Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، در بیانیه پایانی این نشست عنوان شده که امروز پیشنهادها و اصلاحیه‌هایی برای پیش نویس قطعنامه‌های حکمرانی خوب، حکومت قانون، رویه‌های خوب پارلمانی، ایجاد رفاه در آسیا از طریق دوستی و توسعه متوازن با بست مردم سالاری از سوی حاضران ارائه شد.

تا زمان تصویب نهایی قطعنامه تشکیل پارلمان آسیا و اجماع نظر درباره چگونگی فعالیت آن قرار شد تا کارگروه سیاسی مجالس آسیایی با هدف دستیابی مردم آسیا به صلح و رفاه تشکیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمهوری اسلامی ایران نیز پیش نویس قطعنامه جدیدی را با عنوان ارتقای همکاری در مجمع مجالس آسیایی با هدف صیانت و ترویج چندجانبه گرایی در نشست امروز پیشنهاد کرد که با استقبال اعضا رو به رو شد.

پیش نویس قطعنامه‌ای درباره فلسطین هم با توجه به حضور نیافتن نمایندگان این کشور و با پیشنهاد هیات پارلمان لبنان، مورد بررسی قرار نگرفت و بدون اصلاحیه تصویب شد.

هیات پارلمانی پاکستان نیز چند اصلاحیه برای پیش نویس تشکیل پارلمان آسیا مطرح کرد که مورد بررسی قرار گرفت اما شرکت کنندگان در نشست به این جمع بندی رسیدند که به دلیل نیاز به زمان بیشتر برای بحث و تبادل نظر، این کار به نشست های آتی موکول شود.

همچنین نامه رییس مجلس عراق در ادامه این نشست خوانده شد و برای برگزاری نشست کمیته برنامه و بودجه مجمع مجالس آسیایی در سوم تا پنجم سپتامبر ۲۰۱۹ دعوت بعمل آمد.

دبیرکل مجمع مجالس آسیایی در این نشست با اشاره به انتقال ریاست از اواخر سال ۲۰۱۹ به کشور پاکستان بر اساس رویه مجالس آسیایی اظهار داشت: امروز با تبادل دیدگاه ها و اتفاق آرا پیش نویس قطعنامه ها تصویب شد و نشست بعدی مجمع در بغداد و نشست شورای اجرایی در ترکیه برگزار خواهد شد.

محمدرضا مجیدی با بیان اینکه مجالس آسیایی باید با ابتکار عمل چشم اندازهای مشترک خود را محقق کنند، افزود: این مجمع در تهران، همواره حمایت خود را از مجمع مجالس آسیایی انجام می دهد.

مجمع مجالس آسیایی به عنوان بزرگترین مجمع در سطح منطقه‌ای و قاره‌ای پس از بین المجالس جهانی (IPU) است که ۵۶ پارلمان را پوشش می‌دهد و از میان آنها ۴۲ کشور به صورت عضو دائم و ۱۴ کشور عضو ناظر هستند.

کمیته سیاسی مجمع مجالس آسیا از مهم‌ترین کمیته‌های مجمع است و قطعنامه‌های گوناگونی را درباره مسائل آسیا از جمله تقویت صلح، حکمرانی خوب، شیوه‌های پارلمانی مؤثر و ایجاد رفاه از طریق دوستی و همکاری در این نشست در دستور کار قرار دارد.

نشست کمیته سیاسی مجمع مجالس آسیایی از صبح روز چهارشنبه با حضور نمایندگان ۲۰ کشور از جمله ایران، روسیه، افغانستان، بنگلادش، کامبوج، قبرس، اندونزی، عراق، اردن، لبنان، پاکستان، سوریه، ترکیه، ویتنام و قطر در هتل کوثر اصفهان برگزار شد.

میهمانان نشست کمیته سیاسی مجمع مجالس آسیایی فردا پنجشنبه نیز در اصفهان حضور داشته و از اثرها و بناهای تاریخی و فرهنگی این شهر دیدن می کنند.

۳۰۱۱/‏۸۱۲۳

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۴۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکاندار هیئت اسکی اصفهان مشخص شد

به گزارش خبرنگار مهر، مجمع انتخاباتی رئیس هیأت اسکی استان اصفهان ظهر دوشنبه با حضور عباس نظریان رئیس فدراسیون، جواد محمدی مدیرکل ورزش و جوانان و دیگر اعضای مجمع در تالار اجتماعات سرای ورزشکاران برگزار شد که در نهایت محمود یسلیانی ریاست هیئت را به دست گرفت.

در این مجمع وجیهه مطهری و محمود یسلیانی ثبت‌نام کرده بودند که وجیهه مطهری انصراف خود را اعلام کرد.

محمود یسلیانی پس از رأی گیری از ۱۵ رأی مأخوذه ۱۳ رأی کسب و برای چهارسال آینده به عنوان رئیس هیئت اسکی انتخاب شد.

همچنین وجیهه مطهری به عنوان نایب رئیس هیأت، عبدالرضا اسفنانی به عنوان خزانه دار و فرشته جلالی، عبدالرضا سپیانی و علیرضا بهزادیان فر به عنوان عضو هیئت رئیسه انتخاب شدند.

جواد محمدی، مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان در این مجمع، اظهار کرد: در چند سال اخیر رشته اسکی در سطح کشور و استان شاهد اتفاقات خوبی بود. با همکاری فدراسیون و هیئت استان اصفهان، با دریافت گواهی بین‌المللی، پیست اسکی فریدون‌شهر بین‌المللی شد. شرایط خدماتی و امکانات پیست فریدون‌شهر، بهبود چشم‌گیری داشته و امیدواریم که این روند رو به رشد ادامه دار باشد.

وی افزود: روند توسعه و رشد اسکی استان با همدلی و هم‌افزایی ادامه خواهد داشت. باید در کنار توسعه اسکی روی برف، توسعه همه رشته‌های زیرمجموعه این هیئت به ویژه اسکی روی چمن را هم در دستور کار قرار دهیم. امسال اسکی روی یخ در بخش دختران اولین مقام بین‌المللی ورزش کشور را به دست آوردند. روزهای درخشانی در انتظار این رشته است.

کد خبر 6098221

دیگر خبرها

  • سکاندار هیئت اسکی اصفهان مشخص شد
  • یسلیانی، سکان‌دار هیئت اسکی و ورزش‌های زمستانی اصفهان شد
  • دست پر ایران در سازمان همکاری اسلامی/ نشست دو روزه سازمان همکاری‌های اسلامی در گامبیا روز گذشته پایان یافت
  • ادعای دلارزدایی و قرارداد دلاری/کشور‌های اسلامی؛ از نشست‌های نمایشی تا اقدامات عملی/عملیات وعده صادق و تحول در تاریخ غرب آسیا
  • مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه عضویت فلسطین را به رأی می‌گذارد
  • انتخاب رئیس هیئت اتومبیل رانی و موتورسواری استان اصفهان
  • دانشگاه اراک در میان برترین‌های آسیا قرار گرفت
  • دانشگاه تبریز در رتبه‌بندی آسیایی تایمز در جایگاه ۱۲۱ دانشگاه‌های آسیا قرار گرفت
  • اهتمام مجالس آسیا به‌ تقویت ابعاد نظارت همگانی
  • نخستین مدال تاریخ بوکس آذربایجان شرقی برگردن ورزشکار مراغه‌ای