Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-08@03:10:05 GMT

راه‌اندازی ۳ خط مینی‌بوس

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۰۹۶۱۳

راه‌اندازی ۳ خط مینی‌بوس

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران از احیا و راه‌اندازی سه خط مینی‌بوس در پایتخت خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، پیمان سنندجی با اشاره به اینکه در روند نوسازی مینی‌بوس‌های فرسوده طی دو سال گذشته تمامی مینی‌بوس‌های پایتخت با وَن و تاکسی جایگزین شدند، اظهار کرد: با توجه به ظرفیت به وجود آمده برای تامین مینی‌بوس، احیا و راه‌اندازی خطوط مینی‌بوس شهر تهران در دستور کار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از شناسایی ۴۸ خط مینی‌بوس در سطح شهر تهران خبر داد و گفت: ۱۱۷ دستگاه مینی‌بوس خریداری ‌شده در چهار خط راه‌اندازی شده مینی‌بوس به‌کارگیری شده‌اند.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران سه خط راه‌اندازی شده را در محورهای میدان شهید کلاهدوزان- بلوار هجرت، میدان رسالت - کوهک، پایانه مترو وردآورد- دانشگاه صنعتی شریف اعلام کرد.

سنندجی با بیان اینکه ۱۳ دستگاه اتوبوس دوکابین جدید خریداری ‌شده در خط یک و هفت سامانه اتوبوس‌های تندرو به‌کارگیری شده‌اند، تصریح کرد: اتوبوس‌های تندرو نقش بسیار پررنگی در جابه‌جایی شهروندان دارند، به‌گونه‌ای که روزانه بیش از ۳۰۰ هزار مسافر توسط خط هفت و ۲۵۰ هزار مسافر به‌وسیله خط یک BRT جابه‌جا می‌شوند.

وی در پاسخ به درخواست شهروندان مبنی بر فعال کردن سیستم‌های خنک‌کننده BRT خاطرنشان کرد: تمامی اتوبوس‌های دوکابین سامانه‌ تندرو، مجهز به کولر و سیستم خنک‌کننده هستند و تنها ٧٠٠ دستگاه اتوبوس تک‌کابین در پایتخت کولر ندارند.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران اظهار کرد: تمامی اتوبوس‌ها در ابتدای خط با کولر روشن حرکت می‌کنند، اما ممکن است در حین حرکت به دلیل فرسودگی و حجم فشار وارده، کولر آن خراب شود که در این موارد نیز نمی‌توان در لحظه اتوبوس را از خط خارج کرد و باید تا پایان خط ادامه مسیر داده و سپس از خط خارج شود.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شرکت واحد اتوبوسرانی تهران شهرداري تهران مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران مینی بوس شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۹۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرکز ملی نوآوری مغز در بیمارستان فیروزگر تهران راه‌اندازی می‌شود

مرکز ملی مغز به عنوان یک مرکز پژوهشی، آموزشی، درمانی، توانبخشی، ترجمان دانش و تولید فناوری‌های نوین در زمینه اختلالات عصبی و سلامت مغز به صورت کنسرسیومی از دانشگاه‌ها و کادر علمی و آموزشی مرتبط با مطالعات بالینی و پایه مغز و اعصاب و حوزه‌های مرتبط در دانشگاه‌های وزارت بهداشت و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی ایجاد و فعالیت خواهد داشت.

ماهیت اصلی مرکز ملی مغز، عملی کردن دیدگاه همکاری‌های علمی و تحقیقات بین‌رشته‌ای و نزدیک کردن فضای علوم پایه و بالینی است. این مرکز به عنوان یک واحد مستقل با تمامی دانشگاه‌ها و مراکز علمی همکاری‌های علمی و فناورانه خواهد داشت و برای قسمت درمان با بیمارستان چندتخصصی متعلق به دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات آموزشی، پژوهشی و درمانی فیروزگر در تعامل خواهد بود.

مراحل اجرایی ایجاد مرکز ملی مغز هم اکنون با ۳۰ درصد پیشرفت عمرانی طرح و تشکیل هسته‌های تخصصی با حضور متخصصان بین‌رشته ای، تفاهم همکاری با شرکت‌های فعال درحوزه نوروتکنولوژی و مراکز علمی از جمله آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز و همکاری با انجمن جهانی آلزایمر و شروع اجرای پروژه پیشگیری از افت عملکرد‌های شناختی سالمندان در ایران دردست اقدام است.

همزمان با اجرای این برنامه، دو فراخوان در حوزه توسعه نوروتکنولوژی برگزار و کتاب کار «ذهن فعال» در سالمندی نیز انتشار یافته است و تلاش‌هایی نیز برای همکاری در برگزاری مدرسه علوم اعصاب اجتماعی، تدوین پروپوزال بانک داده جامع عصبی ایرانیان در مرحله ثبت، تاسیس آزمایشگاه فوتوبایوماجولیشن و درد نیز انجام شده است.

در راستای اجرای این طرح ملی شماری از پزشکان پژوهشگر جذب و همکاری با اعضای هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی و فنی نیز انجام شده و ۲۰ پروژه تحقیقات کاربردی درحوزه‌های اولویت دار، فعالیت کمیته عصب روانپزشکی دستیاران روانپزشکی و تدوین برنامه کمیته دستیاری نورولوژی، راه‌اندازی پروژه نوراکس در قالب دوره‌های تربیت پژوهشگر و فناور و همچنین راه‌اندازی وب سایت و شبکه‌های اجتماعی مرکز از دیگر اقدامات در راستای ایجاد مرکز ملی مغز نیز صورت گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • سنگ تمام زاکانی برای چینی‌ها؛ بنرهای جنجالی شهرداری تهران برای مقایسه خودروی داخلی با چینی/ عکس
  • یادی از اولین خطوط اتوبوسرانی | از بلیت فلزی تا بلیت کاغذی و باجه بلیت‌فروشی
  • مرکز ملی نوآوری مغز در بیمارستان فیروزگر تهران راه‌اندازی می‌شود
  • معرفی پایانه های اتوبوسرانی تهران
  • دانشگاه تهران در نجف دانشجو می‌پذیرد
  • اتوبوس‌های تولید گروه بهمن به پایتخت رسید
  • دانشگاه تهران از سال آینده در شعبه نجف اشرف دانشجو می‌پذیرد
  • با کیفیت ترین خودرو بعد از تسلا را برای حمل و نقل تهران انتخاب کرده ایم | پوست اندازی ۶۵ هزار تاکسی برقی در تهران
  • دفاع تمام قد چمران از شهرداری؛ درختی در پارک لاله قطع نخواهد شد/ قرارداد خرید اتوبوس برقی هیچ مشکلی ندارد
  • قرارداد خرید اتوبوس برقی از چین منع انتشار داشته است