Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، آیت‌ الله فلاحتی در دیدار مدیرکل، معاونان و جمعی از کارکنان حفاظت محیط زیست گیلان با اشاره به وجود بیش از ۶۰۰ آیه درباره محیط زیست در قرآن گفت: آیه‌های مربوط به محیط زیست در قرآن بیش از آیات احکام است.

وی انسان را بزرگ‌ترین آسیب‌رساننده به محیط زیست عنوان کرد و افزود: هیچ موجودی در روی زمین مانند انسان محیط زیست را تخریب نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه رشت با اشاره به توجه بسیار اسلام نسبت به مسائل محیط زیستی، بیان کرد: کاشت یک نهال برابر با احیای یک انسان است.

فلاحتی، بخشی از آسیب‌های محیط زیستی را ناشی از بی‌توجهی دانست و تصریح کرد: انسان بزرگ‌ترین موجود خداست که به محیط زیست ضربه می‌زند اما خودش نمی‌داند.

وی به معضل پسماند در منطقه سراوان رشت اشاره کرد و گفت: پسماند سراوان کار را به جایی رسانده که خرگوش‌ها و پرندگان منطقه را نابود می‌کند ضمن این که شیرابه‌های آن وارد رودخانه رشت می‌شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به گسترش آپارتمان‌نشینی در جامعه، خاطرنشان کرد: ۹۰ درصد از مردم نحوه زندگی آپارتمان‌نشینی را نمی‌دانند.

آیت الله فلاحتی، سازمان حفاظت محیط زیست را در راس کنترل و تنظیم سلامت مردم عنوان کرد و گفت: سازمان حفاظت محیط زیست یکی از نهادهای دولتی است که می‌تواند مردم را برای رسیدن به سلامتی کمک کند.

وی، خواستار همکاری حفاظت محیط زیست گیلان با پارک‌های علم و فناوری و مراکز دانش بنیان شد و اظهار کرد: اتاق اندیشه ورز را در حفاظت محیط زیست گیلان تشکیل دهید و در آن اتاق فکر کرده و افق‌های استان را ببینید .

امام جمعه رشت با بیان این که بخشی از آسیب‌های حفاظت محیط زیست گیلان ناشی از معضلات انسانی است، تصریح کرد: مسئولان حفاظت محیط زیست باید مشکلات آینده را مشخص کرده و راهکار ارائه دهند.

فلاحتی بر حضور حفاظت محیط زیست در سواحل گیلان تاکید کرد و افزود: برای حضور در سواحل برنامه داریم ضمن این که برنامه‌های فرهنگی در کنار دیگر امور باید در سواحل استان اجرایی شود.

وی با اشاره به این که فضای لطیف گیلان به همه سلامتی می‌دهد و این وضعیت باید باقی بماند، بیان کرد: اسلام درباره محیط زیست حرف بسیار دارد و توصیه می‌کنم کتاب مفاتیح الحیاه آیت الله جوادی آملی که کلیدهای چگونه زیستن است، را مطالعه کنید.

نماینده ولی فقیه در گیلان به آسیب‌پذیر شدن حریم رودخانه‌های استان به دلیل برداشت بی‌رویه اشاره کرد و گفت: تجزیه‌پذیری رودخانه‌های گیلان کم شده است و می‌طلبد حفاظت محیط زیست در این عرصه عاقلانه ورود کند.

فلاحتی با بیان این که گیلانی‌ها مردمی فرهیخته و از فرهنگ بالایی برخوردارند، یادآور شد: متولیان امر باید مردم را در عرصه‌های محیط زیستی هدایت و آموزش دهند.

در این دیدار قربانعلی محمدپور مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت و اخبار محیط زیست گیلان به وجود ۱۹ پاسگاه محیط بانی در استان اشاره کرد و گفت: تعداد ۱۷۹ نفر محیط‌بان در پاسگاه های مذکور فعالیت می‌کنند.

وی احیا و بهره‌برداری اقتصادی از تالاب‌های گیلان را از برنامه‌های حفاظت محیط زیست گیلان عنوان کرد و افزود: برای تمام تالاب‌های استان برنامه داریم ضمن این که طرح بوم گردی در بخش اقتصاد و معیشت مردم را دنبال می‌کنیم.

وی از پاکسازی سنبل آبی در ۴۰۰ هکتار از تالاب‌ها و آب‌بندان‌های گیلان خبر داد و بیان کرد: معضل پسماند اصلی‌ترین مشکل استان است و سال گذشته یک میلیون و ۱۶۶ هزار نفر ساعت را در این زمینه آموزش دادیم.

کد خبر 445569

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: پسماند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۷۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت آلودگی هوا و محیط‌زیست قم چیست؟

مدیرکل حفاظت محیط زیست قم عوامل موثر در آلودگی هوا و محیط‌زیست این استان را تشریح گرد. - اخبار استانها -

محمدحسین بازگیر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم،در رابطه با عوامل مؤثر در آلودگی زمین، هوا و محیط‌زیست در استان، اظهار داشت: قم، یکی از کلان شهرهاست و در کلان شهرها علاوه بر بحث مدیریت شهری و اجتماعی، فعالیت‌های شهری که خود منشأ تولید برخی آلودگی هاست، قرار دارد و این استان به لحاظ طبیعی با بحث ریزگردها و گرد و غبار ناشی از کانون‌های فرسایش یافته اطراف شهر و آلودگی‌های ناشی از سوخت‌های فسیلی، خودروها، کارخانه‌ها، فاضلاب و نابسامانی در حوزه مدیریت پسماند مواجه است.

وی افزود: با توجه به موقعیت اقلیمی و اکولوژی قم، که منطقه ای خشک و بیابانی است میانگین بارش سالانه در استان بسیار کم بوده و جزو استان‌های کم برخوردار در این زمینه است و با توجه به موقعیت مکانی و عبور و مرور انواع خودروها و صنایع هیتوکربنی که آلودگی‌های خاصی دارد و همچنین تولید فولاد و سرب و روی و غیره زمینه ساز و مستعد آلودگی‌های زیست‌محیطی و هوا است که به شکل‌های مختلف در تابستان و زمستان شاهد آن هستیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: در استان، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خوبی همچون؛ منطقه حفاظت شده پلنگ درّه که بیش از 30 هزار هکتار است، با پوشش جانوری و گیاهی مناسب و حدود 5 تالاب که در فهرست تالاب‌های ملی کشور است، داریم.

بازگیر عنوان‌ کرد: بخشی از منطقه حفاظت شده کویری، با بیش از 80 هزار هکتار دارای پتانسیل‌های خوب در این استان است؛ پتانسیل‌هایی چون، گنبد نمکی که می‌تواند به یکی از میراث‌های طبیعی_تاریخی استان تبدیل شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جمع آوری ۹۰ تن پسماند و نخاله ساختمانی در پویش «مسیرسبز- ایران پاک»
  • بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی محیط زیست گیلان در روز ملی موزه‌ها
  • علت آلودگی هوا و محیط‌زیست قم چیست؟
  • جمع آوری ۹۰ تن پسماند و نخاله ساختمانی در پویش مسیر سبز ایران پاک
  • ۹۰ تُن پسماند و نخاله ساختمانی در استان مرکزی جمع‌آوری شد
  • آغاز نخستین بازرسی و نظارت خانه‌های محیط زیست کشور از گیلان
  • سند جامع مدیریت پسماند ایلام تهیه می‌شود
  • پاکسازی سفیدرود از ادوات صید غیرمجاز و برخورد قاطع با متخلفان آغاز شد
  • برپایی پویش های هفته زمین پاک در مازندران
  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد