Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، دومین جلسه شورای موزش و پرورش استان قزوین عصر چهارشنبه در استانداری قزوین برگزار شد.

عبدالمحمد زاهدی در این جلسه گفت: برنامه های اوقات فراغت برای تابستان دانش آموزان بسیار اهمیت دارد و باید با هماهنگی مناسب بین دستگاههای متولی بتوان اقدامات خوبی را برای غنی سازی اوقات انجام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: برنامه های اوقات فراغت باید با نشاط باشد تا موجب ترمیم روحی کودکان و نوجوانان ما شود و در این میان استفاده از امکانات دستگاههای متولی مانند، ادارات ورزش و جوانان، ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی، شهرداری، کتابخانه ها، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری، اداره تبلیعات اسلامی ضروری است.

استاندار قزوین یادآوذرشد: برای جابجایی دانش آموزان و شرکت در برنامه ها می توان از ناوگان حمل و نقل شهرداری استفاده کرد تا هزینه ها کمتر شود.

زاهدی در خصوص تامین کمبود مدرسه هم گفت: فضاهای آموزشی که در اختیار دیگر دستگاههای استان است باید پس گرفته شده و یا تعیین تکلیف شود تا بتوانیم نیازهای مدارس را تامین کنیم.

وی گفت: فضاهای اضافی بر اساس تفاهم نامه در اختیار سازمان های دیگر قرار گیرد تا بتوانیم سال تحصیلی آینده را با دغدغه کمتری آغاز کنیم.

استاندار قزوین در ادامه یادآورشد: تاکید دولت بر این است که دستگاههای اجرایی حتی المقدور از یکدیگر شکایت نکنند البته منع قانونی ندارد ولی در این شرایط منطقی نیست که کار دستگاه قضایی با شکایت دولتی ها بیشتر شود.

وی برگزاری همایش هویت ملی کودکان ایرانی و اسلامی را حرکتی ارزشمند دانست و اظهارداشت: اهداف این همایش باید در راستای سند تحول بنیادین باشد تا به نتایج بهتری برسید.

زاهدی بیان کرد: گزارش شده برخی دانشگاهها نیز فضاهای مازاد دارند که می تواند با تفاهم نامه در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد که این موضوع نیز باید پیگیری شود.

وی از مدیرکل آموزش و پرورش خواست با مشخص کردن نیازهای آموزشی در محلات موارد به راه و شهرسازی اعلام شود تا با تهاتر یا واگذاری اقدام لازم صورت گیرد.

کد خبر 4652075

منبع: مهر

کلیدواژه: عبدالمحمد زاهدی استاندارقزوین شورای آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۴۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتابخانه سیار، روشی خلاق برای ترویج کتابخوانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، در استان همدان هم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از سال ۱۳۴۴ اقدام به راه اندازی کتابخانه‌ سیار کرده که اکنون به ۳ اکیپ رسیده است.

با یک گروه کتابخانه‌ سیار همراه شدیم و به روستای طاس تپه‌ کبودراهنگ رفتیم و برنامه‌ها را از نزدیک دیدیم.

میلاد عربی، مدیر مدرسه بویاقچی گفت: این مدرسه‌ ابتدایی دارای ۴۲ دانش آموز دختر و پسر در ۶ پایه است و دانش آموزان برای دبیرستان به روستا‌های اطراف یا کبودراهنگ می‌روند، روستا کتابخانه یا مرکز فرهنگی ندارد و تنها یک کتابخانه‌ کوچک در مدرسه ایجاد کرده ایم.

احمد عسگری، مربی سیار روستایی کانون هم که برنامه‌های آموزشی و سرگرم کننده مانند اجرای شعر و سرود، نمایش، استفاده از گل سفال برای بچه‌ها اجرا می‌کند، گفت: نزدیک به ۳۰ سال است این فعالیت را انجام می‌دهم و در تمام مناطق استان که بدون کتابخانه و مرکز کانون هستند با هدف مهارت افزایی، و ترویج فرهنگ کتابخوانی برای بچه‌ها برنامه اجرا می‌کنم.

محمدرضا کرمی، مربی نجوم کانون که یک تلسکوپ را با خود به این مدرسه آورده بود هم گفت: با استفاده از فیلتر مخصوص اجازه می‌دهیم بچه‌ها خورشید را نگاه کنند و توضیحاتی درباره‌ آسمان، مختصات ستارگان و زمین، موقعیت ما در جهان و اطلاعات عمومی به دانش آموزان می‌دهیم به این ترتیب تشویق می‌شوند پرسش‌هایی که در ذهنشان ایجاد می‌شود مطرح کنند.

دانش آموزان خوشحال و راضی از سپری کردن یک روز به یاد ماندنی ماشین را بدرقه کردند.

دیگر خبرها

  • لزوم نهادینه کردن علم محیط زیست در کنار سایر علوم برای دانش‌آموزان
  • پویش قدردانی از معلم در «زنگ انشا» از رادیو صبا
  • بهره برداری از توقفگاه خودرو‌های سنگین شهرک دانش، به زودی
  • کتابخانه سیار، روشی خلاق برای ترویج کتابخوانی
  • استقبال گسترده دانش‌آموزان یزدی از رویداد ایده شو دانش‌آموزی
  • آموزش عملی آمادگی دفاعی ۱۰ هزار دانش‌آموز قزوینی
  • ماهیت برنامه‌های سلامت محور از جنس برنامه‌های فرهنگسازی است
  • اجرای طرح ایمن سازی مدارس در شهر جورقان
  • آموزش هوش مصنوعی به دانش‌آموزان مناطق محروم
  • جشن عبادت وبندگی ۲۲۰ دانش آموز بادرودی