Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@11:13:32 GMT

انتشار یک‌صد و هفتمین شماره «میقات حج»

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۰۱۶۷۳

انتشار یک‌صد و هفتمین شماره «میقات حج»

یکصد و هفتمین شماره از فصلنامه علمی ـ ترویجی «میقات حج» به مناسبت برگزاری همایش «مسلمانان هند، حج و حرمین شریفین»، منتشر شد.

خبرگزاری شبستان، گروه قرآن و معارف: شماره صد و هفتم فصلنامه علمی ـ ترویجی «میقات حج» به مناسبت برگزاری همایش «مسلمانان هند، حج و حرمین شریفین» به‌صورت ویژه در بهار ۱۳۹۸ منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این همایش به همت پژوهشکده حج و زیارت در اسفند سال گذشته با حضور پژوهشگران حوزه و دانشگاه در قم برگزار شد که به همین منظور مقالات علمی پژوهشگران و محققان حوزوی و دانشگاهی این همایش در این نشریه منتشر شده است.

 

در این شماره پژوهشی به مناسبات ایران و هند در عصر صفوی و تأثیر آن بر حج‌گزاری ایرانیان به قلم سید محمود سامانی پرداخته‌شده و همچنین احمد خامه‌یار در مقاله‌ای در این نشریه به سفر دریایی حج از هند پرداخته است.

 

بازتاب حج‌گزاری هند در دوره حکمرانی گورکانیان در کتاب مایکل پیرسون به قلم محمد سعید نجاتی، سفرنامه عبدالکریم کشمیری به دیار حجاز به قلم نادر کریمیان سردشتی و سفرنامه حجِ غلامحسنین پانی پَتی از هندوستان به قلم لیلا عبدی خجسته از دیگر مقالات این ویژه‌نامه به شمار می‌آید.

 

همچنین، در این نشریه نگاهی به نخستین مهاجرت‌های علویان از حجاز به شبه‌قاره هند به قلم محمدمهدی فقیه جلالی بحرالعلوم، مناسبات علمای هند با حج و حرمین شریفین به قلم حافظ نجفی و کتابشناسی سفرنامه‌های حج مسلمانان هند به قلم علی احمدی پرداخته‌شده است.

 

 

پایان پیام/40

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت خبرگزاری شبستان اوقات فراغت صفاری نطنزی مجلس اردبیل روزنامه ها استان بوشهر مسجد کانون مساجد حج فصلنامه حج و زیارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۱۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکت کاروان میقات


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ،این کاروان از استان‌های تهران و البرز  باهدف شرکت در مراسم یادواره شهدای عملیات سیدالشهدا و سردار شهید حاج حسین اسکندرلو و همچنین تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل و شهدا راهی مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس شد .
فردا مراسم یادواره شهدای عملیات سیدالشهدا علیه السلام در محل یادمان شهدای فکه برگزار خواهد شد .

دیگر خبرها

  • ۱۲ طلبه و ۴ مداح که اعضاء بدن‌شان اهداء شد/ انتشار شماره جدید «خیمه»
  • حرکت کاروان میقات
  • جرم انتشار عکس جعلی وایرال شده از ترانه علیدوستی و پدرش چیست؟
  • بیست و هفتمین همایش ملی مهندسی نقشه برداری و اطلاعات مکانی در ایستگاه آخر
  • اطلاعات املاک واگذار شده شهرداری تهران منتشر شود
  • جای خالی آقای حرف حساب
  • فراخوان مقالات دوفصلنامه «فقه و فقاهت» منتشر شد
  • خط و نشان تند و تیز ستاره سپاهان علیه پرسپولیس با یک تصویر ترسناک!
  • خط و نشان بازیکن سپاهان علیه پرسپولیس + عکس
  • فراخوان مقالات دوفصلنامه فقه و فقاهت منتشر شد