Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،امینیان فرماندار هشترود در نشست خبری با خبرنگاران و فعالان فضای مجازی گفت: تا به الان ۳۰ درصد افراد ۱۵ تا ۶۴ ساله در اجرای طرح غربالگری شرکت کرده اند و با آماری که از زنان و مردان به دست آمده شاهد افزایش مصرف مواد مخدر در منطقه هستیم.

وی افزود: در هشترود پنج محله و ۲۰ روستای آلوده به مواد مخدر شناسایی شده و با تحقیقاتی که به عمل آمده مصرف مواد مخدر در زنان افزایش پنج درصدی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برای مبارزه با مواد مخدر یک عزم سیاسی از طرف همه افراد و ادارات لازم است تا این مواد خانمان سوز از جامعه برچیده شود.

وی اظهار کرد: ۵۵ درصد از طلاق ها، گرفتار شدن افراد به امراض مختلف مانند ایدز، انواع بزهکاری ها، پدیدار شدن آسیب‌های اجتماعی مختلف و چندین مورد دیگر از نا به سامانی‌ها رابطه مستقیمی با مصرف مواد مخدر دارند.

امینیان ادامه داد: هشترود اولین شهرستانی است که سند ملی برش شهرستانی را در جهت مبارزه با مواد مخدر تهیه و توزیع کرده است.

وی اضافه کرد: باور‌های فرهنگی می‌تواند از مصرف مواد مخدر جلوگیری کند چرا که؛ مردم با مطلع شدن از مضرات بی شمار مواد مخدر و اختلالاتی که به وجود می‌آورد از مصرف این ماده افیونی سر باز زنند.

وی از ارائه تسهیلات به افرادی که از بند مواد مخدر رهایی یافته اند خبر داد و گفت: در سال گذشته بیش از سه میلیارد تومان به افرادی که مصرف مواد مخدر را کنار گذاشته اند وام خود اشتغالی تعلق گرفته است و در سال جدید هم ادامه خواهد داشت.

رئیس ستاد شورای مبارزه با مواد مخدر گفت: با توجه به اینکه شهرستان هشترود در مسیر ترانزیت مواد مخدر قرار گرفته با تلاش نیروی انتظامی و سپاه پاسداران در سال گذشته مقدار ۲۵۰ کیلوگرم و در سه ماهه نخست سال جاری بیش از ۳۵ کیلوگرم از انواع مواد مخدر کشف و ضبط شده است.

وی تاکید کرد: تمامی دستگاه‌های عضو شورای مبارزه با مواد مخدر باید برای ریشه کن کردن خرید، فروش و مصرف این ماده خانمان سوز پای کار باشند و مبارزه با مواد مخدر را اجتماعی کنند.

معاون فرماندار هشترود نیز در این جلسه گفت: باید برای مبارزه با مواد مخدر از ظرفیت‌های فضای مجازی و خبرنگاران استفاده کرد و با تبلیغات مستقیم جلوی داد و ستد سوداگران مرگ را گرفت.

اکبر انبار ته اضافه کرد: خانواده‌ها به عنوان کانون اصلی جامعه باید مراقب فرزندان خود باشند تا افراد تحت امر خانواده در دام مواد مخدر گرفتار نشود.

وی گفت: سازمان‌های مردم نهاد نیز می‌توانند در امر مبارزه با مواد مخدر کمک حال ستاد و نیروی انتظامی باشند و زشتی‌های مواد مخدر را به جامعه بشناسانند.

 

انتهای پیام/ش

طرح غربالگری مصرف مواد مخدر در شهرستان هشترود اجرا می شود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نیروی انتظامی مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۱۲۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و توقیف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر در کرمانشاه، دستگیری ۱۰ نفر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک با تلاش مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، سردار مهدی حاجیان امروز _ شنبه هشتم اردیبهشت _ در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان پس از اطلاع از اینکه اعضای ۲ باند توزیع مواد مخدر قصد انتقال محموله‌هایی را به کرمانشاه دارند، رسیدگی به موضوع را در دستور کار قراردادند.

وی افزود: مأموران با انجام کارهای اطلاعاتی و در تحقیقات گسترده خود موفق به شناسایی ۴ دستگاه خودرو متعلق به قاچاقچیان ۲ باند مواد مخدر شده و آن‌ها را در عملیات‌هایی جداگانه توقیف کردند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه تصریح کرد: در بازرسی‌های انجام‌گرفته از خودروهای توقیفی، مجموعاً ۱۶۳ کیلوگرم تریاک کشف شد.

وی همچنین از دستگیری ۱۰ عضو باندهای قاچاق مواد مخدر خبر داد و گفت: افراد دستگیرشده پس از تشکیل پرونده برای صدور احکام لازم تحویل مراجع قضائی شدند.

حاجیان در پایان مبارزه با پدیده قاچاق مواد مخدر را از مهم‌ترین برنامه‌های پلیس کرمانشاه عنوان کرد.

کد خبر 748518

دیگر خبرها

  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روانگردان مکشوفه
  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان
  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روان‌گردان در کرمانشاه
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • انهدام دو باند توزیع مواد مخدر در کرمانشاه
  • کشف محموله ۸۶ کیلویی مواد مخدر در محور کاشان - قم
  • کشف محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد
  • کشف و توقیف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • ۸۶ کیلوگرم مواد مخدر در کاشان کشف شد
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه