Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدناصر موسوی لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی از رفتارهای اقتصادی مسئولان سبب بی اعتمادی مردم به آنها شده است، گفت: اگر از ابتدای بازه زمانی که دولت اعلام می کند برای فلان پروژه اوراق مشارکت عرضه می کند و مردم برای خرید این اوراق باید یک یا ۲ درصد مالیات پرداخت کنند، مردم از همان ابتدا می توانند درباره خرید یا عدم خرید آن تصمیم گیری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی، افزود: زمانی که دولت به صورت رسمی اعلام می کند که این سرمایه گذاری ها بدون پرداخت مالیات است و  پس از مدتی می گوید مالیات شامل حال آن می شود نوعی بی اعتمادی در مردم ایجاد می کند، همانند بحث سکه که اگر افراد در آن زمان می خواستند از بازار آزاد سکه را خریداری کنند با قیمتی که از آن مالیات اخذ شود برابری می کند.

مالیات بر عایدی سرمایه به ویژه در بازار مسکن امری ضروری است

وی با بیان اینکه دولت زمانی که به پول نیاز داشته اقدام به پیش فروش سکه کرده است، ادامه داد: عده ای در آن زمان اعتماد کرده و سکه خریداری کرده اند که به نظر من این افراد به دنبال اخلال در بازار سکه نبودند.

موضوع مسکن برای تعدادی از جوانان مشکل ایجاد کرده است، چراکه نمی توانند مسکن خریداری یا حتی اجاره کنند که این موضوع سبب اخلال در بازار مسکن شده و  قیمت مسکن از یک سال و نیم گذشته تاکنون بیش از ۲ برابر شده است

موسوی لارگانی با اشاره به اینکه موضوع مالیات بر عایدی سرمایه به ویژه در بازار مسکن امری ضروری است که باید در صحن علنی مجلس بررسی و تعیین تکلیف شود، تاکید کرد: موضوع دریافت مالیات از خانه های خالی از قبل تعیین تکلیف شده اما از آن مالیات اخذ نشده است که تکلیف این موضوع نیز باید سریعتر مشخص شود.

قیمت مسکن از یک سال و نیم گذشته تاکنون بیش از ۲ برابر شده است

وی با بیان اینکه در حال حاضر در کلانشهرها به ویژه کلانشهر تهران تعداد زیادی مسکن خالی وجود دارد، افزود: تعداد زیادی از این افراد با وجود زمین کم اما ارتفاع نیز خریداری کرده اند و خانه های خالی زیادی در اختیار دارند که باید بحث مالیات از این واحدها هرچه سریعتر تعیین تکلیف شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم،  ادامه داد: موضوع مسکن برای تعدادی از جوانان مشکل ایجاد کرده است، چراکه نمی توانند مسکن خریداری یا حتی اجاره کنند که این موضوع سبب اخلال در بازار مسکن شده و  قیمت مسکن از یک سال و نیم گذشته تاکنون بیش از ۲ برابر شده است.

همراه با مسکن بیش از ۲۰۰ صنعت دیگر با رکود مواجه شده اند

وی با بیان اینکه در حال حاضر ساخت مسکن دچار رکود شده است، تصریح کرد: یکی از سیاست های غلط دولت همین بود که برای بخش مسکن اهمیت قائل نبود و همراه با مسکن بیش از ۲۰۰ صنعت دیگر همانند کارخانه های سیمان، آجر، گچ و شیرآلات با رکود مواجه شده اند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه مالیات بر عایدی مسکن و خانه های خالی باید سریعتر تعیین تکلیف شود، گفت:  دولت باید لایحه جامع مالیات بر عایدی سرمایه را به مجلس ارائه دهد، البته با توجه به اینکه طرح مالیات بر عایدی سرمایه به درآمد دولت می افزاید ایراد قانون اساسی و اصل ۷۵ را ندارد، اما اگر دولت یک لایحه جامع و کامل به مجلس ارسال کند می توان سرمایه گذاری هایی که امکان اخذ مالیات از آن وجود دارد را تعیین تکلیف کرد.

۶۴۲۲۶

کد خبر 1274471

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مالیات مالیات بر ارزش افزوده فرارمالیاتی ساخت و ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۱۷۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر جدید درباره افزایش حقوق بازنشستگان/ تکلیف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در فروردین ماه امسال از محل یک درصد افزایش مالیات ارزش افزوده از ۹ درصد به ۱۰ درصد حدود ۴۴۰ میلیارد تومان درامد مالیاتی جدید ایجاد شده است.

این تغییرات بر اساس حکم مندرج در بند ر تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ اعمال شده است.

تسنیم در گزارشی نوشت: این درآمد طبق حکم قانون بودجه صرف متناسب سازی حقوق بازنشستگان خواهد شد. این برای نخستین بار است که از سازوکار مالیات ارزش افزوده برای پوشش افزایش هزینه های مرتبط با حقوق بازشستگان استفاده شده است.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902822

دیگر خبرها

  • اتصال شبکه بانکی به سامانه املاک و اسکان عملیاتی خواهد شد
  • ایزدخواه نماینده مجلس : جراحی در سفره مردم هنر نیست / نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم و یا نرخ ارز را آزاد کنیم
  • ایزادخواه، نماینده مجلس : جراحی در سفره مردم هنر نیست / نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم و یا نرخ ارز را آزاد کنیم
  • نماینده مجلس: نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم
  • نکونام تکلیف خودش با مالکان جدید استقلال را روشن کرد
  • انتقاد یک نماینده مجلس از ناکارآمدی وزرای رئیسی /جا داشت وزرای بیشتری استیضاح می شدند / در مجلس با دولت رودربایستی‌هایی داشتیم
  • خبر جدید درباره افزایش حقوق بازنشستگان/ تکلیف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد
  • تغییر در قانون پیش فروش مسکن، سرمایه‌های انبوه سازان را جذب می‌کند
  • سلامی : مالیات باید بر عایدی سرمایه باشد و نه بر تورم/ طرحی به نام حمایت از محرومان، به کام یک درصد مرفه جامعه /هشدار نسبت به تشدید بحران در بازار مسکن
  • آخرین خبر از پاسکاری برنامه هفتم توسعه میان مجلس و شورای نگهبان /تکلیف بودجه ۱۴۰۳ در این مجلس روشن می شود؟