Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، خانم «ورونیک پتی» سفیر بلژیک در ایران در دیدار با بانوان موفق و کارآفرین قزوینی گفت: برای اولین بار است که به قزوین سفر کرده ام و پیش از این، استان قزوین را از طریق فیلم‌ها دیده بودم.

خانم «ورونیک پتی» افزود: زنان ایرانی تحصیلکرده و فعالند و جزء دارایی‌های با ارزش ایران محسوب می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: مدت همکاری ایران و بلژیک به بیش از ۱۰۰ سال باز می‌گردد و فکر می‌کنم این همکاری ادامه داشته باشد.

سفیر بلژیک در ایران گفت: یک فرصت مناسبی فراهم شد تا با زنان فعال در عرصه‌های مختلف قزوین آشنا شوم و پیشنهاداتی را شنیدم که آن‌ها را پیگیری خواهم کرد تا در صورت اجرایی، انجام شود.

خانم «ورونیک پتی» افزود: قانون ایران قانون خوبی است، اما باید خوب اجرا شود در کشور ما هم قانون خوبی وجود دارد، اما گاهی اواقات درست اجرا نمی‌شود.

خانم «ورونیک پتی» افزود: زمینه‌های مختلفی از جمله ورزش و کارآفرینی برای همکاری وجود دارد که در این زمینه باید با مسئولان کشور خود گفتگو کنم.

وی افزود: به مدت ۹ ماه است که به عنوان سفیر بلژیک در ایران فعالیت دارم و تا پایان سه سال، دوباره به قزوین سفر خواهم کرد.

زرآبادی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست گفت: زنان فعال استان یکی از بار ارزش‌ترین دارایی‌ها هستند که برای توسعه شهر و استان خود به یکدیگر کمک می‌کنند.

بیدخام مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین هم در این نشست گفت: اسلام برای زنان در زندگی فردی و اجتماعی جایگاه خاصی قائل شده است به طوری که با داشتن حجاب توانسته اند در عرصه‌های مختلف خوش بدرخشند.

صدیقه ربیعی مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری هم در این نشست گفت: قزوین یکی از قطب‌های صنعتی، کشاورزی و دانشگاهی محسوب می‌شود و زنان فعال ما توانسته اند در این زمینه‌ها در سطح ملی و بین المللی رتبه‌هایی را کسب کنند.

ربیعی افزود: استان قزوین دارای یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت است که ۶۲۳ هزار از ان را زنان تشکیل می‌دهند.

وی اضافه کرد: ۳۹۵ بانوی قزوینی در عرصه‌های مختلف به عنوان مدیر فعالیت دارند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گفت: ۴۹ نفر از بانوان در شورای اسلامی شهر و روستا در حال ارائه خدمت هستند.

وی افزود: همچنین استان قزوین دارای ۳۵ هزار و ۶۵۴ بانوی دانشجو و ۵۰ بانوی نخبه و متفکر است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گفت: ۳۵۰ نفر از بانوان استان در زمینه‌های اقتصادی فعالیت دارند که در نمایشگاه‌های بین المللی حضور می‌یابند و توانسته اند در سطح ملی افتخار آفرینی کنند.

به گفته ربیعی، زنان قزوینی مدیریت ۴۵ واحد صنعتی را بر عهده دارند.

نایبی مدیر روابط عمومی شرکت شهرک هیا صنعتی استان هم در این جلسه گفت: از سال گذشته شورای توسعه و تعاون بانوان کار آفرین با هدف شناسایی بانوان کارآفرین راه اندازی شده است.

نایبی افزود: تا کنون در بانک اطلاعاتی ما، نام ۲۶۰ بانوی کارآفرین ثبت شده است.

وی، برگزاری تور‌های صنعتی، حکمک به واحد‌های صنعتی برای حضور در نمایشگاه‌ها و اختصاص یارانه برای این فعالیت از جمله حمایت‌های شرکت شهرک‌های صنعتی استان است.

نایبی افزود: این حمایت‌ها برای زنان به صورت صد در صد است.

پاکدامن مسئول امور ورزش بانوان اداره کل ورزش استان هم در این نشست گفت: ۳۹ هزار و ۹۰ نفر از جمعیت بانوی استان در جامعه ورزش فعالیت دارند.

وی افزود: پارسال ۱۰ خانه روستایی به اماکن ورزشی استان اضافه شد.

نیکونژاد سرپرست مرکز رشد پارک علم و فناوری قزوین هم در این نشست گفت: در حال حاضر ۸۶ واحد فناوری در این پارک مستقرند که از این تعداد بانوان به عنوان هسته اصلی در ۲۳ واحد فعالیت دارند.

وی افزود: از ۳۷۶ نفر فعال در پارک علم و فناوری، ۸۶ نفر خانم هستند.

صفری بانوی هنرمند قزوینی هم در این نشست گفت: در جامعه ما مدیران به هنر نگاه سرگرم کننده دارند که این موضوع باعث شده تا هنرمند نتواند از راه هنرش ارتزاق کند.

وی افزود: همچنین بستر فعالیت هنرمندان در جامعه به درستی فراهم نشده است.

پس از این نشست از سرای سعدالسلطنه دیدن کرد و فردا هم به دهکده طبیعت خواهد رفت.

انتهای پیام/ک

سفر سفیر بلژیک در ایران به قزوین 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی استانداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۱۳۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوری: ورود زنان به بازی آلومینیوم- پرسپولیس ممنوع شد

به گزارش "ورزش سه"، در شرایطی که باشگاه آلومینیوم اراک از ابتدای فصل شرایط حضور بانوان در دیدارهای خانگی خود را فراهم کرده و این اتفاق بدون مشکل انجام شده بود، اکنون سازمان لیگ اعلام کرد که بانوان اجازه تماشای مسابقه حساس جام حذفی بین آلومینیوم و پرسپولیس را نخواهند داشت.

دیگر خبرها

  • صعود نفس‌گیر تیم ملی فوتسال به فینال در ضیافت پنالتی‌ها
  • بلژیک سفیر رژیم صهیونیستی را احضار می‌کند
  • «کمیته تماس منطقه‌ای» درباره افغانستان؛ قطار پیشرفت روندی که آغاز شده است
  • ابتکار «کمیته تماس منطقه‌ای درباره افغانستان»؛ قطار پیشرفت روندی که آغاز شده است
  • بلژیک سفیر رژیم صهیونیستی را احضار کرد
  • توسعه همکاری های بانکی ایران و افغانستان
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با کاظمی قمی
  • رئیس‌جمهور مصر به ترکیه سفر می‌کند
  • دیدار آلومینیوم و پرسپولیس بدون حضور زنان برگزار می‌شود
  • فوری: ورود زنان به بازی آلومینیوم- پرسپولیس ممنوع شد