نیز با این مشکل روبه‌رو هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به وجود حدود 2 میلیون و 800 هزار نفر معتاد در کشور گفت: معضل مواد مخدر در کشور دامنه گسترده‌ای دارد و باید بیش از اینها برای مقابله در این حوزه تلاش کنیم.

استاندار کرمان با بیان اینکه مواد مخدر سالانه چیزی در حدود 12 هزار میلیارد دلار خسارت مالی به کشور وارد می‌کند افزود: این در حالیست که خسارات اجتماعی و معنوی مواد مخدر در جامعه هیچ وقت در آمار و ارقام نمی‌آید.

وی با اشاره به اینکه براساس گزارشات سال 2009 میلادی 90 درصد مواد مخدر دنیا در افغانستان تولید می‌شود عنوان کرد: 81 درصد تریاک تولید شده در افغانستان وارد ایران می‌شود و با توجه به شرایط جغرافیای استان کرمان مرکز مقابله با آن شده است.

فدایی با اشاره به مهمترین عوامل گرایش به مواد مخدر در جامعه گفت: آگاه‌سازی مهمترین و بهترین روش پیشگیری است و این آگاه‌سازی نباید جنبه نصیحت داشته باشد.

گزارش سازمان ملل درباره رشد فزاینده مواد مخدرظریف: آمریکا مسئول مستقیم عواقب ناگوار و ایجاد اختلال در مبارزه بین‌المللی با مواد مخدر استجانشین فرمانده ناجا: کشفیات 3 ماهه مواد مخدر در ایران به 800 تن رسید / هلاکت اشرار و قاچاقچیان ‌2.5 ‌برابر شد

در این جلسه ناصر فرشید جانشین فرمانده انتظامی استان کرمان مواد مخدر را یکی از ابزارهای جنگ نرم دشمنان و مخالفین نظام دانست و اظهار داشت: افزایش تولید مواد مخدر در کشورهای همسایه ما با هدف کاهش آرامش قشر جوان، نوجوان و سایر افراد جامعه است.

وی با اشاره به وجود 574 شهید نیروی انتظامی در استان کرمان گفت: استان کرمان تنها در سال گذشته هفت شهید مقابله با مواد مخدر تقدیم نظام کرده است.

جانشین فرمانده انتظامی استان کرمان از کشف بیش از 93 تن انواع مخدر در سال گذشته در استان کرمان خبر داد و افزود: در سه ماهه نخست امسال 24 تن انواع مواد مخدر در استان کشف شده که 23 تن آن توسط نیروی انتظامی کشف شده است.

وی با بیان اینکه در سه ماهه نخست سال جاری شاهد افزایش کشفیات مواد مخدر صنعتی و روان‌گردان در استان کرمان هستیم گفت: خانواده‌ها باید با این مسئله آگاهانه برخورد کنند.

انتهای پیام/ ت

R7860/P/S6,67/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۹۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناکامی قاچاقچیان در جا به جایی ۳۸۴ کیلو تریاک

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی پلیس هرمزگان سردار علی اکبر جاویدان اظهار داشت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان رودان در راستای مقابله جدی و بی امان با قاچاق مواد مخدر و مبارزه با سوداگران مرگ در محور بخش رودخانه این شهرستان پس از چندین ساعت تعقیب و مراقبت‌های لازم و گشت زنی‌های پنهان و هدفمند به دو دستگاه خودرو سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و دستور توقف دادند.

وی افزود: رانندگان با مشاهده مأموران بدون توجه به دستور پلیس و علائم هشدار دهنده اقدام به فرار کردند که پس از تعقیب و گریز سریع متهمان چون عرصه را بر خود تنگ دیدند با استفاده از موقعیت منطقه و تاریکی هوا با رها کردن خودروها از محل متواری شدند.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان بیان داشت: در بازرسی از خودروهای توقیفی ۳۸۴ کیلو مواد مخدر تریاک کشف و ضبط و تلاش مأموران برای دستگیری متهمان ادامه دارد.

کد خبر 6087528

دیگر خبرها

  • شبکه تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی در ماهان متلاشی شد
  • شبکه تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی متلاشی شد
  • کشف بیش از ۸ کیلوگرم تریاک در خلیل آباد
  • ۲۰ کیلوگرم تریاک در عملیات مشترک پلیسی در خراسان شمالی کشف شد
  • کشف ۷۶ کیلوگرم تریاک و حشیش در یک منزل مسکونی
  • کشف ۷۶ کیلوگرم تریاک و حشیش در منزل مسکونی در خمینی‌شهر
  • توقیف خودرو حاوی تریاک در گردنه آهوان/ ۲ نفر دستگیر شدند
  • ناکامی قاچاقچیان در جا به جایی ۳۸۴ کیلو تریاک
  • کشف بیش از ۴۴ کیلوگرم تریاک در مراغه
  • کشف حدود ۸۸ کیلوگرم تریاک با طعم هندوانه در قم