Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-26@12:46:56 GMT

اتهام‌زنی ترامپ علیه مولر

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۰۵۴۲۱

در پی موافقت رابرت مولر، بازپرس ویژه تحقیقات درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا با شهادت علنی در کنگره، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا او را به نابود کردن مکاتبات اداره تحقیقات فدرال این کشور (اف‌بی‌آی) متهم کرد. این در حالی است که ترامپ برای اثبات اتهامات خود علیه مولر مدرکی ارائه نکرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار بین الملل_ ترامپ که با شبکه فاکس بیزنس مصاحبه می‌کرد، با اشاره به دو کارمند سابق اف بی آی که پیام‌های توهین آمیزی درباره ترامپ مبادله کرده بودند، گفت: مولر همه آن‌ها (پیام ها) را به طور غیرقانونی از بین برد. او همه رایانامه‌ها و پیامک‌های مبادله شده میان این دو نفر را پاک کرد. این اقدام غیرقانونی و یک جنایت است.

مولر ماه آوریل سال جاری میلادی نتایج تحقیقات خود را درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات آمریکا منتشر کرد. او قرار است ۱۷ ژوئیه در مقابل کمیته‌های قضایی و اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا شهادت دهد.

مولر در گزارشی که از نتایج تحقیقات خود ارائه کرده مدعی شده است روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ آمریکا مداخله کرده است. اما وی در این گزارش تبانی میان ستاد انتخاباتی ترامپ و روس‌ها را رد کرده است. مولر همچنین در رابطه با اینکه ایا ترامپ مانع از اجرای عدالت شده، در تحقیقات خود به نتیجه‌ای نرسیده است.

جرلد نادلر، رئیس کمیته قضایی و آدام شیف، رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا روز گذشته (سه شنبه) در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند به دنبال صدور احضاریه از سوی این دو کمیته، رابرت مولر در نهایت با شهادت در مقابل کنگره موافقت کرده است. در این بیانیه آمده است: آمریکایی‌ها می‌خواهند همه چیز را به صورت مستقیم از رابرت مولر بشنوند تا بتوانند درک کنند که او و تیمش چه مسائلی را بررسی و کشف کرده اند. آن‌ها می‌خواهند درباره حمله ادعایی روسیه به دموکراسی ما و اینکه آیا کمپین ترامپ از این کمک روسیه استفاده کرده است یا خیر، بدانند.

رابرت مولر حدود یک ماه پیش اعلام کرده بود در صورتی‌که با شهادت در مقابل کنگره موافقت هم کند، جزئیات بیشتری را خارج از چارچوب گزارش ۴۴۸ صفحه‌ای‌اش ارائه نخواهد کرد.

این نخستین حضور رابرت مولر در مقابل کنگره برای صحبت درباره تحقیقات مربوط به روسیه و انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا محسوب می‌شود.

ترامپ بار‌ها در جریان تحقیقات مولر، این تحقیقات را مورد حمله قرار داد و آن را اقدامی بیهوده خواند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: روسیه انتخابات ریاست جمهوری انتخابات آمریکا انتخابات دموکراسی ریاست جمهوری انتخابات انتخابات ریاست جمهوری رئیس جمهور آمریکا روسیه مصاحبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۵۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیل: همه رؤسای جمهور آمریکا در تحریم ایران شکست خورده‌اند

نشریه کنگره آمریکا می‌گوید فشار اقتصادی علیه ایران شکست خورده است.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، هیل در این باره می‌نویسد: دن نیدس، افسر نیروی دریایی آمریکا، مقاله‌ای برای مجله هیل نوشته که ناامیدی و خشم سیاستمداران جنگ‌طلب و افسران اطلاعاتی واشنگتن و اسرائیل را برجسته می‌کند. او یادآوری می‌کند: «تقریباً هر رئیس‌جمهور آمریکا از زمان جیمی کارتر تلاش کرده که ایران را از طریق تحریم‌های اقتصادی کنترل کند، اما همه آن‌ها شکست خورده‌اند. سوریه، لبنان و یمن به کشور‌های مشتری تبدیل شده‌اند و تهران، نفوذ زیادی در عراق دارد. شبکه تروریستی ایران به حدی رسیده است که می‌تواند هر نقطه از خاورمیانه را هدف قرار دهد».

دن ادامه داد: ایران تجارت جهانی را نه تنها در خلیج فارس، بلکه در دریای سرخ که نزدیک به هزار مایل از مرزهایش دورتر است، مختل می‌کند. صنعت تسلیحات ایران، آن‌قدر پیشرفته است که ممکن است به زودی بیشتر از روسیه، ابرقدرت سابق، سلاح صادر کند؛ و خود روسیه هم‌اکنون برای جنگ در اوکراین، به ایران وابسته است.

دن می‌نویسد: بایدن و اروپا دوباره درباره دور جدیدی از تحریم‌ها صحبت می‌کنند. این تحریم‌ها موفقیت‌آمیزتر از تحریم‌های بی‌سابقه اعمال‌شده علیه روسیه در پایان دادن به تهاجم این کشور به اوکراین نخواهد بود. چین بیشتر به نفت ارزان ایران علاقه دارد تا جلوگیری از تجاوز ایران در منطقه. تغییرات سیاسی جهانی، تحریم‌های آمریکا را بی‌اثر کرده است. اگرچه اسرائیل و آمریکا به طور دوره‌ای عوامل و رهبران سپاه را هدف قرار می‌دهند (ترور می‌کنند)، اما این حملات باید آن‌قدر برای آن‌ها مرگبار باشد که از ترک ایران بترسند. مهم‌تر از همه، ظرفیت هسته‌ای ایران باید از بین برود. زیرساخت‌های هسته‌ای آن‌ها باید به سرعت از طریق هر ترکیبی از اقدامات نظامی پنهان و آشکار که لازم است، نابود شود. قابلیت موشک بالستیک و پهپاد آن‌ها نیز باید هدف قرار گیرد و نیروی دریایی آن‌ها غرق شود.

دن مقاله خود را با تکرار لفاظی‌های قدیمی به پایان می‌رساند: دفاع از جنگ سخت است، اما اگر بایدن در مورد ثبات منطقه جدی باشد، قاطعانه برای از بین بردن توانایی ایران اقدام خواهد کرد. اگر در مقابله با ایران به دودلی ادامه دهیم، ممکن است به زودی به نقطه‌ای برسیم که دیگر گزینه‌ای نداشته باشیم. موقع عمل امروز است.

منبع: کیهان

دیگر خبرها

  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • آمریکا تحریم های جدید علیه ایران و روسیه اعمال کرد
  • نقش بی‌اهمیت تحریم‌های تازه آمریکا در معادلات ایران
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • واکنش باشگاه لیگ برتری: بازیکنان ما مجرم نیستند
  • واکنش وزارت خارجه به اتهام تازه آمریکا علیه ایران
  • هیل: همه رؤسای جمهور آمریکا در تحریم ایران شکست خورده‌اند
  • آمریکا دو شرکت و چهار فرد را به اتهام فعالیت‌های سایبری از سوی سپاه تحریم کرد
  • آمریکا دو شرکت و چهار فرد را به اتهام فعالیتهای سایبری از سوی سپاه تحریم کرد