Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم در خصوص خبر حاکی از آغاز کاهش حضور نظامی امارات در یمن به نقل از یک منبع آگاه از نقش بزرگ حاکم امارات در تصمیم ابوظبی خبر داد.

این منبع خبر داده است، محمد بن راشد آل مکتوم در نشستی با محمد بن زاید، ولی‌عهد ابوظبی و نایب فرمانده کل قوای مسلح امارات عربی تاکید کرد، اگر حوثی‌ها مراکز حیاتی در دبی را در پاسخ به مشارکت امارات در جنگ هدف بگیرند، دبی آماده پرداخت بهای سنگین آن نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این منبع، آل مکتوم همچنین تاکید کرده است که ادامه سیاست کنونی امارات در قبال یمن وحدت و یکپارچگی امارات را در معرض خطر قرار می‌دهد.

منبع مذکور همچنین خبر داد که جنبش انصار الله پهپادهایی را بر فراز امارات فرستاده که اقدام به تصویربرداری از فرودگاه ابوظبی و فرودگاه دبی و همچنین ایجاد اختلال در فیلمبرداری دوربین‌های این فرودگاه‌ها کرده‌اند و اتفاق مزبور پیامی آشکار به رهبران امارات دارد؛ مبنی بر اینکه انصار الله قادر است دایره اهداف خود را به سمت امارات و فرودگاه‌های آن توسعه بخشد.

رای الیوم نوشت: اقدام امارات در کاهش حضور نظامی خود در یمن با مواضع برخی نخبگان سیاسی امارات همسو شده که  در حال عقب نشینی از بکارگیری زبان جنگ علیه ایران هستند.

خبرگزاری رویترز امروز جمعه به نقل از دیپلمات‌های غربی از آغاز کاهش حضور نظامی امارات در یمن خبر داد.

اتفاق قابل توجه دیگر اینکه حبیب الصایغ، سردبیر روزنامه اماراتی الخلیج و رئیس اتحادیه روزنامه نگاران اماراتی که از نزدیکان محمد بن زاید محسوب می‌شود، روز پنجشنبه در سرمقاله این روزنامه با عنوان « آنهایی که خود را اماراتی می‌خوانند» تاکید کرد، افرادی مغایر با مواضع نهاد ملی امارات نفرت پراکنی کرده و چهره این کشور را تخریب می‌کنند.

رای الیوم نوشت: سفر عبدالله بن زاید، وزیر خارجه امارات به مسکو و اظهارات وی از آنجا درباره اینکه ابوظبی ایران را به دست داشتن در حمله به نفتکش‌ها در خلیج فارس و دریای عمان متهم نمی‌کند خود نشانه‌ای از نزدیک شدن ابوظبی به مسکو برای کاهش تنش با ایران است.

به نوشته رای الیوم به زودی شاهد تغییر بیشتر مواضع ابوظبی در قبال تحولات منطقه خواهیم بود و این تغییر برای ابوظبی مهم و ضروری است همان قدر که برای عربستان مهم و ضروری است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۱۹۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات سناریوی رژیم‌صهیونیستی برای حمله به رفح

روزنامه عرب زبان رای الیوم از سناریوی رژیم صهیونیستی برای حمله به رفح پرده برداشت و نوشت که اطلاعات گروه های مقاومت درباره عملیات احتمالی به این شهر، گواه بر طرح ارائه شده از سوی تل آویو به طرف مصری و دولت آمریکا است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، به نقل از رای الیوم، همه اطلاعات طرف‌های اسرائیلی و مصری درباره اجرای قریب الوقوع عملیات نظامی در محور فیلادلفیا و حومه شهر رفح، گواه بر این است که طرف اسرائیلی به دنبال عملیات محدودی است که طی آن بمباران سنگین زیرساخت‌ها، مگر در موارد ضرورت انجام نخواهد شد و هدف این عملیات، چهار گردان مقاومت در شهر رفح است.

این رسانه نوشت: اطلاعات گروه‌های مقاومت درباره عملیات احتمالی رفح گواه بر طرح ارائه شده تل آویو به طرف مصری و دولت آمریکاست. بر اساس اطلاعات موجود، به نظر می‌رسد که آمریکا و مصر با طرحی موافقت کرده‌اند که از عملیات تدریجی حکایت دارد که از مناطق شرقی شهر رفح شروع می‌شود و با بمباران سنگین مگر مناطقی که ارتش رژیم صهیونیستی گمان کند رهبران حماس در آن مخفی شده باشند، همراه نخواهد بود و تل آویو به اطلاع مقامات آمریکایی و مصری رسانده که اطلاعات لازم را درباره زیرساخت‌های نظامی مقاومت در شهر رفح و زیر تونل‌ها، برخی محله‌ها و کوچه‌های این شهر، جمع آوری و نهایی کرده است.

رای الیوم افزود: صحبت از عملیات نظامی تدریجی است که گفته می‌شود با همکاری کمیته نظامی و امنیتی مصر از حیث نظامی و اطلاعاتی طراحی شده و این بدان مفهوم است که قاهره موافقت اولیه را داده و این عملیات منتظر دستور بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی است.

این رسانه ادامه داد: نتانیاهو به عامل وقت و فشار به منظور وادار کردن مقاومت برای قبول پیشنهاد جدید مصر در لحظات آخر درباره تبادل اسیران امید دارد تا از عملیات صرف نظر کند، اما طرح‌های عملیاتی آماده و روی کاغذ است و بُعد اطلاعاتی پایان یافته و صحبت از روند تدریجی درگیری برای تصرف مناطق و حمله به حماس است.

رای الیوم اضافه کرد: منابع وابسته به مقاومت از آمادگی کامل برای مقابله با دشمن صحبت به میان می‌آورند. چهار گردان القسام در شهر رفح طی هفت ماه گذشته در عملیات نظامی شرکت نکرده و آماده و سرحال برای درگیری و رویارویی هستند.

کد خبر 748638

دیگر خبرها

  • مقام انصارالله خطاب به متجاوزان به یمن: با آتش بازی نکنید
  • ◄ وزیر راه و شهرسازی عازم ابوظبی شد
  • فیلم لحظه حمله و درگیری خونین گردشگر ترکیه‌ای با یک اسرائیلی
  • سربازان زن صهیونیست دچار حملات پانیک می‌شوند
  • ظرف ۴۸ تا ۷۲ ساعت آینده اشغالگران درباره توافق یا حمله به رفح تصمیم‌ می‌گیرند
  • نبرد دیپلماتیک میان سودان و امارات
  • شاهکاری دیگر از انصارالله در دریای سرخ و اقیانوس هند/ سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن: ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی را با تعدادی پهپاد هدف قرار دادیم
  • ابتکار وزارت نیرو برای حل بحران خاموشی‌ها؛ راه‌اندازی پویش!
  • اولین پمپ بنزین رباتیک در امارات افتتاح شد
  • جزئیات سناریوی رژیم‌صهیونیستی برای حمله به رفح