Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار شیراز با اخطار به کم کاری برخی دستگاه‌های مسؤول نظارت بر بازار، چند نرخی بودن برخی کالا‌ها در شهر را پذیرفتنی ندانست و به متخلفان جهت اصلاح رویه و رعایت قانون نظام صنفی پیش از برخورد قانونی هشدار داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمدرضا امیری فرماندار و رییس ستاد تنظیم بازار شهرستان شیراز در جلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان شیراز با بیان این که انتظار داریم سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس بیش از گذشته به سیاست‌ها و مصوبات ستاد توجه داشته باشد، اظهار داشت: دستگاه‌های مسؤول در حوزه تنظیم بازار می‌بایست جلسات خود را مستمر با خروجی موثر به نحوی که حاصل آن برای مردم ملموس باشد، برگزار و نتیجه کار خود را در این ستاد گزارش دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه افکار عمومی و مردم منتظر نتیجه اقدامات صورت گرفته در تأمین کالا‌های اساسی و کنترل قیمت‌ها هستند، افزود: به هیچ عنوان چند قیمت مختلف برای یک کالا در سطح شهر قابل قبول نیست و دستگاه‌های مرتبط می‌بایست در راستای مطالبات به حق مردم، بعد نظارتی خود را به نحوی که با افزایش بازرسی‌ها شاهد ساماندهی و انضباط بازار باشیم، افزایش دهند.

امیری با بیان اینکه در خصوص افزایش بازرسی‌ها مشکلی وجود ندارد، ابراز داشت: برخی دستگاه‌های اجرایی آمادگی خود را برای همکاری در بازرسی افتخاری بازار و همکاری با دستگاه‌های مرتبط اعلام کرده اند.

فرماندار شهرستان شیراز با اشاره به ابلاغ وزیر محترم کشور تاکید کرد: بحث ذخایر کالا‌های اساسی و نظارت بر بازار با جدیت بیشتری از سوی این ستاد دنبال میشود و دستگاه‌های عضو ستاد نیز در این راستا می بایست برنامه ریزی‌هایی را در دستور کار خود داشته باشند.

نماینده عالی دولت در شهرستان شیراز با بیان این که دولت برای تامین کالا‌ها و واردات از طریق اختصاص ارز و تسهیل در واردات اقدامات خوبی انجام داده و در دستگاه‌های مسؤول نیز برای تنظیم بازار تدابیر مناسبی اندیشیده شده، تاکید نمود: در چرخه توزیع و نظارت بر آن مشکلاتی داشته ایم که باید این نقیصه جبران شود.

وی با بیان اینکه مردم عزیز از تفاوت قیمت‌ها و افزایش بدون منطق آن ناراضی هستند، اشاره‌ای به بحث قیمت تره بار در شیراز و مقایسه آن با کلان شهر تهران داشته و اظهار نمود: چه توجیهی برای این تفاوت در شیراز و تهران وجود دارد؟!

وی به عدم وجود اجرای نظام سورتینگ اشاره و گفت: در چرخه توزیع استفاده از روش‌های سنتی که نتیجه‌ی آن آشفتگی قیمت و تعیین آن بر اساس سلیقه افراد می‌باشد، پذیرفتنی نیست.

فرماندار در ادامه با انتقاد از نحوه واگذاری تعرفه‌های سازمان میادین و مشاغل شهرداری افزود: لازم است شهردار محترم با ورود جدی به این موضوع تلاش کنند. مراکز توزیع و غرفه‌ها با تعیین شرایطی و با قیمت تمام شده واگذار گردد تا عرضه کنندگان مجبور به افزایش قیمت برای تامین هزینه‌های خود نباشند.

گفتنی است در این جلسه فرماندار به موضوع آرد و نان و به ویژه بازرسی از نانوایی‌ها نیز پرداخت و اظهار داشت: وضعیت بازرسی رضایت بخش نیست و لازم است اتحادیه با همکاری اتاق اصناف و صنعت و معدن در جهت ارتقاء کیفیت نان و همچنین نظارت بر کارکرده نانوایی‌ها تلاش بیشتری کند. همچنین سازمان تعزیرات حکومتی در همه موارد ورود و اقدامات لازم صورت پذیرد.
انتهای پیام/م

جلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرمانداری اخبار اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۱۲۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراجا مظلومانه و بااقتدار در خط مقابله با بی‌حیایی‌ها ایستاده است

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی طاهری عصر یکشنبه در یکصد و پنجاه و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اجرای طرح نور توسط فراجا در سراسر کشور و در شیراز گفت: امیدواریم با همدلی میان همه دستگاه‌ها و با رویکرد مومنانه این طرح و با کرامتی که در کارکنان فراجا وجود دارد این طرح سبب بهبود سیمای فرهنگی شهرمان و زدوده شدن معضلات فرهنگی شود.

رئیس سابق شورای شهر شیراز گفت: امروز با اینکه فراجا مظلومانه اما با اقتدار در انتهای خط مقابله با بی حیایی‌ها ایستاده اما سایر دستگاه‌ها نیز در این خصوص وظایفی دارند که باید به ارائه گزارش کار در باب آن بپردازند.

طاهری با بیان اینکه به فرموده شهید بهشتی هم اقناع و هم قدرت هردو با هم لازمه مدیریت است گفت: اقناع به تنهایی ممکن نیست و قدرت بدون اقناع نیز به دیکتاتوری منجر می‌شود.

عضو شورای شهر شیراز گفت: دشمن امروز به دنبال دوقطبی‌سازی و تبدیل بدحجابی از مسأله‌ای فرهنگی به چالشی امنیتی است و از همین روی اهمیت و ظرافت مأموریت ناجا مشخص می‌شود.

وی از رئیس پلیس فارس خواست از فرمانده فراجا دعوت کند که پس از سرکشی از شهرهای مشهد و قم به شهر شیراز، سومین حرم اهل بیت (ع) نیز سفر کند.

طاهری در پایان از شهردار شیراز درخواست کرد گزارش مستندی از اقدامات شهرداری شیراز با مضمون حمایت از طرح حجاب و عفاف به شورا جهت تنویر افکار عمومی ارائه دهد.

کد خبر 6097655

دیگر خبرها

  • افزایش ۸۱ درصدی صادرات از پایانه مرزی بیله سوار
  • هدف ستاد تعطیلی واحدهای صنفی نیست/صنوف با قوانین هماهنگ شوند
  • بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از بی‌توجهی به امر نماز است
  • هشدار ستاد مبارزه با قاچاق کالا به صاحبان مالها
  • شرایط خرید کامیونت فورس در بورس کالا ابلاغ شد
  • جمع آوری روغن زیتون از بازار چهارمحال و بختیاری
  • فراجا مظلومانه و بااقتدار در خط مقابله با بی‌حیایی‌ها ایستاده است
  • اختلاف نرخ ارز، زخمی کهنه بر پیکر اقتصاد ایران؛ ضرورت تصمیم قاطع دولت برای تک نرخی کردن دلار
  • ستاد مرکزی راهیان نور از ظرفیت‌های دستگاه‌ها بهره‌مند می‌شود
  • تولیدکنندگان آلومینیوم مواد اولیه را به قیمت دلار ۶۰ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می‌کنند