Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@00:28:02 GMT

ترکیه مواضع ارتش سوریه را هدف قرار داد

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۱۹۴۱۵

ترکیه مواضع ارتش سوریه را هدف قرار داد

به گزارش خبرگزاری آناتولی، وزارت دفاع ترکیه در بیانیه ای اعلام کرد که این اقدام در پاسخ به حمله به یک مرکز نظارتی ترکیه در استان ادلب انجام شده است.

براساس این گزارش، یگان های آتشباری ترکیه در منطقه، مواضع ارتش سوریه را که روز پنجشنبه به مرکز نظارت شماره ۱۰ ترکیه حمله کرده بودند را هدف قرار دادند.

وزارت دفاع ترکیه پیشتر اعلام کرده بود که در حمله موشکی به یک مرکز نظارت ترکیه در استان ادلب انجام شد، یک نظامی کشته و سه نظامی دیگر این کشور زخمی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت دفاع ترکیه مدعی شد این حمله موشکی از مناطق تحت تسلط ارتش سوریه انجام شده است.

پس از این حادثه، وابسته نظامی روسیه در آنکارا به فرماندهی ستاد کل نیروهای مسلح ترکیه احضار و به وی اعلام شد که طرف مهاجم به شدیدترین شیوه تنبیه و مجازات می‌شود.

روز چهارشنبه نیز یک نظامی ترکیه در درگیری با کردهای سوریه در شمال استان حلب کشته و پنج نفر دیگر زخمی شدند.

ارتش ترکیه در دو عملیات موسوم به «سپر فرات» و «شاخه زیتون»، چهار هزار کیلومتر از خاک سوریه و شهرهای الباب، اعزاز، جرابلس و عفرین در شمال این کشور را تصرف کرد.
دولت سوریه با اشغالگر خواندن دولت ترکیه در انجام عملیات نظامی در منطقه عفرین و سایر مناطق شمال سوریه، خواستار خروج نیروهای ارتش ترکیه از خاک سوریه شده است.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۱۹۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نافرمانی ده‌ها نظامی صهیونیست از مشارکت در عملیات علیه رفح

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره گزارش داد که نظامیان مذکور، دلیل نافرمانی را ناتوانی از ادامه جنگیدن عنوان کرده اند.

این تحول پس از آن صورت می گیرد که «هرتزی هالوی» رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی امروز در نشستی با طرح و برنامه حمله زمینی به رفح موافقت کرد.

هالوی در این نشست با فرمانده تیپ جنوب و تمامی فرماندهان ارتش این رژیم، ادامه حملات به نوار غزه را مورد بررسی قرار داد.

مقامات رژیم صهیونیستی از هفته ها پیش تاکنون، تهدید به انجام حمله زمینی به رفح می‌کنند اما در نتیجه فشارهای بین‌المللی تا به این لحظه اقدام به این کار نکرده اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • ۸۰۵ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه
  • نافرمانی ده‌ها نظامی صهیونیست از مشارکت در عملیات علیه رفح
  • حمله حزب‌الله لبنان به مقر فرماندهی ارتش صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی
  • روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • ۶۶ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» روسیه منهدم شدند