Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «نماینده»
2024-04-26@22:40:15 GMT

عدم اعتماد به غرب راه علاج مشکلات کشور

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۹۹۸۳۸

عدم اعتماد به غرب راه علاج مشکلات کشور

 «نماینده»/ نورالدین قدیمی*: آمریکا در جدیدترین اقدامات خود علیه جمهوری اسلامی ایران، تعدادی دیگر از مقامات و مسئولان جمهوری اسلامی ایران را به فهرست تحریم‌های خود افزود.
 وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد، در تحریم‌های جدید، فرماندهان ارشد سپاه از جمله سردار حاجی‌زاده، سردار تنگسیری و سردار پاکپور را به همراه فرماندهان مناطق پنج‌گانه دریایی سپاه در فهرست تحریم‌های جدید خود گنجانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 این تحریم‌ها اوج استیصال ابرقدرتی است که در عرصه میدانی با اسقاط پهپاد پیشرفته چند صد میلیون دلاری‌اش در منظر جهانی تحقیر شد و طبیعی است که به ضعیف‌ترین کنش تقابلی یعنی تحریم فرماندهان مقتدر سپاه روی بیاورد.
 به تصریح شبکه انگلیسی «تله‌سور» "ایران (سپاه) غرور آمریکا را هدف قرار ‌داد؛ جایی که ترامپ، درد را آنجا بیشتر احساس کرد."
با ساقط شدن پهپاد آمریکا ، انتظار دوستان آمریکا از جمله عربستان، امارات و رژیم صهیونیستی ، برخورد نظامی ترامپ با ایران بود ؛ ولی هراس ایالات متحده از گسترش دامنه درگیری و تنش بیشتر، به تحریم نمادین ایران منجر شد . اقدامی که ناامیدی هرچه بیشتر حاکمان مرتجع عربی در منطقه خلیج‌فارس را فراهم کرده است.
شاخص‌ها و برآوردها حاکی از این موضوع است که جامعه ایران با وجود داشتن مشکلات اقتصادی ، به تحریم‌های اعمال شده از سوی آمریکای درمانده بی‌توجه است ؛ زیرا به بیان نویسنده کتاب «هنر تحریم‌ها» موفقیت آمریکا در اعمال تحریم منوط به موفقیت در عملیات روانی است که آمریکا توفیقی در آن نداشته است.
 به اعتراف نشریه «بلومبرگ» سیاست تحریم آمریکا علیه ایران به آخر خط رسیده است.
 نکته قابل تامل این است که مشکلات اقتصادی کشور دقیقاً زمانی شروع شد که برخی افراد و جریان‌ها در داخل کشور، مذاکره با غرب را راه نجات کشور دانسته، اقدامات آشکار و پنهانی را به منظور اعتمادزایی برای غرب آغاز کردند.
 این در حالی است که رصد رفتار فعلی آمریکا و اروپایی‌ها نشان می‌دهد به میزان اعتماد به غرب ، به مشکلات مردم افزوده شده است.
 راه علاج مشکلات کشور بازگشت به نسخه پیشرفت و توسعه کشور، یعنی عدم اعتماد و مذاکره با غرب است. اقتصاد ایران زمانی می‌تواند حرکت امیدوارکننده‌ای را شروع کرده و ادامه دهد که از دولت آمریکا و حتی برجام اروپایی قطع امید کرده و به اقتصاد درون‌زا و پایدار داخلی اعتماد و تکیه کند.

منبع: نماینده

کلیدواژه: مشکلات اقتصادی نماینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۹۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره شمالی: تحریم‌های آمریکا به حلقه‌ای بر گردن واشنگتن تبدیل شده است

کیم اون چول، معاون وزیر امور خارجه کره شمالی گفت که تحریم‌های آمریکا علیه کشورش به حلقه‌ای بر گردن خود واشنگتن تبدیل شده است.

براساس گزارش المیادین، خبرگزاری مرکزی کره شمالی به نقل از معاون وزیر این کشور گفت: برای آمریکا که علاقه زیادی به تسلط و انقیاد بر دیگر کشور‌ها دارد، تحریم‌ها ابزار دیپلماتیک ترجیحی است، اما در شبه جزیره کره، تحریم‌ها به حلقه‌ای بر دور گردن خود آمریکا تبدیل شده است.

او با اشاره به اینکه تحریم‌های آمریکا به تقویت کره شمالی کمک کرد، افزود که توسعه سلاح‌های هسته‌ای در این کشور در پاسخ به تهدیدات هسته‌ای آمریکا آغاز شد.

کیم اون تایید کرد که در صورت اعمال تحریم‌های بیشتر پیونگ یانگ به تولید تسلیحات هسته‌ای ادامه خواهد داد.

پیش از این، کیم یو جونگ، عضو کمیته مرکزی حزب کارگران کره شمالی و خواهر کیم جونگ اون، رهبر این کشور گفت که کشورش به ساختن یک نیروی نظامی عظیم برای حفاظت از حاکمیت و صلح منطقه‌ای خود ادامه خواهد داد.

پیونگ یانگ در معرض یک سری تحریم‌هایی است که در سال ۲۰۰۶ توسط سازمان ملل اعمال شد و چندین بار تشدید شد.

با این وجود کره شمالی به توسعه برنامه‌های نظامی خود ادامه داد. در سال ۲۰۲۲، این کشور اعلام کرد که وضعیت این کشور به عنوان یک قدرت هسته‌ای به دلیل تهدیدات و تحریکات مداوم آمریکا علیه آن، «غیرقابل بازگشت» است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • نظر مقام سابق موساد از شبکه‌ باورنکردنی دور زدن تحریم‌ها در ایران
  • تحریم مشترک سه کشور علیه ایران | از اشخاص تا هواپیما و کشتی!
  • مقام سابق موساد: ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
  • افزایش چهار برابری درآمدهای نفتی ایران با شبکه‌ باورنکردنی دور زدن تحریم‌ها
  • کره شمالی: تحریم‌های آمریکا به حلقه‌ای بر گردن واشنگتن تبدیل شده است
  • محکومیت تهدید تحریم دولت اسلام آباد از سوی آمریکا
  • لزوم فرهنگ سازی مراجعه به مشاوره، ضرورت جامعه مدرن
  • آیت الله خامنه ای : برخی توصیه می‌کنند یک خواسته آمریکا را قبول کنید تا مشکل حل شود / تحریم‌ها موجب شکوفایی استعداد‌ها شده
  • سرنوشت سیاسی بایدن در گروِ تحریم نفتی ایران | فارن پالسی: بایدن به دام افراطیون برای تحریم ایران نیفتد
  • قادری: باید بدون توجه به تحریم‌ها کشور را به بالاترین حد توانمندی برسانیم