Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@04:43:58 GMT

کاهش دما در نوار شمالی در هفته آینده

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۰۷۳۳۰

کاهش دما در نوار شمالی در هفته آینده

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی با اشاره به بارش پراکنده همراه با رعد و برق در تعدادی از استان‌ها طی امروز و فردا (۶ و ۷ تیرماه) از ریزش هوای سرد، کاهش دما و بارش باران در نوار شمالی کشور از بعدازظهر یکشنبه آینده (۹ تیرماه) خبر داد.

احد وظیفه در گفت‌ و گو با ایسنا اظهارکرد: با توجه به تحلیل آخرین مدل‌های هواشناسی در ساعات بعدازظهر و اوایل شب پنجشنبه (۶ تیرماه) در برخی مناطق گیلان و ارتفاعات البرز در استان‌های سمنان، شرق مازندران، گلستان و شرق تهران و در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و هرمزگان بارش پراکنده باران، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: همین شرایط را فردا (۷ تیرماه) در برخی مناطق گیلان، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات البرز در استان‌های سمنان و شرق مازندران و در شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل و همچنین در جنوب غرب استان کرمان و شمال شرق هرمزگان شاهد خواهیم بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به این‌که پس‌فردا (۸ تیرماه) در غالب نقاط کشور جوی پایدار حاکم خواهد بود، گفت: از بعدازظهر یکشنبه (۹ تیرماه) و طی روز دوشنبه (۱۰ تیرماه) با ریزش هوای سرد، کاهش دما و بارش باران روی نوار شمالی کشور پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه با بیان این‌که طی دو روز آینده در نوار شرقی کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود، اظهارکرد: در منطقه زابل این وزش باد شدید سبب خیزش گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و دید افقی می‌شود. در همین مدت برای استان‌های سمنان، اصفهان، یزد، مرکزی و جنوب استان کرمان وزش باد همراه با گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

وی تاکید کرد: امروز (۶ تیرماه) با توجه به افزایش سرعت وزش باد روی کشور عراق و جنوب غرب کشور، وقوع گرد و خاک در جنوب غرب دور از انتظار نیست.

این کارشناس سازمان هواشناسی در پایان با اشاره به این‌که امشب هوای تهران صاف همراه با وزش باد خواهد بود، گفت: فردا (۷ تیرماه) آسمان تهران صاف همراه با وزش باد، در بعد از ظهر افزایش ابر و گاهی همراه با وزش باد شدید همراه خواهد بود. پیش‌بینی می‌شود دمای تهران در این روز در گرمترین زمان به ۳۷ درجه سانتیگراد و در خنک‌ترین زمان به ۲۵ درجه سانتیگراد برسد. همچنین پس فردا (۸ تیرماه) آسمان تهران صاف، در بعد از ظهر همراه با وزش باد با بیشینه و کمینه دمای ۳۷ و ۲۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هواشناسي نوار شمالی کشور رگبار و رعد و برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۷۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بارندگی‌ها در کشور / دمای هوا در بعضی مناطق کاهش می‌یابد

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوابا اشاره به تداوم بارندگی‌ها در کشور از کاهش نسبی دما در بعضی مناطق خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در شمال غرب، غرب، سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز، شمال شرق و بعضی مناطق استان‌های بوشهر، شرق خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، کرمان و خراسان جنوبی، ابرناکی، وزش باد و بارندگی ادامه خواهد داشت.

وی افزود: یکشنبه در ارتفاعات البرز شرقی، بعضی نقاط واقع در شمال غرب و غرب، افزایش ابر و رگبار پراکنده رخ می‌دهد و طی روزهای شنبه و یکشنبه در شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز وزش باد شدید انتظار می‌رود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: دوشنبه با ورود سامانه بارشی به غرب کشور، بارش در نوار غربی، دامنه‌های جنوبی البرز واقع در قزوین، البرز و تهران، غرب سواحل دریای خزر و بعضی نقاط استان اصفهان، ابرناکی، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

ضیائیان ادامه داد: در کرمانشاه، غرب کردستان شمال آذربایجان شرقی و غربی و گیلان، بارش شدت خواهد داشت و سه‌شنبه بارندگی در جنوب غرب و جنوب کاهش می‌یابد و در کل نوار شمالی، ابرناکی، گاهی رگبار باران، رعد و برق و وزش باد همراه با کاهش نسبی دما پیش بینی می‌شود.

وی گفت: چهارشنبه و پنجشنبه گستره بارش در شمال غرب، سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و خراسان رضوی خواهد بود و در نوار شرقی کشور وزش باد افزایش می‌یابد، امروز خلیج فارس، تنگه هرمز، دریای عمان و از بعد از ظهر دوشنبه تا پنجشنبه دریای خزر مواج خواهد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، صاف تا قسمتی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد شدید با بیشینه ۲۵ و کمینه ۱۲ درجه سانتی‌گراد است و روز یکشنبه، صاف تا قسمتی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد با بیشینه ۲۶ و کمینه ۱۰ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 750418

دیگر خبرها

  • تداوم بارندگی‌ها در کشور / دمای هوا در بعضی مناطق کاهش می‌یابد
  • نیمی‌از کم‌ بارشی‌های اخیر کشور با بارش‌های امسال جبران شد
  • یک پیش‌بینی از آینده بازار سکه /سکه‌های کوچکتر تغییر فاز دادند
  • بارش باران تا روز یکشنبه در خراسان رضوی ادامه دارد
  • دمای زنجان کاهش یافت
  • آغاز روند کاهشی دما در زنجان
  • باران کشور را فرا می‌گیرد؛ شدت بارش‌ها در این مناطق | سامانه بارشی جدید هفته آینده وارد می‌شود
  • امارات سطح هشدار آب و هوایی خود را مجددا افزایش داد
  • کاهش ۵ درجه‌ای دمای هوا در خراسان شمالی از هفته آینده
  • آخر هفته بارانی برای کرمانشاهیان/دمای هوا کاهش می‌یابد