Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-28@03:12:29 GMT

نقاشی میلیون یورویی به یک ناشناس فروخته شد

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۰۰۰۷۳

آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از رویترز،‌ این تابلو نقاشی منسوب به «‌کاراواجو» پنج سال پیش در اتاق زیر شیروانی یک خانه در جنوب فرانسه کشف شده بود و در یک حراجی خصوصی توسط یک فرد ناشناس خریداری شد.

پیش از قرار بود این تابلو نقاشی روز جمعه در یک حراجی عمومی در شهر «‌تولوز» فرانسه فروخته شود. قیمت تقریبی این اثر بین ۱۰۰ میلیون یورو تا ۱۵۰ میلیون یورو تخمین زده شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متخصصان فرانسوی پس از بررسی نقاشی پیداشده در فرانسه، آن را متعلق به «کاراوجو» - نقاش سرشناس ایتالیایی - دانستند و این کشف را اتفاقی فوق‌العاده در تاریخ هنر ارزیابی کردند.

به گفته‌ی «اریک تورکین»، ‌کارشناس تابلوهای نقاشی هنرمندان قدیمی،‌ خریدار این اثر قول داده این تابلو نقاشی را به یک موزه مهم امانت دهد.

اما نظرهای متفاوتی بین کارشناسان هنری درباره هویت خالق این تابلو نقاشی وجود دارد. در حالی که برخی از کارشناسان این تابلو هنری را منسوب به «کاراواجو» می‌دانند برخی دیگر معتقدند نقاش این اثر «‌لوئیس فینسون» یکی از هنرمندان فنلاندی بوده که با «کاراواجو» آشنایی داشته است.

در سال ۲۰۱۶ دولت فرانسه خروج این تابلوی ارزشمند از کشور را ممنوع اعلام کرد تا بررسی‌های بیشتری روی این نقاشی انجام دهد و موزه لوور نیز فرصت داشته باشد درباره خرید این تابلو تصمیم‌گیری کند. با این وجود موزه لوور در نهایت این تابلو را خریداری نکرد.

«کاراواجو» متولد سال ۱۵۷۱ میلادی، یکی از هنرمندان ایتالیایی فعال در رم، ناپل، مالت و سیسیل در طول سال‌های ۱۵۹۳ تا ۱۶۱۰ میلادی بود. موضوع بیشتر نقاشی‌های او مسائل مذهبی بودند. در مجموع ۶۸ اثر نقاشی شناخته شده از «کاراواجو» وجود دارد که تنها چهار نقاشی در اختیار مجموعه‌داران خصوصی است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: نقاشی میلیونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۰۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۱۵ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به افغانستان

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) می‌گوید اتحادیه اروپا ۱۵ میلیون یورو را برای پیش‌گیری و درمان سوءتغذیه در میان زنان، دختران نوجوان و کودکان و بهبود خدمات آب و فاضلاب در افغانستان اختصاص داده است.

یونیسف روز شنبه، ۸ ثور، با نشر خبرنامه‌ای گفته است که با این کمک برنامه ۲۷ ماهه در ۲۲ ولایت کشور اجرا خواهد شد.

قرار است از طریق این برنامه، برای ۸۰ هزار تن آب آشامیدنی و برای ۲۰۶ هزار تن خدمات صحی و به شش‌ هزار دختر نوجوان آموزش‌های مهارتی و حرفه‌ای فراهم شود.

بربنیاد آمار یونیسف، افغانستان با حدود ۲۹ میلیون نیازمند، از جمله ۱۵.۸ میلیون کودک و ۱۱ میلیون زن که به کمک‌های بشری نیاز دارند، یکی از بدترین بحران‌های بشردوستانه در جهان است.

روز گذشته نیز اتحادیه اروپا اعلام کرده بود که برای کمک به مهاجران اخراج شده از ایران و پاکستان،‌ ۱۷ میلیون یورو به سازمان بین‌المللی مهاجرت اختصاص داده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • کمک ۱۵ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به افغانستان
  • معروفترین نقاشی جهان اتاق دار می‌شود
  • رکوردشکنی نسخه کمیاب از قرآن در حراجی ساتبیز لندن
  • نمایشگاه نقاشی گروهی دانش آموزان ابتدایی شاهرود
  • لحظۀ حملۀ پهپاد ناشناس به میدان گازی کورمورِ کردستان عراق
  • خشم پدر، جان همسر و فرزندش را گرفت
  • فروش میلیون دلاری شاهکار ناتمام
  • هدیه به حسینی قبل از پرسپولیس
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ سلاطین بازار موبایل چقدر فروخته می‌شوند؟
  • عکس| «بانو سوسانو» در نمایشگاه نقاشی