Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-03@03:26:28 GMT

تشکيل صندوق حمايت از مستاجران؛ بزودي

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۰۱۵۰۶

تشکيل صندوق حمايت از مستاجران؛ بزودي

خبرگزاری آریا- وزیر امور اقتصادی و دارایی: طرح تشکیل صندوقی برای ارائه وام به مستاجران تهیه و پیشنهاد آن به رئیس جمهور ارائه شده است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، فرهاد دژپسند امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به فشار مضاعفی که مستاجران تحمل می‌کنند گفت: این صندوق به گونه‌ای طراحی شده تا از محل آن برای تامین وجه رهن به مستاجران وام داده شود و وجه مورد نظر به موجر پرداخت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: این وام با نرخ بسیار متمایز از نرخ‌هایی که معادل سازی می‌شود تسویه خواهد شد و منابع صندوق نیز از سپرده گذاری یا منابع دیگر تأمین خواهد شد.
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: پیش بینی می‌کنیم حداقل تا 70 درصد مبلغ رهن واحد را بهتوان از منابع این صندوق تامین کرد.
دژپسند افزود: این طرح در حال بررسی است و از دستگاه‌های مختلف نظرخواهی شده و سعی می‌کنیم زودتر عملیاتی شود.
وی درباره بحث تحریم‌ها گفت: دشمنان آنچه می‌توانستند و خارج از عرف بین‌المللی انجام داده‌اند و ما نیز در ستاد مقابله با تحریم که به طور مرتب جلسه دارد همه راه‌های مقابله با تحریم را طراحی کرده ایم.
وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: مالیات و صادرات غیر نفتی 3 ماه اخیر نشان می‌دهد که اهتمام جدی در این زمینه در کشور وجود دارد و می‌توانیم امیدوار باشیم که با سربلندی از این مرحله عبور کنیم.
وی درباره اینستکس گفت: در داخل کشور کار عملیاتی مربوط به اینستکس انجام شده و منتظر انجام الزامات آن هستیم.
دژپسند درباره حاشیه‌های مطرح شده و اتهامات به رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: اتهامات باید در محاکم قضایی مطرح شود و نباید به حاشیه‌ها توجه کرد.
وی با بیان اینکه گزارش‌های مجلس در این زمینه در حال بررسی است گفت: خود سازمان خصوصی‌سازی پاسخ‌های مفصلی را در خصوص واگذاری‌ها ارائه کرده و گفته تخلفی در این زمینه صورت نگرفته است.
وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره دریافت مالیات از سکه گفت: این مالیات در واقع مالیات بر عملکرد است که کاملاً قانونی است و این در حالی است که تعدادی از دریافت کنندگان سکه از جمله در خصوص مهریه از مالیات معاف شده‌اند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: صندوق حمایت مستاجران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۱۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقساط مالیاتی اصناف بلندمدت‌تر می‌شود

 سید هادی سبحانیان رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه در راستای خدمت رسانی به اصناف و کسبه و بازاریان در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱، ۱۰ برابر میز‌های خدمت ما افزایش یافته است گفت:  مسئله اصلی ما  استفاده از ظرفیت تبصره ماده ۱۰۰ برای انجام تکالیف و رویکرد در امور وصول مالیات از اصناف بوده که تمام سعی خود را انجام داده ایم که عدالت مالیاتی در بین اصناف برقرار شود و به سادگی و سهولت و سرعت تکالیف مربوط به اخذ مالیات صورت گیرد.

وی افزود: با توجه به این رویکرد موفق شدیم احکام خوبی نسبت به گسترش ظرفیت تبصره ۱۰۰ اخذ کنیم به طوری که  سقف فروش در تبصره ماده ۱۰۰ را تا سقف ۱۸ میلیارد تومان رساندیم، بیش از ۳ برابر نسبت به سال گذشته  افزایش پیدا کرده است.

سبحانیان بیان کرد:  در راستای توسعه مشوق‌ها  تقسیط‌های بلند مدت  برای کسبه و فعالین اقتصادی که از تبصره ماده ۱۰۰ استفاده می‌کنند  در نظر گرفته شده که این از موضوعات اصلی مطرح شده در جلسه با اصناف بوده و مقرر شده بخش نامه‌های تبصره ماده ۱۰۰ با نظر و مشارکت اصناف ارائه شود.

معاون وزیر اقتصاد و دارایی گفت: با توجه رویکرد‌های جدید مالیات ستانی به سمت سیستمی شدن مالیات در حرکت هستیم و در مراحل دادرسی به سمت استفاده از ضرایب کاهشی رفته ایم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • اتاق فکر سیاست‌های اقتصادی با حضور بخش خصوصی تشکیل شود
  • شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی از یک دلال پتروشیمی در فارس
  • آخرین جزئیات از زمان رونمایی صندوق پوشش ریسک بازار سرمایه اعلام شد + فیلم
  • مقاومت بازار طلا برای شفافیت
  • صندوق سرمایه گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود
  • شورای راهبردی بازرسی هلدینگ‌های صنعت پتروشیمی تشکیل می‌شود
  • منابع محدود بانک‌های خراسان شمالی مشکل‌زا‌ شده است
  • اقساط مالیاتی اصناف بلندمدت‌تر می‌شود
  • بورل: چند کشور بزودی کشور فلسطین را به رسمیت خواهند شناخت
  • وزیر امور اقتصادی و دارایی: پیشنهاد ایران به بانک توسعه اسلامی برای نحوه تامین مالی تایید شد