Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوجسرپرست آب و فاضلاب شهری این استان گفت: با عنایت مقام معظم رهبری و تامین اعتبار از صندوق توسعه ملی، ایجاد ۱۸ مجتمع آبرسانی با تخصیص اعتبار ۷۰ میلیارد تومان در استان هدفگذاری شد.

فیض الله پاسره افزود: تخصیص ۱۰۰ درصدی این اعتبارات انجام شده و قریب به ۳۳ درصد تامین آب روستایی از طریق مجتمع های آبرسانی انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست آب و فاضلاب شهری استان با اشاره به اینکه ۱۶۰ مجتمع آبرسانی در استان فعال است، تصریح کرد: ۱۶۴۱ روستا در استان وجود دارد که از این تعداد ۱۴۸۰ روستا دارای تاسیسات آبرسانی است.

پاسره از پوشش ۱۰۰۸ روستای استان در حوزه مدیریت و مصرف آب با نصب کنتور خبر داد و گفت: بالغ بر ۶۲ هزار مشترک آب روستایی با پوشش ۹۲.۱ درصدی در استان وجود دارد.

سرپرست آب و فاضلاب شهری استان از آبرسانی به ۲۴۲ روستا از طریق تانکر خبر داد و گفت: توپوگرافی این مناطق امکان ایجاد شبکه آبرسانی در این مناطق را دشوار و گاهاً غیر ممکن کرده است.

وی عنوان داشت: ۵۱۴ مخزن با ۶۴۳۲ شبکه توزیع در روستاهای استان فعال است.

پاسره ساماندهی آبرسانی روستایی را از دیگر اقدامات انجام شده دانست و گفت: با تلاش های انجام گرفته و جهت دهی اعتبارات به سمت اصلاح شبکه و مدیریت اصولی، فاصله تولید و مصرف در استان کم شده است.

سرپرست آب و فاضلاب شهری استان ۱۰ درصد از تلفات آب را مربوط به شکستگی شبکه دانست و بیان داشت: استفاده غیر مجاز و خارج از شبکه از دیگر دلایل هدر رفت آب است.

وی گفت: با هدف کم کردن فاصله تولید و مصرف، برنامه نیاز آبی با مهندسی و برنامه ریزی اجرایی شد و حدود ۳۳۰ ساعت سیستم پمپاژ مناطق در روز با خاموشی هدفمند روبه رو شده و بر اساس برنامه نیاز آبی کاهش ساعت کارکرد الکتروپمپ ها را داشتیم.

پاسره افزود : در بحث کاهش مصرف برق الکتروپمپ ها نیز در روستاهایی که کمتر از ۲۴ ساعت نیاز به مصرف دارند، خاموشی در ساعات پیک مصرف اعمال و ۵۵ درصد کاهش مصرق برق محقق شد.

سرپرست آب و فاضلاب شهری استان با اشاره به نصب پمپ هوشمند، گفت: این سیستم قابلیت کنترل الکتروپمپ ها و فعالیت آنها را اجرایی کرده است.

وی پلمپ گذاری کنتورهای روستایی و برخورد قانونی با انشعابات غیر مجاز را از دیگر برنامه های مدیریت مصرف عنوان کرد.

پاسره از شناسایی ۱۴ هزار انشعاب غیر مجاز روستایی خبر داد و بیان کرد: بیش از ۱۲ هزار کنتور آب با هدف مدیریت مصرف در مناطق فاقد کنتور نصب شد.

پاسره با اشاره به آبرسانی شهری، گفت: عمر بالای شبکه عاملی برای فرسودگی شبکه و بروز شکستگی متعدد در مناطق شهری می شود.

سرپرست آب و فاضلاب شهری استان با بیان اینکه آزمایشات میکروبی و شیمیایی آب به شکل مرتب انجام می شود، ابراز داشت: آب مصرفی شهر یاسوج از کیفیت بالایی برخوردار است.

پاسره از ساخت تصفیه خانه اضطراری آب یاسوج خبر داد و ابراز داشت: دستگاه ها و تجهیزات این تصفیه خانه خریداری و به داخل کشور انتقال داده می شود.

پاسره با اشاره به اجرای فعالیت های متعدد در راستای مدیریت آب شهری، گفت: تلاش می شود با مدیریت مناسب از بروز تنش آبی در شهرهای استان جلوگیری شود.

انتهای پیام/د

شناسایی ۱۴ هزار انشعاب غیر مجاز روستایی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اب وفاضلاب آب وهوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۶۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تکمیل طرح مدرن فاضلاب شهری هشترود

 قشلاقی در جلسه ستاد پیشگیری و فرماندهی عملیات بحران هشترود درباره ورود فاضلاب شهری به داخل رودخانه شهر چایی (سراسکند چایی و دامناب چایی) این شهرستان هشدار داد و آن را تهدیدی برای محیط زیست دانست.

وی افزود: متاسفانه آبفای هشترود طرح پیشرفته فاضلاب را تکمیل نمی‌کند و پساب‌های ریخته شده به رودخانه شهر موجب بروز بیماری در فصل تابستان و بوی بد می‌شود.

وی اضافه کرد: آب و فاضلاب شهری هم باید در اجرای طرح فاضلاب مدرن شهری اقدامات لازم را انجام دهد و این طرح را هرچه زودتر به اتمام برساند تا مردم مجبور به هدایت فاضلاب‌های خانگی خود به داخل رودخانه نشوند.

فرماندار هشترود گفت: با توجه به اینکه حریم و بستر رودخانه‌های هشترود مشخص نیست اداره امور منابع آب هم باید ترتیبی اتخاذ کند که در اسرع وقت هم حریم و هم بستر رودخانه‌های شهرستان معین شود.

قشلاقی گفت: مشخص نبودن بستر رودخانه‌های داخل شهر و حتی خارج از شهرستان باعث تعرض افراد به این مناطق شده و در صورت بروز سیل و خسارت باید خسارت جبران ناپذیری به افراد خسارت دیده پرداخت شود در صورتی که اصلا حق آنها نیست.

پورصادق شهردار هشترود هم تجهیز آتش نشانی این شهر را خواستار شد و گفت: خودرو‌های آتش نشانی این شهرستان نیاز به تعمیر دارند و در صورت بروز حادثه همزمان در شهرستان با مشکل رو برو خواهیم شد.

وی افزود: با توجه به اینکه بیشتر محلات شهر قدیمی هستند و خودرو‌های سنگین آتش نشانی نمی‌توانند وارد آن مناطق شوند از این رو درخواست تجهیز آتش نشانی را به خودرو‌های سبک از جمله نیسان و موتور داریم تا بتوانیم در صورت بروز حادثه خدمات به مردم بدهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • وارد مدار شدن خط انتقال مجتمع آبرسانی حسین زائری دشتی
  • تخصیص ۱۵ میلیارد تومان اعتبار به پروژه آب داجیوند
  • افتتاح دو شهرداری جدید شهر ممبی و شهر سرآسیاب یوسفی
  • آبرسانی به ۹۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد
  • ۳۰۰ روستای لرستان از نعمت آب شرب سالم بهره‌مند می‌شوند
  • ۱۰ روستای گلوگاه با مجتمع شهدای هزارجریب آبرسانی می شود
  • ۲۵۰۰ نفر از پروژه آبرسانی روستایی مجتمع شهدای هزار جریب گلوگاه بهره‌مند می‌شوند
  • شهری عجیب با شهروندانی در یک ساختمان! (+عکس)
  • ضرورت تکمیل طرح مدرن فاضلاب شهری هشترود
  • لزوم تکمیل طرح مدرن فاضلاب شهری هشترود