Web Analytics Made Easy - Statcounter

افراد حاضر در این حرکت اعتراضی شعار نوشته و پارچه نوشته هایی را در دست داشتند که روی آن عبارت هایی همچون به ایران حمله نکنید، دست از ایران بکشید و تحریم ها علیه ایران خود جنگ هستند، نوشته شده بود. برخی شرکت کنندگان هم تصویر ترامپ را در حالی که ضربدر روی آن کشیده شده بود حمل می کردند.

معترضین همچنین شعارهایی را سر می دادند و در آن خواستار توقف سیاست های جنگ طلبانه واشنگتن شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تظاهرات توسط بزرگترین نهاد ضد جنگ انگلیس موسوم به ائتلاف توقف جنگ سازمان دهی و مورد حمایت ده ها نهاد حقوق بشری قرار گرفته است. در این حرکت اعتراضی، اقشار مختلف مردم انگلیس، دانشجویان، فعالان حقوق بشر و ضد جنگ حضور دارند.

دربیانیه ائتلاف توقف جنگ، رئیس‌جمهوری، وزیر امور خارجه و مشاور امنیت ملی کاخ سفید جزو حلقه‌ای خوانده شده‌اند که به سیاست تقابل با ایران متعهد هستند.

بیانیه یادشده به تحولات اخیر در خلیج‌فارس اشاره کرده و می افزاید: در واشنگتن نیروهای قدرتمندی هستند که برای درگیری نظامی با ایران به دنبال فرصت و بهانه می‌گردند. این در حالی است که به گفته ائتلاف توقف جنگ در این بیانیه، درگیری ایران و آمریکا عواقب غیرقابل محاسبه‌ای در پی خواهد داشت که از جنگ عراق در سال ۲۰۰۳ به‌مراتب بیشتر است.

این نهاد مدنی سپس تصریح کرده است که دولت انگلیس بایستی علناً با بی‌ملاحظگی واشنگتن مخالفت کرده و احتمال درگیری نظامی را نفی کند.

بر اساس این گزارش، مخالفان سیاست‌های ضد ایرانی ترامپ توماری را که در این رابطه امضاء شده است، به دفتر نخست‌وزیری انگلیس تسلیم خواهند کرد.

این تحولات در حالی صورت می‌گیرد که آمریکا پس از خروج از برجام و در ادامه فشار حداکثری برای کشاندن ایران پای میز مذاکره دست به جنگ روانی تازه‌ای زده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا پس از آنکه ایران پهپاد جاسوسی آمریکا را در حریم هوایی خود منهدم کرد در توئیتی مدعی شد که لحظه آخر از اقدام تلافی‌جویانه صرف نظر کرده، اما احتمال درگیری نظامی همچنان وجود دارد.

وزیر امور خارجه انگلیس درباره این تحولات می‌گوید، لندن گمان نمی‌کند تهران یا واشنگتن خواهان جنگ باشند اما بسیار نگران آن است که جنگ به‌صورت تصادفی رخ دهد. " جرمی هانت " که نامزد پست نخست‌وزیری انگلیس نیز به شمار می‌رود، با این حال عنوان کرد که لندن در کنار آمریکا به عنوان قدرتمندترین متحد خود ایستاده و هر درخواست برای حمایت نظامی علیه ایران را مورد به مورد بررسی می‌کند.

بان کی مون، دبیر کل سابق سازمان ملل متحد که اکنون سمت معاونت گروه بین‌المللی «الدرز» را بر عهده دارد، دوشنبه گذشته در بیانیه ای از افزایش تنش‌ها در خلیج فارس به شدت ابراز نگران و تصریح کرد: این تحولات بیانگر فقدان یک چارچوب مؤثر برای امنیت خاورمیانه و نتیجه تصمیم احمقانه آمریکا در خروج از برجام است.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۴۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم سریال تحریم‌های انگلیس علیه صنایع نظامی ایران

انگلیس در تداوم مواضع خصمانه این کشور علیه عملیات «وعده صادق»، تحریم‌های تازه‌ای را علیه صنایع نظامی ایران وضع کرد.

به گزارش‌مشرق، وزارت امور خارجه انگلیس روز پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که دو نفر و چهار شرکت مرتبط با شبکه تولید پهپاد در ایران را به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیگر خبرها

  • تحریم مشترک سه کشور علیه ایران | از اشخاص تا هواپیما و کشتی!
  • راهپیمایی در ایتالیا علیه سیاست‌های نظامی‌گری غرب
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • تداوم سریال تحریم‌های انگلیس علیه صنایع نظامی ایران
  • تحریم‌های مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران
  • تداوم تحریم‌های انگلیس علیه صنایع نظامی ایران
  • «وعده صادق» از بزرگ‌ترین موفقیت‌های نظامی تاریخ معاصر ایران بود/ ایران چگونه نتانیاهو را کیش‌ومات کرد/ چرا آمریکا پشت اسرائیل را خالی کرد؟
  • ایران ادعاهای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری را قویاً رد کرد
  • واکنش ایران به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری