Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، فاطمه السادات حسینی در نشست هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت افزود: لازم است که در برنامه‌های دهه کرامت به موضوع مهارت حل تعارض بین زوجین و مهارت پیوند عاطفی و عاشقانه پرداخته شود.

وی ادامه داد: تعریف و توسعه گفتمان خانوادگی یکی از راهکارهای بسیار مهم است که در برنامه‌های دهه کرامت باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بر استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای و برگزاری نشست‌های آزاد اندیشی و منتقدانه تاکید کرد و افزود: لازم است تیمی از بانوان توانمند برای تولید محتوای فرهنگی تشکیل شود تا علاوه بر فضاهای واقعی در فضاهای مجازی نیز ارتباط لازم با نسل جوان و نوجوان برقرار شود.

وی بر افزایش سرانه مطالعه در استان کرمان تاکید کرد و گفت: پژوهش‌ها نشان می‌دهد که سرانه مطالعه در استان کرمان سه دقیقه است.

وی به کاهش آمار ازدواج جوانان به دلایلی از جمله تشریفات بسیار زیاد و هزینه‌های بالا نیز اشاره کرد و گفت: برنامه پیوند فاطمی اتفاق خوبی بود که در استان کرمان رخ داد و در قالب این کنگره باید تداوم یابد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان با اشاره به اینکه دفتر امور بانوان به عنوان ستاد سیاست گذاری می‌کند و دستگاه‌های اجرایی باید آنها را اجرایی کنند، تاکید کرد: آموزش و پژوهش یکی از اولویت‌های اصلی برای آگاه سازی نسل جوان و اقناع ذهنی آنها به شمار می‌رود.

حسینی بر موضوع فرهنگ سازی تاکید و خاطرنشان کرد: برای تمام برنامه‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی باید پیوست فرهنگی داشته باشیم و از فرهنگ ارزشمند غنی خود استفاده کنیم.

وی در حوزه مسائل اجتماعی به مشارکت بانوان در مسائل تربیتی و آموزشی تاکید کرد و ادامه داد: با توجه به برگزاری انتخابات در سال جاری لازم است که بانوانی که برای نمایندگی در مجلس توانایی دارند، در این عرصه حضور پیدا کنند زیرا حضور زنان در این جایگاه واقعاً نیاز است.

وی با اشاره به اینکه رسالت مجلس تصویب قانون و نظارت بر اجرای قوانین است، گفت: در برخی موارد غصه می خورم که بعضی از نمایندگان وظایف اصلی خود را فراموش می‌کنند و به حوزه‌هایی ورود می‌کنند که برای انتخابات و رأی جمع کردن است.

وی تاکید کرد: زنان در صورت ورود به مجلس می‌توانند به خوبی مدافع حقوق قانونی زنان، کودکان و خانواده باشند.

حسینی با اشاره به اینکه سند سلامت بانوان تدوین شده است، تاکید کرد: در این رابطه باید آگاه سازی لازم در بین جامعه بانوان صورت گیرد تا از بروز بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری شود.

وی با تاکید بر اینکه برنامه ریزی های انجام شده در حوزه ورزش ونشاط بانوان باید به صورت ویژه‌تری مورد توجه قرار گیرد، گفت: سند ارتقای وضعیت زنان استان کرمان تدوین شده و بر اساس آن طرح‌ها و برنامه‌های خود را تدوین کرده‌ایم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان گفت: هفته گذشته لایحه‌ای برای امنیت زنان در خانواده و جامعه با همکاری قوه قضائیه و صاحب نظران بررسی شد و ان شاالله بزودی در مجلس شورای اسلامی مصوب خواهد شد و با اجرای آن بسیاری از آسیب‌هایی که درجامعه و خانواده شاهد آن هستیم، از بین خواهد رفت.

۷۴۴۰/‏۳۰۲۹

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمان ایرنا دهه کرامت بانوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۳۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر ورزش خطاب به تاج:اتفاقات رخ داده در ورزشگاه‌ها به کرامت بانوان خدشه وارد کرده است

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، در نامه کیومرث هاشمی خطاب به رییس فدراسیون فوتبال آمده است: «همانطور که مطلعید موضوع امکان حضور بانوان محترم علاقه‌مند فوتبال در ورزشگاه‌های کشور در شرایطی مورد موافقت مراجع تصمیم‌گیرنده قرار گرفت که فدراسیون فوتبال به عنوان متولی فوتبال کشور  و همچنین باشگاه‌های حرفه‌ای فوتبال در جهت بهبود زیرساخت‌ها، ساماندهی هر چه بهتر هواداران زن و مرد و همچنین ارتقای جو اخلاقی و فرهنگی حاکم بر استادیوم‌های فوتبال تلاش کنند که متأسفانه نه تنها شاهد بهبود شرایط فرهنگی حاکم بر ورزشگاه‌های فوتبال نیستیم، بلکه شاهد بروز و ظهور صحنه‌ها و اتفاقاتی هستیم که هرگز در شأن هواداران ایرانی نبوده و متأسفانه رفتار برخی هوادارنماها زمینه ایجاد خدشه بر منزلت و کرامت زن ایرانی را نیز فراهم نموده است که رصد و کنترل این افراد معدود وظیفه باشگاه‌هاست.

معتقدم بروز این نوع حوادث، ناشی از فقدان برنامه جامع فرهنگی برای بهبود جو حاکم بر ورزشگاه‌های فوتبال و همچنین ناشی از کم‌توجهی برخی باشگاه‌های فرهنگی ورزشی فوتبال کشور است که متأسفانه لفظ «فرهنگی» را به عاریه یدک کشیده و فاقد اهتمام لازم برای ساماندهی هواداران خود‌ هستند. بر همین اساس باید تأکید نمایم مشاهده این نوع اتفاقات که دل مردم علاقمند به ورزش‌ کشور را نیز به درد آورده، به هیچ عنوان برای مجموعه ورزش کشور قابل قبول نبوده و همانطور که بارها تأکید نموده‌ام؛ «ورزش بدون ارزش برای نظام جمهوری اسلامی ایران فاقد اعتبار است».

در همین راستا شایسته است با استفاده از ظرفیت قانونی در فدراسیون فوتبال، محرومیت خاطیان و همچنین ارسال گزارش آسیب‌شناسی با محوریت بررسی علل وقوع حوادث اینچنینی ظرف یک هفته، تدابیر لازم جهت ساماندهی دائمی هواداران با رویکرد قبول مسئولیت از سوی باشگاه‌ها پیش‌بینی شده و مراتب برنامه‌ریزی‌های عملیاتی در اسرع وقت به این وزارتخانه منعکس شود. 

بدیهی است معاونت قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان، تحقق این مأموریت مهم را تا اخذ نتایج ملموس با جدیت هر چه تمامتر پیگیری خواهد کرد.»

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توجه به عفاف و حجاب ارزش نهادن به کرامت زن است
  • ۶۰ نقطه حادثه خیز در سواحل رشت شناسایی شد
  • عنایتی: اتفاقی که در بازی پرسپولیس و سپاهان افتاد با برنامه بود/ حضور بانوان فرهنگ ورزشگاه‌ها را عوض کرده است+فیلم
  • کمیته انضباطی سرعت عمل را در موارد دیگر به کار گیرد
  • اتفاقات ورزشگاه‌ها به کرامت بانوان خدشه وارد کرد/ ظرف یک هفته گزارش دهید
  • دستور وزیر ورزش به تاج: به کرامت بانوان خدشه وارد شده؛ رسیدگی کنید
  • اتفاقات رخ داده در ورزشگاه‌ها به کرامت بانوان خدشه وارد کرد
  • وزیر ورزش خطاب به تاج:اتفاقات رخ داده در ورزشگاه‌ها به کرامت بانوان خدشه وارد کرده است
  • وزیر ورزش خطاب به تاج:کرامت بانوان زیر سؤال رفته،رسیدگی کنید
  • اتفاقات رخ داده در ورزشگاه‌ها به کرامت بانوان خدشه وارد کرده است