Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا سیداحمد هاشمی، چهارشنبه با بیان این مطلب در همایش تقدیر از فعالان حوزه مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی گفت: در وزارت بهداشت و درمان، آموزش مهارت‌های زندگی به افراد ۶ تا ۱۲ سال و ۱۵ تا ۶۵ سال، آموزش فرزندپروری و غربالگری اختلالات سو مصرف مواد مخدر در دست انجام است.

وی افزود: اقدام خوب دیگری که در این حوزه امسال انجام می‌شود، غربالگری زنان معتاد باردار و معرفی آنها به مراکز درمانی برای درمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی نیز در این جلسه گفت: خراسان شمالی وضعیت نامطلوبی در حوزه مواد مخدر و اعتیاد دارد.

ولی الله حیاتی افزود: رتبه ششم این استان در بحث اعتیاد می‌طلبد تا با تمام توان به این حوزه وارد شویم تا آسیب‌های اجتماعی ناشی از مصرف مواد مخدر کاهش پیدا کند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی نیز در همایش گفت: در سه ماه نخست امسال، بیش از ۹۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف شده است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۴۱ درصد افزایش نشان می‌دهد.

سرهنگ محمد غلامی از دستگیری ۸۰۷ قاچاقچی، خرده‌فروش و معتاد در سه ماهه ابتدایی امسال خبر داد و اظهار داشت: با توجه به آمار دستگیری سال قبل که ۶۳۳ نفر بود، در این بخش با رشد ۲۷ درصدی دستگیری مواجه بوده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: در بهار امسال ۳۷۸ نفر از معتادان متجاهر نیز در استان دستگیر شدند که این رقم نیز نسبت به مدت مشابه پارسال ۵۰ درصد افزایش یافته است.

رئیس هیأت اندیشه ورز خراسان شمالی نیز در این همایش گفت: از نگاه هیأت اندیشه ورز تنها راه مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر آموزش‌های توانمندسازی برای اقشار درگیر است.

دکتر حسین اسکندری با بیان اینکه مطمئن‌ترین و اثربخش ترین کار در این استان، آغاز این آموزش‌ها از مدارس است و افزود: آموزش و پرورش و آموزش عالی استان باید به این مقوله به طور جدی وارد شوند.

وی گفت: آموزش دانش آموزان در مورد مواجهه با مواد مخدر، مورد غفلت واقع شده است.

مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری خراسان شمالی نیز با بیان اینکه ۸ درصد از معتادان خراسان شمالی را زنان تشکیل می‌دهند، گفت: این زنان در مجموع سالانه ۷۸۰ مرتبه به کمپ ماده ۱۵ برای سم زدایی ارجاع می‌شوند و در حال آنکه در استان کمپ ماده ۱۶ برای نگهداری زنان دارای سو مصرف مواد مخدر نداریم.

ملیحه یغمایی افزود: ۷۰ درصد زنانی که به کمپ ماده ۱۶ ارجاع داده می‌شوند با حکم قضائی است و یعنی این زنان معتاد متجاهر هستند.

وی افزود: سن اعتیاد در استان به زیر ۳۳ سال کاهش یافته است.

در پایان این مراسم از تشکل‌ها و فعالان مبارزه با مواد مخدر تقدیر شد.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد.

۴۵ هزار معتاد در این استان شناسایی شده‌اند که ۸ درصد آنها را زنان تشکیل می‌دهند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خراسان شمالی مبارزه با موادمخدر همایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۴۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف حدود 25 کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در مرز دوغارون

به گزارش قدس خراسان، به نقل از ستاد نظارت گمرکات خراسان رضوی، کارشناسان گمرک دوغارون موفق شدند با استفاده از دستگاه "ایکس‌ری" کامیونی، حین کنترل کامیون‌های ورودی به کشور مواد مزبور که از نوع هرویین فشرده و شیشه بود را کشف کنند.

این مواد مخدر که به طرز ماهرانه‌ای داخل کابین راننده جاسازی شده بود با هوشیاری و دقت عمل کارشناسان مزبور کشف شد.

دیگر خبرها

  • جمع آوری ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد
  • جمع آوری۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد
  • جمع آوری و دستگیری ۲۸۶ معتاد و خرده فروش در مشهد
  • کشف حدود ۲۵ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در تایباد
  • کشف حدود 25 کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در مرز دوغارون
  • جمع‌آوری و دستگیری ۵۲۸ معتاد و سوداگر مرگ طی ۲ روز در گیلان
  • ۲۹ خرده فروش مواد مخدر و معتاد متجاهر در گلبهار دستگیر شد
  • ۲۰ کیلوگرم تریاک در عملیات مشترک پلیسی در خراسان شمالی کشف شد
  • نخستین مرکز تخصصی نجوم و رصد استان در شهرستان بروجن راه اندازی می‌شود
  • جمع‌آوری و دستگیری ۲۸ معتاد و خرده‌فروش موادمخدر در صومعه‌سرا