Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سید کامل تقوی‌نژاد معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت در این مراسم، قهرمانان و مدال‌آوران ورزشی را به‌عنوان الگو در رشته ورزشی تخصصی خود برای دیگر همکاران معرفی کرد و اظهار کرد: کسانی که به‌عنوان قهرمان رشته‌های مختلف ورزشی مطرح می‌شوند، در محیط کار و در ارتباط با همکاران و اعضای خانواده نیز می‌توانند به‌عنوان الگو‌های اخلاقی مورد توجه قرار گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر نقش ورزش در حفظ سلامت کارکنان و افزایش نشاط کاری، تاکید کرد: همکارانی که خستگی کاری را با فعالیت در رشته‌های ورزشی، از خود دور کرده و نشاط و شادابی را جایگزین آن می‌کنند، طبیعتا از آرامش بیشتری نسبت به دیگران برخوردار بوده و می‌توانند این آرامش را به دیگران نیز منتقل کنند.

تقوی‌نژاد خطاب به قهرمانان ورزشی و مدال‌آوران ستاد وزارت بهداشت، گفت: از آنجایی که پرداختن به ورزش، یک اقدام داوطلبانه است و قابل واگذاری به دیگری نیست، وقت گذاشتن برای آن، اراده‌ای قوی می‌طلبد که این اراده قطعا در شما وجود داشته است.

وی تاکید کرد: ورزشکاران از اعتماد به نفس بیشتری نسبت به دیگران برخوردارند که این ویژگی، در وظایف کاری آنان نیز می‌تواند تاثیر مستقیم داشته باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، رقابت را ویژگی مهم ورزش‌های قهرمانی دانست و گفت: در جایی که رقابت باشد، رشد همراه با تعالی نیز نهفته است و باید با پیروی از الگو‌های اخلاقی و اصول پهلوانی ورزشکاران بزرگی، چون پوریای ولی، غلامرضا تختی و دیگر پهلوانان تلاش کنیم این رقابت‌ها، به همدلی، همبستگی و انسجام بیشتر در کار‌ها تبدیل شود.

وی افزود: ورزشکاران از ثبات روانی بیشتری در محیط کار بهره‌مند بوده و از نظر روانی می‌توانند ثبات رویه در خود ایجاد کنند.

تقوی‌نژاد با اشاره به نتایج مثبت کار گروهی و توصیه دین اسلام به انجام اقدامات جمعی در قالب شرکت در نماز جماعت، نماز جمعه و مراسم حج، برای ایجاد انسجام اجتماعی میان مسلمانان در سطوح محلی، شهری و بین‌المللی، تاکید کرد: بخش عمده‌ای از فعالیت‌های ورزشی، به دلیل حاکم بودن روح جمعی که ورزشکاران در خود به وجود می‌آورند، در سایر فعالیت‌ها نیز می‌توانند به‌عنوان الگو، مورد استفاده قرار گیرند.

وی راه حل کاهش بار هزینه‌های درمانی از دوش دولت یا به حداقل رساندن آن‌ها را تشویق مردم برای پرداختن به فعالیت‌های ورزشی دانست و گفت: بدن ورزشکاران در برابر بسیاری از بیماری‌ها ایمن‌تر بوده و فرد ورزشکار و با نشاط، به دلیل مراجعه کمتر به مراکز درمانی، هزینه‌های کمتری را در زمینه بهداشت و درمان متوجه خود می‌کند.

وی بر ترغیب و تشویق خانواده‌های همکاران به انجام فعالیت‌های ورزشی نیز تاکید کرد و با قدردانی از حضور همکاران در میادین ورزش‌های همگانی و قهرمانی و دست‌اندرکاران برگزاری این مراسم، گفت: امیدوارم با توسعه بیشتر ورزش کارکنان، شاهد کسب افتخارات بیشتر و درخشش همکاران در سطح ملی و بین‌المللی باشیم.

مهم‌ترین محور سیاست‌گذاری کمیته ورزش کارکنان وزارت بهداشت، ترویج ورزش همگانی است

مصطفی پریدار مدیر کل پشتیبانی و رفاهی وزارت بهداشت نیز در مراسم تقدیر از قهرمانان ورزشی و مدال‌آوران ستاد وزارت بهداشت، با قدردانی از همکاران دست‌اندرکار برگزاری مسابقات در اداره کل امور پشتیبانی و رفاهی، روسای هیئت‌های ورزشی و همکاران ورزشکار مدال‌آور حوزه‌های مختلف ستادی، صحبت‌های معاون توسعه وزارت بهداشت را دلگرم‌کننده و سابقه ورزشی ایشان را نقطه قوتی برای توجه بیشتر به ورزش کارکنان و توسعه هرچه بیشتر فعالیت‌ها و برنامه‌های ورزشی دانست و گفت: کمیته ورزش کارکنان وزارت بهداشت، در سال ۱۳۹۴ تشکیل شد که مهم‌ترین محور سیاست‌گذاری آن، ترویج ورزش همگانی بود و در کنار آن، بر ورزش قهرمانی کارکنان نیز به‌عنوان مشوقی برای همگانی کردن ورزش، تمرکز داشته‌ایم.

وی با ارائه گزارشی از عملکرد این کمیته در مدت فعالیت خود، به ایجاد ۱۰ هیات تخصصی ورزشی در ستاد وزارت بهداشت اشاره و تاکید کرد: ارزشمندترین اثرات این اقدامات و فعالیت‌ها، افزایش نشاط، همراهی و همدلی و همیت سازمانی میان همکاران و کارکنان است که در این مدت، شاهد اثرات و ثمرات آن و توسعه ورزش در دو بُعد همگانی و قهرمانی بوده‌ایم و در حال حاضر، ورزش کارمندی به‌عنوان یک مطالبه در میان کارکنان و مدیران مطرح است.

مدیر کل پشتیبانی و رفاهی وزارت بهداشت، با برشمردن برخی از اقدامات انجام‌شده در راستای توسعه زیرساخت‌های ورزشی، از انجام اقدامات توسعه‌ای در آینده خبر داد و افزود: با گسترش برنامه‌های ورزشی و توسعه زیرساخت‌های مرتبط در سطح ستاد و دانشگاه‌های علوم پزشکی، علاوه‌بر ترغیب بیشتر کارکنان به پرداختن به مقوله ورزش، می‌توانیم زمینه فعالیت‌های ورزشی فرزندان و خانواده‌های ایشان را نیز فراهم آوریم.

گفتنی است، در پایان این مراسم، به قهرمانان و مدال‌آوران تیمی و انفرادی در مسابقات ورزشی داخلی و خارجی وزارت بهداشت در سال گذشته، لوح تقدیر و هدیه‌ای نقدی به رسم یادبود، اهدا شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار علمی اخبار دانشگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۷۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترویج فرهنگ کارآفرینی در دانشگاه آزاد با ایجاد محیط‌های حمایتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین افشاری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان در دیدار با محمدحسین تقی‌پور فرمانده سپاه شهرستان دامغان با اشاره به ساختار دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: بخشنامه و آیین‌نامه‌های دقیق، ساختار خوب، کارکنان و اعضای هیئت علمی توانمند از دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاهی پویا و قانونمند ساخته که با توجه به رعایت قوانین کمترین معضلات را در آن شاهد هستیم.

وی اضافه کرد: فعالیت‌های دانش‌بنیان به‌عنوان یک مفهوم مهم در جامعه علم و فناوری دارای اهمیت بالایی است و این فعالیت‌ها نه‌تنها به توسعه علم و فناوری کمک می‌کند، بلکه نقش مهمی در توسعه اقتصادی و اجتماعی دارد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان متذکر شد: یکی از دستاورد‌های دانش‌بنیانی از زیست‌بوم علم و فناوری کشور است و این دستاورد نشان‌دهنده توانایی دانش‌بنیان‌ها در تجهیزات پیشرفته و مقابله با تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی است.

افشاری متذکر شد: همچنین شرکت‌های دانش‌بنیان بر پایه نوآوری و دانش‌افزایی سریع عمل و با تجاری‌سازی محصولات خود به توسعه اقتصادی کشور کمک می‌کند و می‌تواند در توسعه جامعه و اقتصاد کشور اثربخش باشد.

دانشیار دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: راهی به جز حرکت به سوی کار و تولید نیست و با توسعه فرهنگ کار و کارآفرینی نیازمند تلاش‌های جدی و نهادینه‌سازی آن در جامعه هستیم، آموزش و ترویج مفاهیم کارآفرینی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی می‌تواند نقش مهمی در توسعه این فرهنگ داشته باشد.

افشاری تأکید کرد: آموزش مهارت‌های کارآفرینی به جوانان و دانشجویان می‌تواند آینده‌ی کاری آنها را تحت تأثیر قرار دهد و با توجه به اهمیت کلیدی کارآفرینی در توسعه کشور، تلاش‌های جدی برای ترویج این فرهنگ و ایجاد محیط‌های حمایتی برای کارآفرینان در برنامه‌های ما در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رکورد شکنی ورزشکار کردستانی
  • روز‌های خوب تولید در نیشکر هفت تپه
  • فعالیت‌های حوزه بهداشت و سلامت از ارزشمندترین کارها است
  • ثبت نام جام هواداری تمدید شد
  • لزوم اتحاد بین دستگاه‌های اجرایی برای تحقق توسعه لرستان
  • رویکرد ما در لرستان اتحاد خدمت‌رسانی حول محور برنامه است
  • برگزاری آیین اختتامیه جشنواره «قهرمان ایران»
  • آغاز جشنواره فرهنگی، ورزشی بازی‌های بومی محلی شهرستان لردگان
  • ترویج فرهنگ کارآفرینی در دانشگاه آزاد با ایجاد محیط‌های حمایتی
  • نقش آفرینی مراکز نوآوری در حفظ و ترویج قانون جهش تولید دانش‌بنیان