Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا علی مصطفوی روز چهارشنبه در جلسه ستاد پشتیبانی اردوهای طرح هجرت و جهادی آذربایجان غربی با بیان اینکه بهره گیری از ظرفیت اردوهای جهادی یک فرصت مناسب است، افزود: ایران کشوری حادثه خیز است و از ۴۳ حادثه طبیعی شناخته شده در دنیا ۳۴ حادثه در کشور مشاهده شده است.

وی با بیان اینکه در بحث سیل اخیر در کشور این استان جزو استان‌های برتر و پیشتاز در کمک رسانی بود، اضافه کرد: جوانان باید آمادگی کافی را در برخورد با این حوادث داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به موفقیت‌های نظام اسلامی در چهل سال گذشته افزود: با یک مقایسه ساده پیشرفت‌های تکنولوژی و علمی کشور در بعد از انقلاب قابل مشاهده و افتخار است.

وی درباره توجه به اردوهای هجرت در راستای کمک به مناطق محروم بیان کرد: در زمینه همکاری دستگاه‌های اجرایی انتظار می‌رود که اداره آموزش و پرورش، کمیته امداد، دامپزشکی و سایر نهادها همکاری‌های لازم را در این زمینه داشته باشند.

وی گفت: از کمیته امداد انتظار می‌رود تا شهرهای محروم اولویت بندی شود تا در اردوهای هجرت در رأس کارها باشند.

جانشین فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه گفت: ۶۰۵ گروه جهادی از اقشار مختلف بسیج در این استان فعالیت دارند.

سردار سرتیپ دوم الهوردی داداش‌زاده اظهار داشت: هدف اصلی از اجرای اردوهای طرح هجرت بسیج ایجاد محیط سالم برای کار و فعالیت، کمک به کاهش هزینه‌های دولت، پیشگیری از اعتیاد و رفع محرومیت در مناطق محروم، غنی سازی اوقات فراغت، آشنایی جوانان با کار گروهی است..

وی، افزود: در همین راستا، در حال حاضر ۶۰۵ گروه جهادی از اقشار مختلف بسیج در سراسر آذربایجان‌غربی فعالیت دارند که متشکل از ۱۱ هزار و ۴۰۰ جوان مستعد بسیجی است..

وی اضافه کرد: ۷۶ گروه جهادی دانشجویی نیز در این استان به خدمت‌رسانی به مردم مناطق محروم و کم برخوردار مشغول هستند.

سردار داداش زاده گفت: این گروه‌ها در عرصه‌های علمی، فرهنگی، بهداشتی، اقتصاد مقاومتی، فنی و عمرانی به خدمت‌رسانی مشغول هستند.

وی، ادامه داد: عملکرد تمام گروه‌های جهادی مورد ارزیابی قرار گرفته که بر اساس این ارزیابی، در سال گذشته هشت جهادگر از استان در جشنواره کشوری حضور یافتند.

به گزارش ایرنا در سال ۱۳۹۷ بیش از ۱۱ هزار جوان بسیجی آذربایجان غربی در اردوهای هجرت و جهادی شرکت داشتند.

۷۱۲۵/‏۷۱۲۹

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی اردوهای جهادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۰۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخگویی به مطالبات مردم، در دستور کار مدیران خراسان جنوبی

قناعت استاندار خراسان جنوبی در جلسه بررسی مشکلات روستای مهموئی که با حضور معاون عمرانی استانداری، فرمانداران بیرجند و قاینات، اعضای شورای اسلامی این روستا و جمعی از مدیران استان برگزار شد، گفت: مدیران دولت سیزدهم با همه توان در جهت رفع مشکلات مردم گام برمی‌دارند و در این زمینه از هیچ اقدامی فرو گذار نخواهیم بود.

او با اشاره به ویژگی هم افزایی و همگرایی مدیران در خراسان جنوبی، افزود: رفع مشکلات و پاسخگویی به مطالبات مردم به طور ویژه در دستور کار مدیران استان قرار دارد.

قناعت با بیان اینکه این جلسه پیرو مسائل مطرح شده در مراسم اعطای لوح سپاس ستاد عتبات عالیات به مردم روستای مهموئی برگزار شده، اظهار کرد: کار مردم مهموئی و اخذ بالاترین میزان مشارکت در بازسازی اعتاب مقدسه که منجر به کسب عنوان روستای نمونه کشور و استان برای این منطقه شد، بسیار حائز اهمیت و قابل تقدیر است.

استاندار خراسان جنوبی با تشکر از مردم روستای مهموئی، بیان کرد: رفع مشکلات این روستا کمترین کار ممکن در قبال این اقدام بزرگ و قابل توجه مردم در این منطقه است.

بیشتر بخوانید

 زنده شدن بارقه‌های امید در دل زرشک کاران خراسان جنوبی

او با ذکر این نکته که رفع برخی مشکلات، زمانبر است، تصریح کرد: با همراهی مدیران دستگاه‌های اجرایی، برای رفع مشکلات این روستا برنامه ریزی می‌شود.

قناعت عنوان کرد: در جهت فرهنگ سازی کمک به عتبات عالیات و ایجاد رقابت مثبت بین مناطق مختلف استان، در هر روستا یا شهری که در زمینه مشارکت در توسعه اعتاب مقدسه پیشتاز باشد، طی مراسم ویژه‌ای از مردم تقدیر شده و در کنار آن برای رفع مشکلاتشان برنامه ریزی می‌شود.

در این جلسه با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی درخصوص راهکار‌های رفع مشکلات روستای مهموئی همچون بهسازی راه، توسعه و بهینه‌سازی شبکه برق، روشنایی اطراف آرامستان و گلزار شهدا و زمین چمن بحث و تبادل نظر شد.

مهموئی روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بیرجند است که به جهت اخذ بالاترین میزان مشارکت در بازسازی اعتاب مقدسه به عنوان روستای نمونه کشور و استان معرفی شده است.

پارسال به طور میانگین هر نفر از مردم این روستا با ۷۵۰ نفر جمعیت، مبلغ ۴۲۶ هزار و ۶۰۰ تومان به عتبات کمک کرده‌اند که در سطح استان و کشور یک رکورد است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • لزوم تخصیص زمین برای ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی
  • رفع مشکلات منطقه ۱۳ در دستور کار کمیته نظارتی شورای شهر اصفهان
  • 6100 نفر در قالب گروه‌های جهادی به مناطق محروم آذربایجان‌غربی اعزام شدند
  • گروه‌های جهادی ۱۸۰ برنامه در شاهرود اجرا می‌کنند
  • آبرسانی به روستاهای آذربایجان شرقی با همت بسیج سازندگی
  • پاسخگویی به مطالبات مردم، در دستور کار مدیران خراسان جنوبی
  • فعالیت ۵ هزار گروه جهادی در آذربایجان‌شرقی
  • رفع مشکلات زیرساختی روستای سیل زده تختان دهلران در دستور کار است
  • مشکلات معلمان خرید خدمت آموزشی مناطق محروم
  • رسیدگی مستمر به مشکلات خانواده زندانیان نیازمند بوشهر