Web Analytics Made Easy - Statcounter

انور حسینی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اشنویه در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، اظهار کرد: در نزدیک به ۳۵۰ هکتار از باغات این شهرستان، گیلاس تولید می‌شود که بیش از پنج هزار نفر کشاورزان از فروش این محصول رنگین تامین معاش می‌کنند.

وی ادامه داد: براشت گیلاس از اول تابستان شروع شده است و تا یک ماه دیگر ادامه خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینی گفت: افزون بر یک هزار و ۵۰۰ تن در باغات بارور این شهرستان گیلاس تولید می‌شود که علاوه بر استان‌های همسایه به خارج از کشور از جمله روسیه، پاکستان، افغانستان و کشور‌های حوزه خلیج فارس صادر می‌شود.

وی به میزان صادرات گیلاس اشنویه به خارج از کشور نیز اشاره کرد و گفت: سالانه ۵۰۰ تن به ارزش یکصد میلیارد ریال به بازار‌های جهانی راه می‌یابند.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان اشنویه اضافه کرد: گیلاس این شهرستان، ارقام گوناگون تکدانه سیاه و صورتی، خوشه‌ای زرد دانشکده، سفید و قرمز ارومیه و ارقام محلی زودرس را شامل می‌شود که در این میان خوشه‌ای و تکدانه سیاه بیشترین میزان سطح کشت را در اشنویه به خود اختصاص داده است.

حسینی در پایان، برگزاری جشنواره ملی گیلاس را نیز نوید داد و گفت: این جشنواره امسال به مدت سه روز از دوازدهم تا چهاردهم در این شهرستان برگزار می‌شود و ضمن آن ظرفیت‌های گردشگری و کشاورزی اشنویه و همچنین محصولات باغی مانند گیلاس و سیب این منطقه به شرکت کنندگان معرفی خواهد شد.

انتهای پیام/ب

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی کشاورزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۶۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه سیب زمینی ایرانشهر به بازار مصرف


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، فیاضی مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: متوسط برداشت سیب زمینی در هر هکتار از زمین‌های کشاورزی ایرانشهر ۴۰ تن است و پیش بینی می‌شود از سطح زیر کشت بیش از ۲ هزار تن محصول برداشت شود.
وی افزود: کاشت سیب زمینی در ایرانشهر در دیماه آغاز و کار برداشت این محصول نیز اردیبهشت انجام می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر تصریح کرد: سانته و آریندا ارقام سیب زمینی کشت شده در اراضی کشاورزی شهرستان ایرانشهر است.

دیگر خبرها

  • برداشت گیاهان بهاری در اشنویه دومین قربانی خود را گرفت
  • تخریب جاده‌های بین مزارع و عشایری شهرستان آبدانان بر اثر سیلاب
  • آغاز گل چینی از گلستان‌های گل محمدی اردستان
  • نصب تله‌های فرمونی برای پایش آفات در شهرستان بن
  • لزوم توجه به توسعه باغات زیتون در شهرستان رودبار
  • آغاز گل چینی از گلستان های گل محمدی اردستان
  • صادرات سیب لرستان به روسیه، ترکمنستان و حاشیۀ خلیج فارس
  • نصب تله‌های فرمونی جهت پایش آفات در شهرستان بن
  • عرضه سیب زمینی ایرانشهر به بازار مصرف
  • جوانه زدن ۷۵ درصد محصول باغات دیم زمین‌های شیب دار شهرستان اردل