Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امروز (جمعه) روابط عمومی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، سعید رسولی با تاکید بر این‌که حمایت از تولید داخل در حوزه ریلی و در ابعاد مختلف صنعتی آن در دستور کار شرکت راه‌آهن قرار دارد، گفت: به تازگی با معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت به تفاهم های بسیار خوبی دست یافتیم.

وی افزود: شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به وزارت صنعت، معدن و تجارت پیشنهاد داد که کارگروهی مشترک بین این دو دستگاه تشکیل شود و از سایر نهادها نیز دعوت به عمل آید تا برای حمایت از تولید داخل در حوزه ریلی اقدام کنند تا شاهد رونق تولید در حوزه صنعت حمل و نقل ریلی و صنایع وابسته آن باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت راه‌آهن با بیان اینکه حمایت از تولید داخل در حوزه صنعت حمل و نقل ریلی مطالبه جدی راه‌آهن است، اظهار داشت: به همین دلیل در این ارتباط پیش‌قدم شدیم و از وزارت صنعت، معدن و تجارت تقاضا شد تا در این زمینه با راه آهن همراهی کنند که مورد استقبال مسئولان این وزارتخانه قرار گرفت و تصمیم بر این شد تا کارگروه حمایت از تولید داخل در حوزه حمل و نقل ریلی ایجاد شود و کمیته تخصصی هم در قالب زیر مجموعه آن شکل گیرد.

رسولی با اشاره به این‌که کاهش وابستگی به خارج و توسعه صنعت حمل و نقل ریلی در دستور کار راه‌آهن قرار دارد، اضافه کرد: حمایت‌های مختلفی را در این زمینه انجام خواهیم داد تا ظرفیت‌های موجود را با تقاضاها تطبیق دهیم و برای شرکت‌های فعال زمینه سفارش ساخت فراهم شود و استفاده از نمونه‌های خارجی که توان تولید داخل آنها وجود دارد، ممانعت به عمل می آوریم.

وی با اشاره به اولویت‌های شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۹۸، خاطر نشان کرد: ارتقای بهره‌وری شبکه و ناوگان ریلی به منظور استفاده حداکثری از ظرفیت موجود، اتصال مراکز عمده بار به ریل، شبکه ریلی طبق یک برنامه زمانبندی چند ساله و حمایت از تولید داخل در افزایش ناوگان باری و مسافری از اولویت‌های شرکت راه‌آهن برای امسال است.

مدیرعامل راه‌آهن گفت: اتصال مراکز عمده بار به ریل به شبکه ریلی آغاز شده و با اجرایی شدن بخش مربوط به سال جاری در دستور کار قرار دارد و طی یک برنامه زمانبندی شده چند ساله مراکز عمده بار به ریل متصل می‌شود.

وی همچنین در زمینه حمایت از تولید داخل در چارچوب افزایش ناوگان باری و ریلی، اظهار داشت: تفاهم‌نامه‌ای دو هزار میلیارد تومانی بین وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه در این رابطه، اواخر سال ۹۷ امضا شد که اعتبار آن ابلاغ و بخش اول این اعتبار تخصیص یافته و بانک‌های عامل در این زمینه مشخص شدند و عملیات اجرایی آن در حال انجام است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت راه آهن وزارت راه و شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۱۸۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش آذری جهرمی به افشای قرارداد شهرداری تهران با شرکت چینی/ سکوت میرسلیم جالب است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدجواد آذری‌ جهرمی، وزیر سابق ارتباطات در کانال تلگرامی خود نوشت:

صنعت خودروسازی در ایران با زور انحصار و ممنوعیت واردات است که زنده مانده است، هزینه‌اش هم از جان و مال مردم پرداخت می شود.

دلیل تحمل و تحمیل این هزینه ها از دید سیاستگذار، احتمالا نقش غیرقابل انکار این صنعت در تولید ملی و اشتغال است.

یکی از دالان‌های باریک امکان احیای صنعت خودرو در ایران، فراموشی تدریجی تولید انحصاری خودروهای سوخت فسیلی و آزادسازی تدریجی واردات آن و تمرکز بر نگاه کارآفرینانه در تولید خودروی برقی با تکیه بر تجدید ساختار صنعت خودروسازی و رقابت پذیر کردن آن بود - رگه هایی از این سیاست بعضا در سخنان آقای علی آبادی وزیر فعلی صمت دیده می شد- که در حال حاضر با پرداخت دو میلیارد یوروی ناقابل به یک شرکت ساختمانی شرقی برای اختصاص بازار ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس برقی شهر تهران، در حال از بین رفتن است.

سکوت جناب آقای میرسلیم هم در این فقره جالب است!

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902138

دیگر خبرها

  • حمایت جهاد کشاورزی از ساخت ماشین آلات کشاورزی با همکاری چینی‌ ها
  • حمایت جهاد کشاورزی از ساخت ماشین آلات کشاورزی با همکاری چینی‌ها
  • تشکیل سالانه ۶۰ هزار پرونده قضایی در وزارت نیرو
  • مسیر تحقق واقعی مشارکت مهم ترین بخش مردمی اقتصاد در جهش تولید و صادرات کشور
  • ◄ ناچار به خروج کامل از صنعت حمل و نقل ریلی خواهیم بود
  • دومین قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه آماده حرکت است؛ عبور از ایران مشروط به همکاری راه‌آهن
  • واکاوی تخصیص «۲ و نیم میلیارد دلار ارز برای مونتاژ ۲۵۰ هزار خودروی چینی» به جای تولید ۷۰۰ هزار خودرو در داخل!
  • مرغداران وارد بازی مافیایی واردات مرغ نشوند
  • واکنش آذری جهرمی به افشای قرارداد شهرداری تهران با شرکت چینی/ سکوت میرسلیم جالب است
  • پرداخت ۱۵ هزار میلیارد ریال به حساب خرید برق شرکـت‌های توزیع