Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-06@14:23:25 GMT

جواب جالب وزیر دفاع ونزوئلا به کودتاچیان!

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۰۳۶۰۴

مانوئل کریستوف فیگوئه، از طرفداران سرکرده مخالفان ونزوئلا، ماه‌ها پس از شکست کودتای ۳۰ آوریل ونزوئلا مدعی شده است مقامات مهمی از دولت نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور این کشور، قول همکاری در این کودتا را داده بودند؛ اما کمی پیش از اجزایی شدن کودتا به وعده خود عمل نکرده و به مادورو وفادار ماندند.

اخبار بین الملل_ بنا به گفته فیگوئه، یکی از این افراد ژنرال ولادیمیر پادرینو لوپز، وزیر دفاع ونزوئلا، است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او قرار بود بخشی از کودتای براندازی دولت مادورو باشد؛ اما به طور غیرمنتظره عقیده‌اش را تغییر داد و ترجیح داد به جای این کار به تماشای فیلم ابرقهرمانی جدید شرکت «مارول» بپردازد.

فیگوئه در گفتگو با روزنامه واشنگتن پست در این خصوص اظهار کرد: وقتی با لوپز در این زمینه صحبت کردیم، ابتدا او ابراز علاقه کرد، اما وقتی کمی بعد با او تماس تلفنی گرفته شد گفت در حال تماشای «انتقام جویان:پایان بازی» است و وقت ندارد صحبت کند.

فیگوئه رئیس سرویس اطلاعاتی پیشین ونزوئلا است. او پس از اعمال تحریم‌های آمریکا علیه دولت مادورو به مخالفان پیوست و پس از کودتای نافرجام این کشور به کلمبیا گریخت. دولت ترامپ اعلام کرد تحریم‌های علیه او را لغو کرده است. او دو روز پیش (دوشنبه) به آمریکا رفت.

مادورو در واکنش به کودتای نافرجام ونزوئلا، اقدام فیگوئه را برای پیوستن به آن محکوم کرد و گفت سال گذشته «سیا فیگوئه را دستگیر کرده بود و او در دولت نقش یک خائن، مزدور و نفوذگر را داشت».

رئیس‌جمهور ونزوئلا همچنین تاکید کرد که به وزیر دفاع این کشور اعتماد کامل دارد. پادرینو نیز در پاسخ اطمینان داد او و نیرو‌های نظامی این کشور به مادورو و قانون اساسی وفادار خواهند ماند.

بحران در ونزوئلا پس از آن آغاز شد که خوان گوایدو در ژانویه سال جاری میلادی خود را «رئیس‌جمهور موقت» این کشور خواند و بلافاصله آمریکا و متحدانش در اقدامی مداخله‌جویانه این ادعا را به رسمیت شناخته و از نیکلاس مادورو که رئیس‌جمهور قانونی این کشور است خواستند از قدرت کنار برود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: نیکلاس مادورو وزیر دفاع ونزوئلا کودتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۳۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد

به گزارش ان بی سی نیوز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، دولت جو بایدن، رئیس کنونی کاخ سفید را با پلیس مخفی آلمان نازی موسوم به گشتاپو مقایسه کرد.

ترامپ در یک مراسم رسمی شام که فایل صوتی آن در اختیار این شبکه تلویزیونی قرار گرفته، گفت: این افراد دولت گشتاپو را اداره می‌کنند. 

وی در عین حال بایدن را فاسدترین رئیس جمهور تاریخ این کشور خواند.

ترامپ در مورد روند جنایی که علیه وی در حال انجام است اظهار نظر کرد: تیم بایدن بر این باور است که این تنها راهی است که به بایدن فرصت انتخاب مجدد به عنوان رئیس جمهور را می‌دهد.

ترامپ پیش از این بار‌ها اعلام کرده بود که شکایت علیه وی مداخله در انتخابات آینده است.

دادگاهی در نیویورک در حال بررسی پرونده‌ای است که در آن ترامپ تحت ۳۴ ماده مربوط به جعل اسناد تجاری و پرداخت حق السکوت به دو زن، به دلیل رابطه ادعایی با آنها متهم شده است. ترامپ در چندین پرونده جنایی از جمله حمله به ساختمان کنگره در ژانویه ۲۰۲۱ و نگهداری اسناد طبقه بندی شده نیز متهم است. حداکثر مجازات ممکن برای مجموع اتهامات ترامپ ۱۳۶ سال زندان باشد. خود رئیس جمهور سابق اعلام کرد که بی گناه است و دلیلی برای تشکیل پرونده وجود ندارد.

انتخابات بعدی ریاست جمهوری آمریکا در تاریخ ۵ نوامبر ۲۰۲۴ برگزار خواهد شد. رقبای اصلی در رقابت انتخاباتی جو بایدن، رئیس فعلی دولت از حزب دموکرات و همچنین دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا از حزب جمهوری خواه هستند. هر دو نامزد قبلاً بر اساس نتایج آخرین رای گیری مقدماتی برای نامزدی از احزاب خود، آرای نمایندگان کافی را به دست آورده اند و تقریباً همه رقبای آنها انصراف خود را از رقابت اعلام کرده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • لیتوانی نیرو‌های نظامی مردمی برای حضور در جنگ ایجاد می‌کند
  • ۸۰۰ روستای خوزستان آسفالت شد
  • رئیسی: عملیات «وعده صادق» ما را در باشگاه قدرت های منطقه ای در بالاترین رده ها قرار داد
  • صداقت با مردم می‌تواند اعتماد به دولت را افزایش دهد
  • رئیس جمهور در نشست مشترک هیأت دولت با استانداران: دشمن به دنبال ایجاد ناامنی و موج سواری است
  • رئیسی: مردم با حضورشان انتخابات باشکوه را رقم بزنند
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • روسیه وزیر دفاع سابق اوکراین را تحت تعقیب قرار داد
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • دفاع رئیس جمهور کلمبیا از قطع روابط با رژیم صهیونیستی