Web Analytics Made Easy - Statcounter

۳۳۰۰ نفر در دوره معرفتی و تشکیلاتی اسلام ناب که توسط بسیج دانشجویی، حوزه علمیه و عملیه نهضت برگزار می‌شود، ثبت‌نام کردند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، منظورالاجداد، معاون تعلیم و تربیت بسیج دانشجویی کشور با اشاره به برگزاری چهارمین دوره معرفتی و تشکیلاتی اسلام ناب گفت: این دوره تشکیلاتی توسط سازمان بسیج دانشجویی و حوزه علمیه و عملیه نهضت برای دانشجویان تمام تشکل‌های دانشگاهی برگزار می‌شود؛ با توجه به اتمام ثبت‌نام تا کنون دو هزار و ۱۰۰ نفر از خواهران و یک هزار و ۲۰۰ نفر هم از برادران در این دوره ثبت‌نام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه از همه استان‌های کشور ثبت‌نام صورت گرفته است، بیان کرد: استان‌های تهران و فارس در صدر مشارکت هستند، همچنین از شهرستان‌های مختلف و تشکل‌های مختلف در دوره اسلام ناب ثبت‌نام کرده‌اند. به‌ویژه بسیج دانشجویی و جامعه اسلامی دانشجویان چندین دانشگاه به‌صورت تشکلی در این دوره ثبت‌نام کرده‌اند.

معاون تعلیم و تربیت بسیج دانشجویی کشور افزود: امسال از دانشجویان خارجی مقیم ایران نیز ثبت‌نام به‌عمل آمد و دانشجویان عراقی مقیم ایران شرکت‌کنندگان ویژه این طرح هستند که نزدیک به ۱۵۰ نفر در این دوره نام‌نویسی کرده‌اند.

منظورالاجداد گفت: امسال برای چندمین بار بخش بین‌المللی دوره برپاست و دوره هم به زبان عربی تدریس می‌شود، سعی شده است موارد و مباحثی که برای دانشجویان عراقی تدوین می‌شود، جداگانه با اقتضائات فرهنگی خود دوستان عراقی در نظر گرفته شده است.

وی درباره محتوای آموزشی بخش عربی این دوره تصریح کرد: مکاتب امامین انقلاب با در نظر گرفتن اندیشه آیت‌الله صدر در جزئی از محتوای آموزشی تدارک دیده شده بخش عربی است؛ با بهره‌گیری از اندیشه آیت‌الله صدر فضای فرهنگی عراق دقیق‌تر در نظر گرفته شده است.

معاون تعلیم و تربیت بسیج دانشجویی کشور خاطرنشان کرد: در کنار بخش دانشجویان این دوره، بخش ویژه طلاب نیز تدارک دیده شده و دلیل اینکه برگزاری دوره برای طلاب در کنار دانشجویان دیده شده است، ناظر به منطق پیام امام خمینی (ره) است که بسیج دانشجو و طلبه را به عنوان یک یک واحد دیده شده است و می‌بینیم که این‌ها باید در کنار همدیگر باشند و در کنار هم رشد کنند؛ از این جهت ما در دوره اسلام ناب علاوه بر دوره دانشجوی، دوره طلبگی هم برگزار می‌کنیم.

منظورالاجداد عنوان کرد: دوره آموزشی و تشکیلاتی اسلام ناب برای ۵۵۰ دانشجوی برادر و ۲۵۰ دانشجوی خواهر برگزار خواهد شد؛ از این سه هزار نفر ثبت‌نام کننده، از خواهران یک آزمون گرفته خواهد شد و برای انتخاب برادران هم امسال ثبت‌نامی‌ها به دو صورت ثبت‌نام تشکیلاتی و آزاد وجود داشت که اولویت انتخاب، ثبت‌نام‌های تشکیلاتی است.

وی ادامه داد: برای دانشجویان خارجی عرب‌زبان دیگر نیز برنامه ویژه‌ای داریم؛ در آینده به دنبال توسعه این طرح هستیم تا سایر دانشجویان خارجی از جمله دانشجویان یمنی و سایر دانشجویان مسلمان بتوانند در دوره اسلام ناب شرکت کنند؛ در چهارمین دوره بر شرکت دانشجویان عراقی تمرکز شده و تولید محتوای مناسب با این دانشجویان انجام شده است.

معاون تعلیم و تربیت بسیج دانشجویی درباره تداوم برگزاری دوره‌های آموزشی برای دانشجویان خارجی گفت: دوره‌هایی نیز در طول سال برای دانشجویان خارجی دیگر تدوین و طراحی کرده‌ایم. حجم زیادی از دوره محتوایی، تولید محتوا و اندیشه محتوایی برای دانشجویان و طلاب تدارک دیده شده است. با توجه به برگزاری چند ساله این دوره‌ها، محتوای سال‌های گذشته نیز مورد بازنگری قرار گرفته است.

منظورالاجداد اظهار کرد: برای خواهران نیز محتوای تخصصی تدوین شده است؛ سرفصل‌هایی نظیر زن در نگاه امامین انقلاب و نمونه بانوی انقلابی از محتوای ویژه خواهران در دوره اسلام ناب است که این محتوا‌ها در کنار آموزش‌های عمومی به خواهران عرضه خواهد شد.

وی در پایان گفت: امسال برای دانشجویان علوم پزشکی محتوای ویژه‌ای با سرفصل‌های جداگانه‌ای طراحی کرده‌ایم؛ این دوره برای دانشجویان علوم پزشکی برای اولین بار است که برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دوره اسلام ناب دانشجویان خارجی اندیشه آیت الله صدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۲۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰۰ بازداشت فقط در یکی از دانشگاه‌های امریکا

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه آمریکایی سی‌ان‌ان در گزارشی با استناد به بیانیه «ژن بلاک»، رئیس دانشگاه کالیفرنیا، اعلام کرد که در طول اعتراضات حمایت از فلسطین، بیش از ۲۰۰ نفر در محوطه دانشگاه کالیفرنیا بازداشت شدند.

از سوی دیگر، بازداشت بیش از ۲۰۰۰ معترض به جنگ غزه در دانشگاه‌های آمریکا تائید شده است.

در همین ارتباط نیز، روزنامه آمریکایی واشنگتن پست اعلام کرد طی دو هفته گذشته بیش از ۲۰۰۰ معترض به جنگ در غزه در جریان تظاهرات‌های دانشگاه‌های آمریکا بازداشت شدند.

اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا از دو هفته پیش در دانشگاه‌های مختلف برای حمایت از مردم فلسطین و محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه آغاز شده و علی‌رغم سرکوب شدید پلیس و نیروهای امنیتی آمریکا این تظاهرات ادامه دارد و الهام‌بخش اعتراض‌های دانشجویی در دیگر کشورهای جهان بوده است.

ساعاتی پیش شبکه «سی‌ان‌ان» هم اعلام کرد که پلیس و نیروهای امنیتی آمریکا به تجمع و تظاهرات دانشجویان تگزاس حمله و ۱۸ دانشجو را با ضرب‌وشتم بازداشت کردند.

با اوج گرفتن اعتراضات دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی از لس‌آنجلس تا نیویورک در حمایت از مردم فلسطین در غزه، موج ضدصهیونیستی نوپا چنان زلزله‌ای در جهان به راه انداخته که نیروهای پلیس و گارد ملی آمریکا با خشونت تمام به صحنه آمده‌اند.

از سوی دیگر، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در نخستین سخنرانی پس از اعتراضات گسترده دانشجویی در این کشور در حمایت از غزه که به خشونت و بازداشت شمار زیادی از دانشجویان منجر شده است، گفت که این اعتراضات او را وادار به تغییر سیاست آمریکا در منطقه نکرده است!

اعتراضات در دانشگاه‌های سراسر آمریکا روزهاست که پرتنش دنبال می‌شود و معترضان از برچیدن چادرهایی که در محوطه دانشگاه در حمایت از غزه برپا کرده‌اند، خودداری کرده و در نتیجه مدیریت دانشگاه‌ها خواستار ورود نیروهای امنیتی به داخل محیط‌های آموزشی شدند.

بایدن در نخستین سخنرانی پس از التهابات اخیر در دانشگاه‌های آمریکا، در کاخ سفید گفت: اعتراضات در دانشگاه‌ها دو اصل بنیادی آمریکا را به بوته آزمایش گذاشت؛ نخستین اصل حق آزادی بیان و تجمع صلح‌آمیز و دومین اصل حاکمیت قانون است.

وی مدعی شد: هر دو باید حفظ و رعایت شوند. ما کشوری استبدادی نیستیم که مردم را ساکت و مخالفان را سرکوب کنیم. در عین حال، کشوری بی‌قانون هم نیستیم. جامعه‌ای مدنی هستیم و نظم باید حرف اول را بزند!

بایدن بدون اشاره به اعتراضات صلح آمیز دانشجویان که با برپایی چادر و شعارهای حمایتی از غزه، دست به تجمع و تحصن زده‌اند، مدعی شد: مخالفت ضرورت دموکراسی است اما مخالفت نباید به هرج‌ومرج و محروم کردن دیگران از حقوقشان منجر شود تا حدی که دانشجویان قادر به پایان ترم و تحصیلات دانشگاهی نشوند!

ادعاها و اظهارات بایدن درباره اعتراضات اخیر در دانشگاه‌های آمریکا در حالی است که نیروهای امنیتی و پلیس این کشور با ورود خشونت‌آمیز به داخل دانشگاه‌ها، از گاز اشک‌آور و باتوم برای متفرق کردن معترضان استفاده و شمار زیادی را بازداشت کرده‌اند.

بایدن در ظاهر چند باری از اقدامات تل‌آویو انتقاد کرده اما واشنگتن هرگز تأمین تسلیحاتی رژیم صهیونیستی را متوقف نکرده است. جنایات صهیونیست‌ها در نوار غزه در حالی وارد هفتمین ماه می‌شود که اشغالگران تاکنون بیش از ۳۴ هزار فلسطینی را که عمدتاً زنان و کودکان هستند، به شهادت رسانده است.

کد خبر 6095421

دیگر خبرها

  • چهل و ششمین دوره مسابقات ریاضی دانشجویی کشور در دانشگاه تبریز به کار خود پایان داد
  • ۲۰۰ بازداشت فقط در یکی از دانشگاه‌های امریکا
  • بسیج ظرفیت مادی و معنوی جهان اسلام برای کمک به فلسطین
  • مشت آهنین علیه خیزش دانشگاهیان آمریکا اثرگذار نیست/ فعال شدن بسیج دانشجویی این بار در ایالات متحده
  • برگزاری اولین یادواره شهدای زن در شهرستان هرند + فیلم
  • ساخت ۴۶ واحد مسکن محرومان در ۲ بخش سنگر و کوچصفهان
  • تصویر حیرت‌انگیزازدست زن مصری بعداز ۳۳۰۰ سال
  • معتبرترین مسابقات ریاضی دانشجویی جهان در دانشگاه تبریز آغاز شد
  • انتشار نماهنگ زیبای نامه‌ای برای تو +فیلم
  • کارگران با روحیه ملی در راه دفاع از ارزش‌های اسلام حرکت می کنند