Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@20:14:01 GMT

گلایه ساکنان یک روستای حومه مشهد از کمبود آب

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۰۷۲۱۸

گلایه ساکنان یک روستای حومه مشهد از کمبود آب

یکی از اهالی روستای برزش آباد به خبرنگار ایرنا گفت: از ماه رمضان تا کنون روزها هیچ آبی نداریم و فقط یکی دو ساعت به اندازه شیر سماور از لوله های منازل آب می‌آید.
وی که خواست نامش ذکر نشود افزود: هر هفته ۲ تانکر سیار آب شرب به روستا می‌آید که کفاف آب مصرفی اهالی را نمی‌دهد.
یک بانوی ساکن این روستا نیز گفت: ساکنان این روستا برای رفتن به حمام مشکل دارند و به دلیل نبود آب مسائل بهداشتی در این روستا رعایت نمی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در گذشته مشکل چندانی از نظر تأمین آب نداشتیم اما در ماه های اخیر با این مشکل روبرو شده ایم که گفته می شود متولیان روستا آبی را که متعلق به این روستاست به باغداران و کارخانجات فروخته اند.
رئیس شورای اسلامی روستای برزش آباد نیز به خبرنگار ایرنا گفت: اهالی این روستای یک هزار و ۵۰۰ نفری برای تأمین آب شرب و غیر شرب با مشکلات بسیار مواجهند و مخاطرات بهداشتی آنان را تهدید می کند.

احمد محمدی افزود: بی آبی و کم آبی این روستا از سال گذشته آغاز شده و به رغم پیگیری‌های بسیار هنوز مشکل اهالی رفع نشده است.
وی اظهار داشت: سال گذشته یک چاه آب به ظرفیت آبدهی پنج لیتر در ثانیه از سوی اداره آب و فاضلاب روستایی برای تأمین آب روستاهای هلالی، کنار گوشه، امرغان سفلی و برزش آباد حفر شد که سهم اهالی برزش آباد از آب این چاه یک لیتر در ثانیه است.
وی گفت: ظرفیت آبدهی چاه برزش آباد نیز سه لیتر در ثانیه و در مجموع آب این روستا چهار لیتر در ثانیه است که کفاف نیاز جمعیت زیاد این روستا را نمی دهد.
محمدی از پیگیری برای کف شکنی و لایروبی چاه روستا و حفر گالری خبر داد و افزود: با این حال تاکنون به نتیجه ای نرسیده ایم و از سوی دیگر منبع ذخیره هوایی آب روستا دچار مشکل شده و در دست تعمیر است.

وی اظهار داشت: مردم روستا ناراحت هستند و می گویند چرا چهار لیتر آب در ثانیه از این روستا خارج می‌شود اما ساکنان آن از بی آبی رنج می‌برند؟
مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان مشهد در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: برزش آباد با ۵۰۰ مشترک آب به دلیل فرسودگی و ایجاد مشکل در مخزن آب روستا در هفته های اخیر با مشکل مواجه شده است.

بهزاد روغنی افزود: اکنون تعمیر این مخزن پایان یافته و به زودی وارد مدار می شود.
وی اظهار داشت: دلیل دیگر کم آبی روستا نیاز به ایجاد گالری، لایروبی و کف شکنی چاه روستاست که پیمانکار آن مشخص شده و از اوایل هفته آینده عملیات لایروبی آغاز می شود.
وی گفت: با اقدامات در حال انجام کمتر از دو هفته دیگر مشکل کم آبی روستای برزش آباد رفع خواهد شد.

هم اکنون از جمعیت یک میلیون و ۷۳۰ هزار نفری روستاهای خراسان رضوی، یک میلیون و ۵۹۳ هزار نفر در ۲ هزار و ۴۸۶ روستا زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی این استان هستند.

۲۳۱ روستا از این تعداد با بیش از ۲۸۵ هزار نفر جمعیت و ۹۱ هزار مشترک زیر پوشش مدیریت امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان مشهد می باشند که ۶۸ روستا از این تعداد در حاشیه شهر مشهد واقع است.
۳۰۲۷ / ‏‬ ۶۰۵۳

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۷۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رنجش اهالی شهرک آ. اس. پ شهریار از کمبود امکانات رفاهی

به گفته شهروند خبرنگار ما تعدادی از شهروندانی که از سال ۱۳۹۳ تا کنون در شهرک آ. اس. پ واقع در جاده شهریار - ملارد از سال ۱۳۹۳ سکونت دارند منازل مسکونی این شهرک فاقد سند مالکیت است و بعد از ۱۱ سال همچنان پایان کاری برای آن دریافت نشده است علاوه بر این فاز دوم و دیگر فاز‌های این شهرک تکمیل نشده است.

همچنین این شهرک فاقد امکانات رفاهی از قبیل کمبود مدارس، مکان مذهبی و فرهنگی، فضای ورزشی، امنیت کافی، محیط درمانی و بهداشتی و نانوایی، مشکلات مخابراتی، آب، برق، است.

همچینن در فضای سبز، خیابان و زیر ساختمان شاهد فرونشست‌های خطرناک هستیم.

شهروند خبرنگار ما از مسئولان درخواست رسیدگی کرد.

منبع: شهروند خبرنگار - تهران

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • رنجش اهالی شهرک آ. اس. پ شهریار از کمبود امکانات رفاهی
  • گلایه‌های مربی سقزی از کمبود امکانات وزنه‌برداری
  • گلایه اهالی روستای کالدشت بالا از کمبود امکانات رفاهی + فیلم و تصاویر
  • روستایی که سهم لک لک ها شد | لک لک هایی که روستاییان را مجبور به خانه سازی کردند
  • این لک لک ها اهالی را مجبور به خانه سازی می کنند
  • تنها پل چوبی روستای شورکش بر اثر باران سیل آسا تخریب شد + فیلم
  • در این روستا یک شب در سال همه کوفته می خورند | مراسم «اوکوز قوربانی» در روستای اسفنجان شهرستان اسکو
  • آیین گاوکشان 
  • تخلیه فضولات حیوانی رودخانه روستای همای علیا را آلوده کرد + فیلم و تصاویر
  • بهره‌مندی اهالی روستای سرپله آبدانان ایلام از آب سالم