Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-29@11:03:50 GMT

آخرین وضعیت پرونده قاچاق 36 هزار کولر گازی

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۹۹۸۷۷

به گزارش فارس، جمال انصاری در حاشیه همایش سراسری قوه قضائیه در جمع خبرنگاران در مورد آخرین وضعیت پرونده قاچاق ۳۶ هزار کولر گازی در اهواز اظهار کرد: پرونده در فرآیند اجراست و دستورات اجرایی لازم برای آن صادر شده است و هیچ مانع دستوری، حقوقی یا توجیه برای توقف وجود ندارد.

وی در رابطه با اظهارات وزیر دادگستری در مورد درخواست گروه کارشناسی برای بررسی اسناد ارائه شده در این پرونده و این مطلب که محکوم مدعی شده است در دادگاه بدوی و تجدید نظر اسناد پذیرفته نشده است، عنوان کرد: بررسی این گروه منافی با اجرای رأی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما ممکن است برای تأخیر تجویز داشته باشیم اما برای توقف اجرای حکم اصلاً نداریم و استان فرآیند اجرای حکم را به صورت کامل اجرا می‌کند. خیلی از محکومین می‌توانند چنین ادعایی داشته باشند.

انصاری افزود: رأی در حال حاضر از دید ما یک رأی قطعی است و دستور توقفی برای اجرای آن وجود ندارد و به استان ابلاغ شده است. استان هم فرآیند اجرا اعم از تعیین و تکلیف کالا و وصول جریمه را انجام می‌دهد. آقای آوایی مهلتی داده بودند که این مهلت در حال انقضا است و هیچ دستور توقفی در پرونده وجود ندارد.

معاون وزیر دادگستری در پاسخ به این سوال که آیا تیم کارشناسی مورد نظر ادعاهای مطرح شده در این زمینه را وارد دانسته است؟ گفت: از نتیجه کار کارشناسی اطلاع ندارم. در سایر پرونده‌های دیگر که کم و زیادش به دلیل احقاق حق مهم نیست. موضوعی تحت عنوان بررسی کارشناسی یا ماده ۲۳ آئین نامه سازمان تعزیرات داریم که به موجب آن در مورد احکام قطعی که توسط سازمان تعزیرات صادر می‌شود، آقای وزیر اجازه دارند بررسی کنند. این بررسی فقط برای الان نیست و در گذشته هم بوده است در آینده هم ممکن است وجود داشته باشد.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی ادامه داد: اینکه بررسی آیا به توقف آرا و این رأی شده باشد نبوده و رأی در حال اجرا است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۹۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه قاچاقچی سوخت در ایرانشهر محکوم شدند

منصور انصاری گفت:  شعبه اول بدوی و ویژه رسیدگی به قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی ایرانشهر به سه پرونده، قاچاق سوخت به میزان ۶۴ هزار لیتر و ارزش ۲ میلیارد و ۶۳۶ میلیون ریال رسیدگی کرد.

وی افزود: این شعبه پرونده خرید و فروش و حمل ۲ هزار و ۴۰۰ هزار لیتر گازوییل به ارزش ۸۹۸ میلیون ریال را بررسی و با توجه به مدارک موجود و نوع کشف سوخت در خودرو، اتهام انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط سوخت‌ها متهم را به پرداخت یک میلیارد و ۷۹۷ میلیون جزای نقدی محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان همچنین پیرامون پرونده قاچاق ۲ هزار و ۳۴۰ لیتر سوخت به ارزش یک میلیارد و ۲۶ میلیون ریال، عنوان کرد: شعبه رسیدگی کننده علاوه‌بر ضبط سوخت کشف شده متهم را به پرداخت ۲ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم کرد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین شعبه پرونده قاچاق یک هزار و ۶۶۰ لیتر گازوئیل به ارزش ۷۳۸ میلیون ریال را بررسی و با توجه به جاسازی سوخت در ۱۶ گالن و ارائه نکردن مدارک قانونی، اتهام انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط گالن‌های حمل سوخت و سوخت، متهم را به پرداخت یک میلیارد و ۴۷۶ میلیون جریمه نقدی محکوم کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • محکومیت بیش از ۵ میلیارد ریالی متصدی لوازم آرایش بهداشتی در رشت
  • یک بام و دوهوای دولت برای کولرهای گازی: تبلیغ ممنوع؛ فروش آزاد، قاچاق رها!
  • سه قاچاقچی سوخت در ایرانشهر محکوم شدند
  • قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
  • گلایه مددجویان بهزیستی از عدم تحویل کولر گازی
  • توانیر : قبض برق مشترکی که در تابستان از کولر گازی استفاده می‌کند بالای ٢ میلیون تومان پیش‌بینی می‌شود
  • میانیگن قبض برق مشترکان با کولر گازی بالای دو میلیون تومان می‌شود
  • قبض برق ۲ میلیون تومانی در صورت استفاده از کولر گازی
  • محکومیت بیش از ۳ میلیارد ریالی یک واحد صنفی در رشت
  • افزایش ۶ برابری مصرف برق با استفاده از کولر گازی در مناطق معتدل