Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرستان دهلران، امسال تابستان گرمی را تجربه کرده است و در کنار آن، نبود آب شرب شرایط را برای روستائیان سخت‌تر کرد. ۰۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۹ استانها ایلام نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام؛ تجربه تابستانی گرم  بدون آب  تجربه سخت و طاقت‌فرسایی است که این روزها روستاهای شهرستان دهلران که  رتبه نخست گرم‌ترین شهر کشور را داردبا آن دست و پنجه نرم می‌کنند و خالق تراژدی غم انگیزی  شده‌اند که انگار تمامی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردم روستاهای بی‌آب این شهرستان با مشکل جدی تامین آب شرب مواجه هستند مردمی که هر روز ساعت‌ها وقت خود را در انتظار طولانی برای دریافت  آمدن یک ساعت  آب آشامیدنی می‌گذرانند و دیگر فرصتی برای اندیشیدن به مسائلی که ذهن بسیاری از مردم شهر نشین را مشغول کرده است، ندارند.

تامین آب شرب در چنین شرایطی از مهم‌ترین مطالبات مردم از دولت محسوب شده و با فراموش کردن دیگر دغدغه‌های زندگی اشان دست به دامن اشخاصی مانند رسانه‌ها می‌شوند تا با طرح آن مسئولان استانی را وادار سازند که به این نیاز اولیه اما در عین حال حیاتی آن‌ها پاسخ داده شود.

گرمای شدید در هند جان 49 نفر را گرفتگرمای شدید، جان نوزاد رهاشده در خودرو را گرفتساری| هوای مازندران تا آخر هفته شاهد گرمای شدید است

 مردم روستای بیشه دراز  در گفت و‌گو با خبرنکار تسنیم در ایلام می‌گویند، به اداره آب و فاضلاب شهرستان ، استان و فرمانداری  و نماینده مجلس مراجعه کرده اند و به جز قول و وعده چیز دیگری نصیبشان نشده است.

این روستا و روستا‌های اطراف آن  در ایام روز بین یک تا دو ساعت بیشتر آب ندارند و مردم مجبور هستند که به وسیله تانکر ،آب را ذخیره کرده و با توجه به گرمای بالا 50 درجه هوا و اب داغ تانکرهای ذخیره  استفاده برای مردم این روستا ها  جهت شرب و استحمام  با مشکل مواجه کرده است.

در این راستا افرادی که وسیله نقلیه  دارند برای استحمام به شهر دهلران می‌روند اما اکثر مردم  با مشکلات بیشتری  دست و پنجه نرم می‌کنند.

از همه مهم‌تر دو ماه است خط لوله انتقال آب شرب روستا  دچار شکستگی شده و  بی صاحب رها  شده است و این شکستگی احتمال آلودگی آب روستا را  دوچندان کرده است.

تلاش خبرنگار تسنیم جهت پاسخگویی مدیران آبفای در چرایی این مهم به نتیجه‌ای نرسیده است و امید است مسئولان با رسانه‌ای شدن این موضوع برای آن چاره‌ای بیندیشند.

انتهای پیام/ ع

R7718/P/S6,52/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۱۶۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل روستای «تختان» در دهلران خسارت جانی نداشت

به گزارش خبرنگار مهر، حمز ه محمدی فر مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به بارش شدید در روستای تختان دهلران اظهار کرد: خوشبختانه تا این لحظه هیچ گونه خسارت جانی براثر جاری شدن سیل نداشتیم.

وی افزود: بلافاصله نیروهای جمعیت هلال احمر شهرستان‌های دهلران و آبدانان با تجهیزات کامل برای امداد رسانی اعزام شدند.

وی افزود: تنها یک منزل در روستای تختان دچار آبگرفتگی و خسارت از سیلاب شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گفت: نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر در تمامی شهرستان‌های استان ایلام در آماده باش کامل هستند.

هم اکنون مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان به همراه تیم‌های ارزیاب در روستای تختان حضور دارند.

کد خبر 6095929

دیگر خبرها

  • سیل روستای تختان در دهلران خسارت جانی نداشت
  • دو روی سکه باران در ایلام
  • سیل روستای «تختان» در دهلران خسارت جانی نداشت
  • سد مخزنی دویرج دهلران سرریز کرد
  • خسارت شدید سیلاب به اراضی گندم روستاهای شهرستان دهلران
  • وحشت مردم روستاهای شهرستان بدره از ورود سیلاب
  • ترمیم خط انتقال آب ۲۰۰ خانوار روستای دشت اکبر دهلران
  • خط آب روستای «دشت‌اکبر» متصل شد
  • بارندگی آب، برق و راه برخی از روستاهای بخش شنبه و طسوج مسدود کرد
  • تولید برق در اوج گرمای تابستان