Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@19:20:57 GMT

کمرنگ شدن اقبال خیران شیروان به وقف

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۰۶۴۷۱

کمرنگ شدن اقبال خیران شیروان به وقف

حجت الاسلام علی پرهیزگار روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سه ماهه نخست پارسال ۸ فقره وقف در این شهرستان به ثبت رسیده بود که امسال این رقم به ۲ وقف کاهش یافته است.

وی گفت: وقف‌های صورت گرفته را از نوع متصرفی انتفاعی و شامل ۲ قطعه زمین مسکونی شهری در مجموع به مساحت ۲۱۲ مترمربع به ارزش ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال است که با نیت ساخت حسینیه مسجد امیرالمومنین (ع) صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شیروان رویکرد امسال مجموعه اوقاف را حرکت به سمت کیفی سازی وقف‌ها عنوان و بیان کرد: در نظر است وقف‌ها با کیفیت بوده و از ناحیه آن انتفاع بیشتری به مردم برسد.

پرهیزگار با اشاره به اینکه بیشتر وقف‌ها در ماه محرم صورت می‌گیرد، افزود: هم اینک ۶۵ درصد نیات وقفیات این شهرستان، اطعام و عزاداری سیدالشهدا (ع) است که برای سال جاری وقف در بحث‌های قرآنی، مسائل مورد نیاز جامعه، ازدواج، نیازمندان، حوزه علمیه، بیماران و اعیاد ائمه در اولویت است.

شهرستان شیروان ۹۱۰ مورد موقوفه، ۶۱ بقعه متبرکه و بیش از ۳ هزار رقبه در نواحی شهری و روستایی دارد.

۷۱۸۶/۵۱۳۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شیروان وقف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۶۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق نیمی از تعهدات خیران مدرسه ساز در سال گذشته

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان گفت: خیران مدرسه ساز در این مدت ۹۸۰ میلیارد تومان از تعهدات خود ررا تحقق کردند که بیش از ۵۰ درصد از تعهدات این سنگرسازان علم و دانش است.

ناصر فتحی افزود: نوسازی مدارس استان با حدود ۱۰۰ نفر پرسنل در کنار بیش از ۱۷۰۰ خیر مدرسه ساز در حال ساخت و تجهیز ۴۵۰ طرح آموزشی پرورشی و ورزشی است.

وی گفت: همواره خیران نیکوکار در کنار دولت به ساخت و ساز فضای آموزشی کمک می‌کنند و در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد فضاهای آموزشی استان به صورت صد درصدی و یا کمتر با مشارکت خیران نیک اندیش در حال اجرا است.

ناصرفتحی ابراز امیدواری کرد در سال ۱۴۰۳ تعداد ۱۰۰ طرح آموزشی در قالب ۵۰۰ کلاس درس تحویل دانش آموزان و فرهنگیان استان شود.

دیگر خبرها

  • دنیای اسلام در تصمیم‌گیری مشترک، خلاء بزرگ دارد | حج امسال به صورت ویژه حج برائت است | جمهوری اسلامی منتظر دیگران نمی‌ماند
  • امسال ۵۰۰ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش اصفهان می‌شود
  • تحقق نیمی از تعهدات خیران مدرسه ساز در سال گذشته
  • برداشت ۳۲۰ تن گیاهان دارویی از مزارع نهاوند برای نخستین‌بار
  • نیاز ۱۰۰ میلیارد تومانی اجرای طرح‌های آبرسانی شیروان
  • کارکرد انتقادی فیلم‌های مستند کمرنگ شده است
  • تابستان امسال خاموشی نخواهیم داشت
  • بارش باران و جاری شدن روان‌آب در خراسان شمالی
  • همایش متمرکز آموزشی حجاج استان قم برگزار شد
  • افتتاح موزه عبرت در شیروان + فیلم