Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش یورونیوز، مگان رپینو، کاپیتان تیم ملی زنان آمریکا که به همراه دیگر یارانش در مسابقات جام جهانی ۲۰۱۹ فرانسه حضور دارد به تازگی در ویدیویی اعلام کرده بود که در صورت قهرمانی در این مسابقات قصد ندارد برای دیدار با ترامپ پا به «کاخ سفید لعنتی» بگذازد.


رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به سخنان اخیر کاپیتان تیم ملی زنان آمریکا روز چهارشنبه در صفحه توییتر خود نوشت: «مگان هرگز نباید نسبت به کاخ سفید، کشور و یا پرچم ما بی احترامی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

خانم رپینو که به رک گویی و انتقاد از سیاست‌های دولت ترامپ شهرت دارد روز سه شنبه در ویدیوی کوتاهی که از سوی تارنمای مجله «ایت بای ایت» منتشر شد گفته بود: «من به کاخ سفید لعنتی نمی‌روم. ما به آنجا دعوت نخواهیم شد.»

دونالد ترامپ در پاسخ به این سخنان همچنین در واکنشی توییتری نوشت: «من خود هوادار سر سخت تیم آمریکا و فوتبال زنان هستم، اما مگان قبل از سخن گفتن باید در زمین برنده شود. رئیس جمهوری آمریکا سپس از این فرصت برای دعوت اعضای تیم فوتبال زنان آمریکا به کاخ سفید استفاده کرد و نوشت که آن‌ها فارغ از هر نتیجه‌ای به کاخ سفید دعوت شده اند.

آقای ترامپ در ادامه با کنایه‌ای به بسکتبالیست‌های کشورش همچنین یادآور شد: «غیر از بازیکنان ان بی‌ای (..) دیگر تیم‌های ورزشی بسیار مشتاق اند که به کاخ سفید بیایند.»

اعضای تیم بسکتبال گلدن استیت پس از کسب قهرمانی ان بی‌ای در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ به دعوت رئیس جمهوری برای رفتن به کاخ سفید پاسخ منفی دادند. فیلادلفیا ایگلز، فاتح فینال مسابقات فوتبال آمریکایی موسوم به «سوپربول» در سال گذشته میلادی نیز همان رویه گلدن استیت را در پیش گرفت و دعوت دونالد ترامپ را رد کرد.

گفتنی است که دونالد ترامپ پیش از این نیز کاپیتان تیم ملی زمان آمریکا را به دلیل نخواندن سرود ملی آمریکا در جریان بازی‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۹ که در فرانسه جریان دارد مورد انتقاد قرار داده بود.

مگان رپینو که سابقه بازی در فرانسه و تیم المپیک لیون را نیز در کارنامه دارد از جمله ورزشکارانی است که سال ۲۰۱۶ به حرکت اعتراضی کالین کاپرنیک، بازیکن سیاهپوست تیم فوتبال آمریکایی سانفرانسیسکو پیوست.

بازیکنان لیگ فوتبال آمریکایی به پیروی از این اقدام اعتراضی با زانو زدن هنگام پخش سرود ملی آمریکا نسبت به رفتار‌های خشونت آمیز و نژادپرستانه پلیس با سیاه پوستان واکنش نشان دادند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۷۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تایمز: ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد

یک روزنامه انگلیسی نوشت دونالد ترامپ برای پایان دادن به جنگ اوکراین به صورت مسالمت‌آمیز طرح مفصلی دارد، اما تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا آن را ارائه نخواهد کرد.

به گزارش ایسنا، روزنامه تایمز مدعی شد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا طرحی مفصل برای حل مسالمت‌آمیز مناقشه اوکراین دارد؛ اما قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا آن را ارائه نخواهد کرد.

یک منبع نزدیک به ترامپ که نخواست نامش فاش شود، به روزنامه تایمز گفت: (ترامپ) یک طرح دارد اما نمی‌خواهد درباره آن با شبکه‌های خبری صحبت کند، چون در آن صورت دیگر نمی‌تواند از آن استفاده کند.

به گفته این منبع، ترامپ قصد دارد برای پیروزی در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا، پایان بخشیدن به جنگ اوکراین را در فهرست وعده‌های اصلی خود قرار دهد.

این گزارش در حالی منتشر شده که ترامپ بارها گفته است در صورت پیروزی در انتخابات می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن این جنگ را تمام کند. او همچنین در اواخر ماه میلادی گذشته گفت در صورت پیروزی در انتخابات تنها زمانی حاضر به حمایت از اوکراین خواهد شد که اروپا هم در این حمایت شریک باشد.

این روزنامه همچنین به نقل از منابع آگاه نوشت ترامپ قصد دارد در صورت پیروزی در انتخابات حداقل بودجه نظامی لازم برای کشورهای عضو ناتو را از ۲ درصد به سه درصد افزایش دهد.

منابع نزدیک به ترامپ باور دارند به نظر می‌رسد ترامپ این ایده را در پی گفت‌وگو با «آندژی دودا»، رئیس‌جمهور لهستان پرورده باشد. دودا نیز پیش‌تر خواستار افزایش چشمگیر در بودجه دفاعی ناتو شده بود و انتظار می‌رود در اجلاس آتی سران ناتو آن را مطرح کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ارتباط گُرگرفتگی زنان یائسه با سلامت مغز
  • دعوت بانوی فوتبالیست خوزستان به اردوی تیم ملی
  • دعوت بانوی خوزستانی به اردوی تیم‌ملی فوتبال
  • تایمز: ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین
  • دعوت بانوی خوزستانی به اردوی تیم ملی فوتبال
  • 26 بازیکن به اردوی تیم ملی فوتبال زنان دعوت شدند
  • ویسی به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال دعوت شد
  • سرمربی فولاد به کمیته انضباطی دعوت شد
  • ترامپ بار دیگر از جنایات اسرائیل در غزه حمایت کرد