Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با سرسختی شورای نظامی سودان برای تحویل قدرت به دولت مدنی، مردم این کشور برای برگزاری تظاهرات میلیونی در روز ۳۰ ژوئن(۹ تیر) آماده می‌شوند.به گزارش بلاغ، یک مسئول پرونده سودان در وزارت خارجه آمریکا تأکید کرد که در صورت شدت گرفتن خشونت در سودان، همه گزینه‌ها از جمله اعمال تحریم‌ها روی میز است.

«ماکیلا جیمز» دستیار وزیر خارجه آمریکا در جلسه مجلس نمایندگان این کشور گفت که همه گزینه‌ها از جمله اعمال تحریم‌ها در صورت تکرار خشونت در سودان را بررسی می‌کنیم و این تحریم‌ها ممکن است صدور روادید و تحریم‌های اقتصادی را شامل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق گزارش شبکه الجزیره، جنبش انقلابی سودان در حال تدارک برای برگزاری تظاهرات میلیونی در روز ۳۰ ژوئن(۹ تیر) در خارطوم است تا به این ترتیب شورای نظامی را برای تحویل قدرت به دولت مدنی تحت فشار قرار دهد و حال آنکه احتمال سرکوب این تظاهرات از سوی نیروهای امنیتی وجود دارد.

این مسئول آمریکایی همچنین در نشست کمیته فرعی ویژه امور آفریقا در مجلس نمایندگان، گفت که واشنگتن معتقد است بهترین نتیجه ممکن در سودان، حصول توافق بین شورای نظامی انتقالی و ائتلاف «قوی اعلان الحریة و التغییر» (گروه‌های اعلام آزادی و تغییر) است.

جیمز همچنین تلاش‌های اتیوپی برای میانجی‌گری جهت پایان دادن به بحران در سودان را ستود.

معترضان سودانی از ۶ آوریل (۱۷ فروردین) به منظور اعمال فشار بر برکناری «عمر البشیر» رئیس‌جمهور سابق سودان و سپس تحت فشار گذاشتن شورای نظامی برای انتقال قدرت به دولت مدنی، تحصن کرده بودند که اخیرا نیروهای امنیتی با حمله به محل تحصن معترضان دستکم ۱۰۰ نفر را کشته و شماری را زخمی کردند. ۱۱ آوریل (۲۲ فروردین) گذشته البشیر پس از سی سال حکومت در سودان با اقدام ارتش این کشور از قدرت کنار گذاشته شد.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۳۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات دانشجویی در آرژانتین 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، دهها هزار دانشجو در بوئنوس آیرس، پایتخت آرژانتین بر ضد کاهش بودجه دانشگاه ها تظاهرات کردند.

علاوه بر بوئنوس آیرس, در شهرهای بزرگ دیگر آرژانتین نیز، دانشجویان، فارغ التحصیلان و استادان ۵۷ دانشگاه در تظاهرات ضد دولتی شرکت داشتند.

دولت آرژانتین بودجه دانشگاه ها را با هدف کنترل هزینه های دولت کاهش داده است.

از زمان به قدرت رسیدن خاویر میلی رئیس جمهور آرژانتین در پائیز سال گذشته، بسیاری از طرح های ساختمانی و زیر بنایی عمومی نیز متوقف شده است.

میلی همچنین یارانه های دولتی را به میزان قابل توجهی کاهش داده است. بر اثر اجرای این سیاست ها ارزش پول ملی آرژانتین در مدت ۵ ماه ۵۰ درصد کاهش یافته است. این کشور در ماههای گذشته بارها شاهد تظاهرات قشرهای مختلف مردم علیه سیاست های خاویر میلی بوده است.

کد خبر 6087939

دیگر خبرها

  • علیرضا بیرانوند آماده بازگشت به میادین + ویدئو
  • نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی آماده رونمایی است
  • پیونگ‌یانگ به آمریکا درخصوص «اقدامات عملی قدرتمند» برای تقویت قدرت نظامی خود هشدار داد
  • تلاش های اصحاب رسانه در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری قابل تقدیر است
  • واکنش شورای رقابت به افزایش ۱۵۰ میلیونی قیمت پرشیا
  • تظاهرات دانشجویی در آرژانتین 
  • بانک‌های چینی به دردسر افتادند؛ پای تحریم آمریکا در میان است
  • بانک های چینی در معرض تحریم
  • حسینی: در حال آماده شدن برای تعامل بیشتر با مجلس آینده هستیم
  • واکنش شورای رقابت به افزایش ۱۵۰ میلیونی قیمت پژو پارس