Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر نیرو گفت که براساس برنامه ریزی‌های انجام شده، پیش بینی شده است که با رعایت یک شرط مهم جریان آب در زاینده رود استمرار داشته باشند.

به گزارش ایسنا، رضا اردکانیان وزیر نیرو پیش از ظهر امروز(چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت وزیران در جمع خبرنگاران با اشاره به پیش بینی‌ها انجام شده در وزارت نیرو برای تامین برق مورد نیاز کشور در تابستان سال جاری اظهار کرد: از مرداد ماه سال گذشته برنامه ریزی برای تابستان امسال را آغاز کردیم؛ براساس این برنامه ریزی پیش بینیمان این بود که تا پیش از تابستان ۹۸ حدود ۸ هزار مگاوات کمبود تولید خواهیم داشت که نیمی از آن به دلیل کم بارشی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اساس برنامه ریزی برای تابستان ۹۸ را شرایط بارندگی سال قبل در نظر گرفته بودیم خاطر نشان کرد: به لطف خدا نیمی از کمبود پیش بینی شده برای تامین آب، با بارش‌های که اواخر سال قبل و اوایل سال جاری شاهد بودیم تامین شد و در حال حاضر در مخازن سدهای چند منظوره به اندازه کافی آب وجود دارد.

وزیر نیرو ادامه داد: با توجه به میزان بارش‌ها، باید برای ۴ هزار مگاوات کمبود دیگر نیز برنامه ریزی می‌کردیم که در این زمینه پیش بینی‌های برای تولید مدیریت مصرف انجام شدو تعداد قابل توجهی نیروگاه تا ابتدای فصل گرم وارد مدار شد. همچنین اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف نیز آغاز گردید.

اردکانیان با بیان اینکه موضوع تغییر ساعت کاری ادارات بخشی از برنامه پیش بینی شده در سال قبل است اظهار کرد: برای تابستان سال جاری ما باید حدود ۳ هزار مگاوات برق را مدیریت مصرف کنیم در این راستا کار را از مجموعه دولت آغاز کردیم.

وی با بیان اینکه امسال با شرایط جدیدی روبه رو شده‌ایم و افزایش دما هم زودتر آغاز شده وهم نسبتاً فراگیر است خاطر نشان کرد: فراگیر بودن افزایش دما به این معنا نیست که نقطه‌ای گرم باشد و نقطه دیگر نباشد بلکه به این معنا است که وقتی یک درجه افزایش دما در سطح کشور ایجاد می‌شود ۱۳۹۰ مگاوات برق بیشتری باید تولید شود در این راستا ما از همه مصرف کنندگان درخواست می‌کنیم که در مصرف برق صرفه جویی کنند. تا بتوانیم تابستان سال جاری را به خوبی پشت سربگذاریم.

وزیر نیرو با اشاره به سهم برق مصرفی نهادهای دولتی و عمومی در سال ۹۷ گفت: از ۵۷ هزار مگاوات اوج باری که در سال گذشته با آن روبه رو بودیم، ۲۳ هزار مگاوات به دلیل مصرف دستگاه‌های سرمایشی بود که از میزان ۴۵۰۰ مگاوات مربوط به مصارف نهادهای دولتی و عمومی بود. در این راستا برای تغییر ساعت کاری ادارات براساس مصوبه سال قبل دولت که عملکرد خوبی نیز داشت عمل خواهد شد.

وی در بخش دیگری از صحبتهای خود در پاسخ به پرسشی درباره تاثیر افزایش تعرفه برق در کاهش مصرف اظهار کرد: در وزارت نیرو برای مدیریت مصرف فقط روی افزایش تعرفه‌ها حساب نمی‌کنیم. از ابتدا نیز این تلقی را نداشیتم که با افزایش تعرفه‌های برق تاثیر چشمگیری در مصرف مشاهده کنیم. چرا که ۷ درصد افزایش که کمتر از نرخ تورم سالانه نیز است فقط برای سرپا نگه داشتن صنعت برق است.

اردکانیان با اشاره به اینکه اصل موضوع کاهش مصرف یک احساس مسئولیت مشترک در جامعه است اظهار کرد: به اعتقاد من تاکنون در این زمینه دستاوردهای خوبی داشته‌ایم و مفاهمی که در حال حاضر میان مردم و خدمتگزاران آن در صنعت برق قرار است وضعیت خوبی دارد، مردم و همکاران دولت در سازمان‌های مختلف متوجه شده‌اند که وقتی دمای دستگاه‌های سرمایشی مورد استفاده شان را یک درحه افزایش دهند و به دمای آسایش نزدیک کنند، این اقدام تاثیری بسیار مثبتی در جریان استمرار برق می‌گذارد.

وی افزود: در زمینه تشویق برای کاهش مصرف برق امسال برای اولین بار در سطح کشور به استانهای مختلف پیشنهاداتی داده‌ایم برای سال جاری مصارف اوج بار هر کدام از استانها در سال قبل مشخص کرده‌ایم و برای سال جاری یک افزایش بار قابل قبولی برای هر کدام از استانها پیش بینی کرده‌ایم و به استانداران اعلام کرده‌ایم که به هر میزان افزایش مصرف برق استانهایشان از پیش بینی انجام شده کمتر شود، می‌توانیم از این ظرفیت برای صادرات برق استفاده کنیم و درآمد حاصله را در اختیار خود استانها قرار دهیم.

وزیر نیرو همچنین در پاسخ به سوالی درباره مطالعات انجام شده در وزارت نیرو برای احداث ۱۰۰ سد جدید در کشور گفت: مطالعات هموار انجام می‌شود تا زمانی که شرایط لازم فراهم شد طرح‌ها اجرا شود. در سال جاری بخش عمده سدهای کشور از وضعیت خوبی برخودار هستند این در حالی است سا ل قبل حدود ۳۴۰ شهر تحت تنش آبی بودند اما امسال قطعاً شرایط بهتری پیشروی کشور خواهد بود.

وی با اشاره به وضعیت زاینده رود ادامه داد: با توجه به وضعیتی که مخزن سد زاینده رود دارد با برنامه ریزی های که انجام داده‌ایم ان‌شاء الله این امکان فراهم می‌شود تا برای نخستین بار در ۱۱ سال گذشته بتوانیم برای کشت تابستانه هم رهاسازی آب داشته باشیم که این اقدام نقش مهمی در معیشت و شرایط روحی و روانی کشاورزان منطقه خواهد داشت. مصوبه این موضوع نیز طی روزهای قبل تهیه شده تا جریان آب در زاینده رود استمرار داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه استمرار جریان آب در زاینده رود مشروط است گفت: استمرار جریان آب در زاینده رود با این شرط مهم انجام می‌شود که در پایان تابستان حدود ۴۵۰ میلیون مترمکعب ذخیره برای کشت و سایر مصارف وجود داشته باشد این شرط به مسوولان استان و استاندار محترم اصفهان منعکس شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زاينده رود صرفه جویی در مصرف آب وزير نيرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۰۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷ دلیل که باید انار بخورید

آفتاب‌‌نیوز :

انار در انواع ترش و شیرین و ملس وجود دارد. در ادامه ۷ خاصیت بی نظیر انار را بخوانید:

۱) آنتی اکسیدان‌های موجود در انار از ابتلا به سرطان پیشگیری می‌کند.

۲) به هضم بهتر غذا خوردن انار کمک می‌کند.

۳) انار از ابتلا به فشار خون بالا پیشگیری می‌کند.

۴) مصرف انار باعث افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن می‌شود.

۵) برای افراد کم خون و ضعیف مصرف انار مفید است.

۶) انار موجب کاهش سطح کورتیزول خون و پایین آمدن میزان استرس می‌شود.

۷) انار موجب افزایش میل جنسی می‌شود.

با دانستن اینهمه خاصیت انار این میوه خوشمزه پاییزی باز هم می‌خواهید از مصرف آن سر باز بزنید؟

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • چادگان؛ نگین گردشگری اصفهان
  • تاثیر این گیاه دارویی بر بیماری دیابت
  • خروش رودخانه چشمه لنگان فریدونشهر
  • ۷ دلیل که باید انار بخورید
  • مسمومیت تعدادی از مردم به دلیل مصرف قارچ‌های سمی در لرستان
  • افزایش ‌مسمومیت ناشی از مصرف قارچ‌های سمی در لرستان طی هفته گذشته
  • زندانی جرایم غیرعمد با حمایت دادستان اردبیل آزاد شد
  • آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است
  • سهم اصفهان از حقابه زاینده‌رود؛ تقریباً صفر/ بارگذاری بیش از اندازه آب در سد زاینده‌رود مشکل‌ساز می‌شود
  • استمرار طرح مسیرگشایی‌ در شهر خوی