Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@19:04:38 GMT

۴۰۰ هزار تن گندم از مزارع لرستان برداشت می‌شود

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۰۸۱۰۳

۴۰۰ هزار تن گندم از مزارع لرستان برداشت می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۴۰۰ هزار تن گندم از سطح مزارع استان لرستان برداشت شود. ۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲ استانها لرستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، عبدالرضا بازدار صبح امروز در جمع خبرنگاران بابیان اینکه 110هزار هکتار جو دیم، 195هزار هکتار گندم دیم و 90هزار هکتار از اراضی لرستان زیر کشت حبوبات دیم است اظهار داشت: برآورد اولیه برداشت گندم از مزارع لرستان 400هزار تن گندم است که پیش‌بینی می‌شود نسبت به سال گذشته عملکرد بهتری داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه سطح زیر کشت گندم در اراضی آبی لرستان 50هزار هکتار است افزود: بیشترین خسارت سیل به کشاورزی لرستان بود به‌طوری‌که سیل هر چه در حاشیه رودخانه بود را دچار آسیب شدید کرد.

خرید تضمینی گندم 5 درصد کاهش یافت/ دلالان بالاتر از نرخ مصوب دولت می‌خرند95 درصد از مطالبات گندم‌کاران در کرمانشاه پرداخت شدخرید تضمینی گندم در استان مرکزی از 17 هزار تن گذشت

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان با اشاره به اینکه بعد از وقوع سیل 90درصد جاده‌های مزارع، کانال‌های آبیاری و ایستگاه‌های پمپاژ وارد مدار شد عنوان کرد: 160دستگاه ماشین‌آلات سنگین، ایجاد 350کیلومتر جاده، ایجاد 250کیلومتر کانال و راه‌اندازی شبکه برق با مشارکت مردم تنها بخشی از فعالیت‌های جهاد کشاورزی لرستان به کشاورزان آسیب‌دیده از سیل اخیر است.

وی بیان کرد:70دستگاه ترانسفورماتور را تعمیر کرده و 9ایستگاه پمپاژ برای مردم راه‌اندازی شده است،200هزار مترمکعب خاک‌برداری بعد از سیل پل‌دختر انجام و با مشارکت نیروهای جهادی 100هکتار باغ را زنده کرده‌ایم و این روند ادامه دارد این در حالی است که 14هزار پرونده برای کشاورزان تشکیل‌شده است.

انتهای پیام/ش

R41450/P/S6,72/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۸۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سمپاشی ۱۸۱۶ هکتار از مزارع ارومیه بر علیه آفت سن غلات

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در بازدید از مزارع گندم دهستان مرگور ارومیه گفت: تاکنون بیش از یک هزار و ۸۱۶ هکتار از مزارع ارومیه بر علیه آفت مضر سن غلات و ۶ هزار و ۸۰۰ هکتار علیه علف‌های هرز سمپاشی انجام شده است.

علی دیانتی افزود: گندم کاران باتوجه به شرایط آب و هوایی روز‌های آتی و احتمال شکل گیری اپیدمی بیماری زنگ و خسارت به محصول گندم، هشدار به مبارزه با این بیماری را جدی بگیرند.

وی با اشاره به مشاهده علائم اولیه آلودگی بیماری زنگ زرد گندم در برخی از مزارع شهرستان، در خصوص پایش مستمر مزارع و مبارزه با زنگ زرد گندم و سایر بیماری‌های برگی غلات هشدار داد.

معاون جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ضمن توصیه به کارشناسان پهنه جهت حضور و پایش مستمر مزارع برای کنترل به موقع سن در مرحله مادری تاکید کرد: با توجه به وزش باد و بارندگی روز‌های آتی و مرحله حساس رشدی گندم، رصد بیماری‌های برگی غلات و در صورت تداوم شرایط مساعد، مبارزه با بیماری‌ها با جدیت در دستور کار قرار گیرد.

دیانتی اضافه کرد: کنترل علف‌های هرز حاشیه مزارع به منظور جلوگیری از ورود به مزارع و کاهش بانک ژنی علف‌های هرز به کشاورزان آموزش و توصیه شود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • خسارت سیل و تگرگ به مزارع کازرون
  • سیل و تگرگ، جان مزارع کازرون را گرفت + تصاویر
  • ۴۰ درصد مزارع گندم سیستان و بلوچستان برداشت شد
  • سمپاشی ۱۸۱۶ هکتار از مزارع ارومیه بر علیه آفت سن غلات
  • ۵۱۰ هزار تن گندم به مراکز مسقف خوزستان انتقال داده شد
  • به زودی میزان خسارت سیل به مزارع گندم اعلام می‌شود
  • بیش از ۱۴۰ هزار هکتار از مزارع خوزستان خسارت دید
  • گندم‌های ذخیره شده در مراکز روباز خوزستان خسارت ندیدند
  • کشاورزان گلستانی آب ماندگی را از سطح مزارع خود خارج کنند
  • خوشه‌های خوش‌سالی در خراسان شمالی با جهش تولید و مشارکت کشاورزان