Web Analytics Made Easy - Statcounter

راه اندازی سامانه جامع ساخت داخل، چگونه کارکنان دولت خانه دار می شوند، نوسان ۲ هزار تومانی در قیمت طلا، آخرین روز تهیه جهیزیه و کالای ایرانی با تخفیف ۳۰ درصدی، رشد داد و ستدها در هفته اول تیرماه برخی از اخبار اقتصادی امروز است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهمترین عناوین اخبار اقتصادی امروز (هفتم تیر ماه) به شرح زیر است:

دماسنج بورس با گرمای تابستان بالا رفت/رشد داد و ستدها در هفته اول تیرماه

روزهای گرم تابستان ارمغان خوبی برای بورس به همراه داشت و با بالا رفتن دمای هوا جنب و جوش و تب و تاب داد و ستدها در بازار سرمایه نیز بیشتر شد و در اولین هفته معاملاتی بورس در تیرماه شاهد رکوردشکنی شاخص کل بورس بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناسان بازار سرمایه معتقدند که رشد بازار بورس در روزهای اخیر به دلیل رکود حاکم بر اقتصاد و بازارهای مختلف از جمله مسکن، ارز، طلا و خودرو است که باعث شده تا نقدینگی به سمت بازارهایی برود که سود بیشتری را نصیب آن می‌کنند، بنابراین در میان گزینه‌های موجود بازار سرمایه و بانک می‌تواند پذیرای سرمایه و نقدینگی جامعه باشد البته در این میان بانک‌ها به دلیل نرخ سود پایین و همچنین عدم احتساب سود روزشمار برای سپرده‌ها، از جذابیت لازم برای جذب نقدینگی برخوردار نیستند از این رو بهترین گزینه موجود برای جذب نقدینگی با توجه به مولفه‌هایی که بازار سهام دارد، این بازار است.

 

این در حالی است که در کنار این عوامل بی تفاوتی معامله گران نسبت به اخبار سیاسی نیز بر رونق بازار سهام بی تاثیر نبوده است چرا که در گذشته با انتشار برخی اخبار سیاسی شاهد نوسانات زیادی در بازار و شوک های منفی در این بازار بودیم اما در روزهای اخیر اخبار منتشر شده درباره برجام و تحریم ها تاثیر منفی بر بورس نگذاشته و این نشاندهنده این موضوع است که معامله گران بازار سرمایه بی تفاوت به اخبار سیاسی به داد و ستد در این بازار پرداخته اند.

 

کارشناسان بازار سرمایه به این موضوع هم اشاره دارند که با توجه به برگزاری فصل مجامع در خرداد و تیرماه هر سال، شاخص بورس و کلیت بازار سهام تحت تاثیر نمادهای و صنایع گوناگون است و از آنجا که امسال گزارشات مناسبی در مجامع شرکت‌ها منتشر می‌شود این موضوع اثر خود را بر کلیت بازار سرمایه گذاشته و موجب رکوردشکنی‌های پیاپی شاخص بورس شده است.

 

بر این اساس می توان پیش بینی کرد با توجه به گزارشاتی که از مجامع شرکت های مختلف منتشر می‌شود به نظر می‌رسد روند مثبت بازار دستکم تا پایان فصل مجامع ادامه داشته باشد هرچند که بازار بورس همواره بازار پر نوسانی بوده است و اخباری که از ریسک‌های سیاسی بازار و اقتصاد کشور منتشر می شود می تواند بر بازار سهام و روند کنونی آن اثرگذار باشد.

 

آخرین روز تهیه جهیزیه و کالای ایرانی با تخفیف ۳۰ درصدی

چهارمین نمایشگاه ملی ملزومات جهیزیه و خانه ایرانی(کالاهای شش گانه) که با حضور تولیدکنندگان 26 استان کشور در راستای حمایت از تولید داخلی در تهران برپا شده است امروز (جمعه 7 تیر) به پایان می رسد .

 

حمایت از تولید داخلی و گام برداشتن در مسیر اقتصاد مقاومتی، سرپا نگهداشتن کارگاه و واحد های تولیدی کوچک و متوسط، اشتغال آفرینی، گسترش فرهنگ خرید کالای ایرانی و تامین مایحتاج و نیاز عمومی شهروندان به ویژه زوج های جوان مهمترین اهداف برگزاری چهارمین نمایشگاه ملی ملزومات جهیزیه و خانه ایرانی(کالاهای شش گانه) است.

 

بنابراین گزارش، در این نمایشگاه از انواع مبلمان و میز و لوازم چوبی و وسایل برقی آشپزخانه همچون یخچال، ماشین لباسشویی و ظرفشویی گرفته تا ظروف مختلف پخت و پز غذا را که بدست تولیدکنندگان جای جای کشورمان تولید شده است، عرضه شده است. فرش، قالی، قالیچه، گلیم، جاجیم، گبه و تابلو فرش بافته شده به دست زنان و مردان مناطق مختلف کشورمان بخش دیگری از این نمایشگاه است.

 

این گزارش می افزاید: در بخش دیگری از چهارمین نمایشگاه ملی ملزومات جهیزیه و خانه ایرانی صنعتگران چراغ و لوستر حضور دارند و انواع چراغ های تزئینی و روشنائی و انواع لوستر را به نمایش گذاشته اند. همه کالاهایی که در این نمایشگاه عرضه شده کاملا ساخت داخل، دارای علامت استاندارد و تاییدیه کیفیت از سوی مراکز و سازمان های مرتبط است

 

نوسان ۲ هزار تومانی در قیمت طلا/دلار در کانال ۱۳ هزار تومان ماند

بازار طلا و ارز دو بازار سرمایه ای در کشورمان محسوب می شوند که نوسانات هر یک از این بازارها بر دیگری اثر می گذارد. بازار ارز و طلا در هفته ای که گذشت علی رغم انتشار خبر تحریم های مجدد آمریکا علیه کشورمان اما فضای آرامی را پشت سر گذاشت و شاهد نوسانات اندک در قیمت طلا و ارز در طول این هفته بودیم.

 

بنابرگزارش شبستان با مشاهده نوسانات بازار طلا و ارز در اولین هفته تیرماه مشاهده می کنیم که هم بازار طلا و هم بازار ارز نوسانات جزئی قیمتی را پشت سر گذاشته اند و نوساناتی که در بازار طلا در محدوده 2 هزار تومان و در بازار ارز در میان ارزهای پرتقاضا در دامنه 100 تا 200 تومان بوده است. به نظر می رسد بی تفاوتی خریداران این دو بازار با اخبار و حواشی سیاسی در آرامش کنونی این بازار بی تاثیر نبوده باشد در کنار اینکه بانک مرکزی نیز مجموعه دستورالعمل ها و قوانینی را برای ساماندهی این بازارها در دستور کار قرار داده است و پس از اجرای آنها شاهد ایجاد آرامش در این 2 بازار پولی و مالی کشور هستیم.

 

با جدیدترین تولیدات و خدمات صنعت درب و پنجره آشنا شوید

یازدهمین نمایشگاه بین المللی درب و پنجره و صنایع وابسته تهران با حضور تولید کنندگان و دست اندرکاران این حوزه از 18 تا 21 تیر ماه از سوی شرکت بین المللی بازرگانی و نمایشگاهی تهران در فضایی بالغ بر 35 هزار متر مربع و در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود و در آن جدیدترین تولیدات و خدمات صنعتشان به نمایش گذاشته می شود.

 

بنابراین گزارش، یازدهمین نمایشگاه بین المللی در و پنجره و صنایع وابسته با حضور بیش از 350 شرکت داخلی و خارجی از جمهوری اسلامی ایران و کشورهای ترکیه، ایتالیا، چین و آلمان به صورت تفکیک شده و در سالن های مجزا برگزار می شود.

 

این نمایشگاه شامل گروه های پروفیل یو پی وی سی، گروه در و پنجره یو پی وی سی، گروه ماشین آلات و تجهیزات و گروه در و پنجره آلومینیومی است که هرکدام یک یا چند سالن مستقل را در اختیار دارند و مابقی گروه ها مانند یراق آلات، شیشه پنجره، توری پنجره، نشریات تخصصی و سایر حوزه های مرتبط به عنوان گروه های ثانویه در میان گروه های کالایی اصلی جانمایی شده اند.

 

چگونه کارکنان دولت خانه دار می شوند

وزیر راه و شهرسازی چندی پیش در حاشیه پنجمین جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران اعلام کرده بود که در ادامه اقدامات این وزارتخانه برای ساماندهی بازار مسکن در هفته های آتی از طرح تامین مسکن کارکنان دولت (تام کاد) رونمایی می شود.

 

بنا به گفته«محمد اسلامی» بر اساس قانون ساماندهی زمین و مسکن و قانون پس‌انداز مسکن، طرح تامین مسکن کارکنان دولت که مورد تاکید رئیس جمهوری است، عملیاتی و اجرایی می‌شود. طرح تامین مسکن کارکنان دولت به این شیوه برنامه‌ریزی شده است تا کارمندان دولت و جوانانی که در خدمت دولت هستند از بدو خدمت از حقوق ماهیانه آن‌ها کسر و به صندوقی واریز شود تا بعد از مدت زمانی مشخص کارمندان دولت صاحبخانه شوند.

 

رئیس شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران با تاکید بر اینکه دستگاه‌های دولتی با اولویت‌های زمین‌های خود باید بتوانند شرایط را برای خانه‌دار کردن کارمندانشان فراهم کنند، توضیح داده بود: «توسعه مسکن با در اختیار قرار دادن زمین‌های دولتی سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها رونق می‌گیرد. به همین دلیل برای تحقق این موضوع نیاز است تا اقدام متفاوتی از اقداماتی که پیش‌تر انجام شده است، انجام بگیرد. بخشی از این اقدامات شامل همراهی برای صدور مجوز‌های مسکن در قالب شهرک‌هایی است که می‌تواند در حریم شهر‌ها ایجاد شود که مصداق شهری جدید و نه شهر در مقیاس‌هایی است که در شهر‌های جدید ایجاد می‌شود. این مکان‌ها باید واجد تاسیسات زیربنایی باشند تا بتوانند رونق جدی در ساخت و ساز مسکن را با ویژگی توجه به کیفیت زندگی برای مردم ایجاد کنند.»

 

اسلامی همچنین تصریح کرده بود: «کمیته ویژه‌ای برای بررسی راه‌های رونق دادن به موضوع مسکن، توسط نمایندگان وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها که عضو شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران هستند، تشکیل شود و در این مورد تصمیم‌گیری شده و مصوبه‌های لازم صادر شود تا جریان تولید مسکن رونق بگیرد.»

 

حالا در این راستا مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در نشست تبادل نظر و بررسی طرح‌های تام فاز و تام کاد جزئیاتی از طرح خانه دار شدن کارکنان دولت را اعلام کرده است و وزارت راه و شهرسازی به نقل از «عباس فرهادیه»  در این باره آورده است: «کمک به تامین مسکن کارکنان فاقد مسکن در دستگاه‌های دولتی از اهداف کلان این طرح است. متولی اصلی طرح دولت است و دستگاه‌ها و نهاد‌های دولتی متقاضی احداث مسکن موظف به تامین زمین برای کارکنان خود در این طرح هستند. در این طرح، سازنده، پیمانکار یا انبوه ساز واجد شرایط بخشی خصوصی است که توسط دستگاه واگذارکننده زمین برای احداث پروژه انتخاب می‌شود

 

رونق فعالیت بندر چابهار با اعمال معافیت‌های ویژه برای سرمایه گذاران

بندر چابهار که تنها بندر اقیانوسی کشور است، می تواند با اجرای طرح‌های توسعه ای در میان بنادر تمامی کشورهای منطقه به‌عنوان یک بندر با قابلیت‌های فوق‌العاده فعالیت کند. نقش بندر چابهار در اقتصاد بین‌الملل حائز اهمیت است و به شکل بارز و اثرگذاری بر کوتاه کردن زمان و قیمت تمام شده حمل کالاهای تجاری به ایفای نقش می‌پردازد.

 

بنابراین گزارش این بندر می‌تواند به نقطه اتصالی بین کشورهای مختلف از جمله هندوستان با افغانستان، کشورهای آسیای میانه، قفقاز و شرق اروپا تبدیل شود. از سوی دیگر این بندر به‌عنوان یک سرمایه خدادادی دارای موقعیت استراتژیک و یکی از راه‌های افزایش ترانزیت کالا در کشور محسوب می‌شود که می‌تواند از فرصت جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی و همچنین تسهیل شرایط برای هدایت سرمایه‌های داخلی با هدف گسترش و توسعه صنعت حمل‌ونقل بهره ببرد از این توسعه این بندر در دستور کار قرار گرفته است.

 

این گزارش می افزاید: در راستای توسعه فعالیت های بندر چابهار و ایجاد شرایط مناسب برای افزایش سرمایه گذاری خارجی در آن مدیرکل بنادر استان سیستان و بلوچستان از حذف افزایش ۱۰ درصدی سالیانه اجاره ثابت و عدم تحمیل هزینه به سرمایه‌گذاران خبر داده است.

 

وزارت راه و شهرسازی به نقل از «بهروز آقایی» در این باره آورده است: «بندر چابهار تنها بندری است که اپراتور خارجی در آن فعالیت دارد و با بهترین کیفیت و کوتاه‌ترین زمان عملیات تخلیه و بارگیری در این بندر صورت می‌پذیرد. هیچ محدودیتی ازنظر سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذاران در بندر چابهار وجود ندارد. این بندر با ارائه بسته‌های تشویقی مناسب از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی استقبال می‌کند

 

راه اندازی سامانه جامع ساخت داخل

پس از آنکه سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان «رونق تولید» نامگذاری شد نهادها و دستگاه های مختلف برنامه های خود را در این سال بری تحقق این مهم و رسیدن به تولید بیشتر تدوین کردند. در میان دستگاه های متولی در حوزه تولید کشور وزارت صنعت، معدن و تجارت اهتمام ویژه ای نسبت به این موضوع داشت.

 

بنابراین گزارش، برنامه های وزارت صمت برای رونق تولید ۷ محور در زمینه‌های توسعه تولید و تعمیق ساخت داخل، توسعه صادرات غیر نفتی، توسعه معادن و صنایع معدنی، توسعه فناوری و شرکت‌های دانش بنیان با تغییر رویکرد از مونتاژکاری به نوآوری، مدیریت بازار و ساماندهی لجستیک تجاری، بهبود فضای کسب و کار مرتبط با بخش صنعت، معدن و تجارت و تأمین منابع مالی و توسعه سرمایه گذاری است.

 

حالا در تکمیل این مسیر معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت از راه اندازی سامانه جامع ساخت داخل در آینده ای نزدیک خبر داده است.

 

«​فرشاد مقیمی» این مطلب را در گردهمایی هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی و جمعی از صنعتگران استان اصفهان گفته و روابط عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت به نقل از وی آورده است: «با راه اندازی این سامانه بستر‌ها برای معرفی صنایع مختلف و شناسایی توانمندی‌های صنعتی فراهم خواهد شد و و تعمیق ساخت داخل را سرعت می بخشد. مکانیزم ساخت داخل به صورت شفاف در حال ارائه است و هر تولید در سیستم الکترونیکی ثبت می‌شود.»/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت خطبه های نماز جمعه اوقات فراغت مسجد خطبه نماز جمعه مجلس حقوق بشر آمریکایی امام صادق ع جنوب کرمان شهید بهشتی اقتصادی اقتصاد خبرگزاری شبستان اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۱۸۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات مصوبه «ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها»‌ مجلس

نماینده مردم تهران جزییات مصوبه «ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها»‌ی مجلس و نحوه اثرگذاری این مصوبه بر بازار مسکن و اجاره‌ها را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا، علی خضریان درباره مصوبه مجلس مبنی بر ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی، گفت: گرانی و نابسامانی بازار مسکن و اجاره‌بها ما را بر آن داشت که با تدوین طرحی از آشفته بازار جلوگیری کنیم؛ بنابراین طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی را تدوین کردیم که مراحل تصویب این طرح در مجلس طی شد و اکنون برای بررسی به شورای نگهبان ارسال شده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در تشریح محور‌های مصوبه ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی، بیان کرد: تکمیل سامانه ملی اسکان از طریق اخذ اطلاعات از دستگاه‌ها و همچنین خوداظهاری خانواده‌ها و مالکین با استفاده از طریق منوط کردن ارائه خدمات دستگاه‌ها به ثبت اطلاعات توسط مردم در این سامانه یکی از محور‌های این مصوبه است.

طراح، طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی گفت: طرح شناسایی خانه‌های خالی توسط شهرداری‌ها و تأیید آن توسط سامانه ملی املاک و اسکان و ارائه مشوق‌های مالیاتی و غیرمالیاتی به موجرینی که قرارداد بلندمدت منعقد می‌کنند یا واحد‌های خود را به خانواده کم درآمد دارای سه فرزند و بیشتر اجاره می‌دهند یا واحد را قیمت مناسب اجاره می‌دهند و پیش‌بینی ضمانت‌های اجرایی برای ثبت قرارداد‌های اجاره و خرید و فروش توسط متعاملین و مشاورین املاک در سامانه ثبت معاملات املاک از دیگر موضوعاتی است که در این طرح پیگیری می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه براساس این طرح سقف افزایش اجاره‌بها توسط شورای عالی مسکن در شرایط وجود تورم بالای ۳۰ درصد تعیین می‌شود، افزود: ساماندهی سکو‌های ثبت اگهی از طریق تایید اصالت ملک با سامانه ملی املاک و اسکان و تأیید مالک یکی دیگر از اقداماتی است که براساس این طرح باید اجرایی شود.

سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس با اشاره به اینکه طبق این مصوبه برای ارائه دامنه قیمت منصفانه با استفاده مشخصات مکانی و فنی هر واحد سامانه‌ای ایجاد می‌شود، ایجاد سکوی ثبت رسمی معاملات، اخذ عوارض از اراضی بایر و بلااستفاده و ممنوعیت خرید و فروش واحد‌های طرح‌های حمایتی قبل از تکمیل واحد‌ها را از دیگر محور‌های این مصوبه برشمرد.

دیگر خبرها

  • جزییات مصوبه «ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها»‌ مجلس
  • حذف حق‌الزحمه‌های نجومی مشاوران املاک با سامانه خودنویس
  • عرضه زمین راهگشا برای استفاده از ظرفیت‌های مردمی در ساخت مسکن است
  • سامانه روستا بازار در اردبیل راه‌اندازی شد
  • بساط دلالی و سوداگری از طریق سامانه خودنویس جمع آوری می‌شود
  • بهار روابط تجاری ایران - تاجیکستان/سرمایه‌گذاری لجستیکی در چابهار
  • علاقه‌مندی تاجیکستان برای سرمایه‌گذاری لجستیکی در چابهار
  • آمادگی تاجیکستان برای ساخت محوطه لجستیکی در بندر چابهار
  • خرداد ماه امسال اولین قرارداد خریدو فروش در سامانه خودنویس رونمایی می‌شود
  • آغاز ساخت ۶۰۰ واحد مسکونی ویژه کارکنان دادگستری قم