Web Analytics Made Easy - Statcounter

   رویداد۲۴ وزیر خارجه تصریح کرد: اگر آمریکا فکر می‌کند با حذف ایران می‌تواند امنیت خلیج فارس را تامین کند بسیار اشتباه می‌کند.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه عصر امروز (چهارشنبه) در حاشیه روز آفریقا در پاسخ به سوالی درباره اظهارات ترامپ مبنی بر اینکه اگر اقدامات ما نبود ایران کل خاورمیانه و عربستان را گرفته بود، تصریح کرد: ایران هیچگاه قصد تجاوز به همسایگان را نداشته و ندارد، ایران تامین کننده امنیت این منطقه است و در طول تاریخ امنیت این منطقه را تامین کرده و اگر آمریکایی‌ها خیال می‌کنند با حذف ایران می‌توانند امنیت این منطقه را تامین کنند، بسیار اشتباه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزیر خارجه کشورمان اضافه کرد: امنیت این منطقه نیازمند ایران است و ایران هم نیازمند امنیت این منطقه است. این آمریکایی‌ها هستند که در این منطقه خطر و تشنج آفریدند.

* واکنش ظریف به تحریم رهبر معظم انقلاب

وی در پاسخ به سوالی درباره تصمیم آمریکا برای تحریم وی و محدودیت‌هایی که ایجاد خواهد کرد، گفت: هنوز تحریمی علیه بنده اعمال نشده است. در تحریم‌هایی که اعلام شد نام بنده در آن نیست، اما قرار دادن نام مقام معظم رهبری و افراد وابسته به دفتر ایشان در فهرست تحریم‌ها نشانگر این واقعیت است که کاملا با موازین بین المللی نه تنها ناآشنا بلکه مقررارت و قواعد رفتاری بین کشور‌ها را نمی‌دانند و کاملا با اسلام بیگانه هستند و روابط بین مرجعیت و پیروانشان را نمی‌دانند و چه بسا بسیاری از مردم آمریکا را به لحاظ اجرای وظایف دینی شان در مضیقه قرار می‌دهند.

ظریف افزود: این اقدام آمریکا می‌تواند به عنوان رعایت نکردن حق آزادی مذهب مسلمانان آمریکایی تلقی شود، اما این اقدامات نشانگر این است دولت آمریکا همه تلاش هایش را انجام داده برای تروریسم اقتصادی علیه مردم ایران به نتیجه نرسیده و به مسیر‌های دیگری رو آورده و متاسفانه ادعای آن‌ها درباره اینکه دنبال مذاکره هستند با این اقدامات کاملا برای دنیا ثابت شده که این ادعا‌ها دروغین است.

*اگر اقدامی از طرف اروپا صورت بگیرد، اشتباه بزرگی از طرف آن‌ها خواهد بود

 رئیس دستگاه دیپلماسی در پاسخ به سوال دیگری درباره بیانیه سه کشور اروپایی در خصوص ماندن ایران در برجام و اگر ایران گام دوم را بردارد عواقبی به دنبال خواهد داشت، اظهار داشت: آنچه ما اعلام کردیم در قالب حقوقمان است، کشور‌های اروپایی متاسفانه با توجه به اینکه تعهداتشان را عمل نکردند در موقعیتی نیستند علیه ایران بیانیه بدهند و اگر اقدامی از طرف آن‌ها صورت بگیرد، اشتباه بزرگی از طرف اروپایی‌ها خواهد بود.

وی با بیان اینکه روز جمعه هفتم تیر ماه نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح مدیران سیاسی در وین برگزار می‌شود، اظهار داشت: در آن جلسه نمایندگان جمهوری اسلامی وضعیت را برای آن‌ها تشریح خواهند کرد. ما طبق برنامه خود پیش خواهیم رفت از قبل اعلام کردیم که اروپایی‌ها و سایر اعضای برجام می‌توانند با اجرای تعهداتشان اقدامات ما را برگشت پذیر کنند.

وزیر خارجه همچنین در پاسخ به سوالی گفت: ما دنبال جنگ نیستیم. ایران تعهداتش را در برجام اجرا کرده است و آمریکا آن را نقض کرده و از برجام خارج شده است. خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 ظریف ادعای امریکا برای مذاکره جنگ ایران و آمریکا جنگ نظامی ایران و آمریکا حمله آمریکا به ایران ترامپ مذاکره مجدد با امریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۴۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا مذاکرات مستقیم میان ایران و آمریکا در جریان است؟

یک منبع آگاه ضمن رد ادعای مذاکرات مستقیم بین ایران و آمریکا گفت: تبادل پیام‌ها صرفا در چهارچوب تعریف شده در جریان است.   یک منبع آگاه در گفت‌وگو با ایرنا ضمن اشاره به برخی ادعاها درخصوص مذاکرات مستقیم نمایندگان ایران و آمریکا گفت: هیچ مذاکره مستقیمی بین ایران و آمریکا برقرار نیست و تبادل پیام‌ها صرفا در چهارچوب تعریف شده در جریان می‌باشد.   وی تاکید کرد: مذاکرات رفع تحریم با کشورهای عضو برجام توسط علی باقری کنی به عنوان مذاکره کننده ارشد هسته ای جمهوری اسلامی ایران دنبال می‌شود.   اخیرا برخی رسانه‌ها با انتشار اخباری مدعی مذاکره مستقیم مقامات کشورمان با طرف آمریکایی و برخی تغییرات در سازوکارهای مذاکراتی شدند. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: خاطره وزیر خارجه اسبق: رهبری اجازه مذاکره مستقیم با آمریکا را دادند ولی احمدی نژاد مانع شد (فیلم) با ترامپ چه کنیم؟ / مذاکرات موازی قبل از انتخابات آمریکا آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم

دیگر خبرها

  • دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • دروغ بایدن: راننده ۱۸ چرخ بودم!
  • کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود
  • آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود
  • آیا مذاکرات مستقیم میان ایران و آمریکا در جریان است؟
  • اردن خود را متعهد به تأمین امنیت رژیم صهیونیستی می‌داند
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • عبور ایران از توان بازدارندگی استراتژیک رژیم صهیونیستی‌/ضرورت تنبیه رژیم صهیونیستی برای امنیت جهان لازم بود