Web Analytics Made Easy - Statcounter


به گزارش مرکز اطلاعات دفتر سامان ملل متحد در تهران، «آنتونیو گوترش» در پیامی که به مناسب روز بین‌المللی حمایت از قربانیان شکنجه (۲۶ ژوئن) اظهار داشت: هنوز هم ممنوعیت شکنجه به عنوان یک اصل مهم هر روز در مراکز بازداشتگاه‌ها، زندان‌ها، پایگاه‌های پلیس، موسسات روان‌درمانی، و جا‌های دیگر زیر پا گذاشته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دبیرکل سازمان ملل تصریح کرد: مایه دلگرمی است که به سمت پذیرش جهانی کنوانسیون سازمان ملل متحد در باره منع شکنجه پیش می‌رویم، سندی که تاکنون توسط ۱۶۶ کشور تصویب شده است. این امر تضمین‌گر آن است که هم‌سویی قواعد و رویه‌های ملی با این کنوانسیون برای حرکت دادن اصل ممنوعیت شکنجه به عمل ضروری است.

گوترش با اشاره به اینکه «شکنجه معمولاً پشت در‌های بسته اتفاق می‌افتد» خاطرنشان کرد: از این رو، بر عهده سازوکار‌های مستقل بین‌المللی و ملی حقوق بشر است که این در‌ها را بگشایند.

شکنجه عملی شنیع و مخالف روح مشترک بشری است

در پیام گوترش آمده است: کمیته فرعی ملل متحد در پیشگیری از شکنجه همه ساله، با همکاری سازوکار‌های ملی پیشگیری، به درستی اقدام به بازدید از بیش از ۱۰۰ زندان و دیگر موسسات و مصاحبه با بیش از یک هزار زندانی، مقامات رسمی، مجریان قانون، و کادر پزشکی می‌کند و سالانه نزدیک به ۵۰ هزار قربانی شکنجه را تقریباً در ۸۰ کشور یاری می‌دهد.

وی تاکید کرده است: ما باید از قربانیان حمایت کرده و احترام به حق آنان به بازپروری و جبران را تضمین نماییم. این رویکرد قربانی‌محور، راهنمای صندوق داوطلبان ملل متحد برای قربانیان شکنجه است.

در این پیام اشاره شده است که سازمان ملل در دریافت بهتر از ابعاد مختلف شکنجه، از جمله استفاده از خشونت جنسی و خشونت مبتنی بر جنسیت کمک کرده و مساعدت ویژه‌ای در درک نیاز‌های مختلف بازماندگان شکنجه داشته است.

گوترش در پیام خود با بیان اینکه «شکنجه یک عمل شنیع است که اراده فرد را در هم می‌شکند» تصریح کرده است: در این روز بین‌المللی در حمایت از قربانیان شکنجه، تمامی کشور‌ها را فرا میخوانم تا به بی‌کیفرمانی شکنجه‌گران پایان دهند و این اعمال شنیع را ریشه‌کن سازند که مخالف روح مشترک بشری است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: گوترش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۲۰۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشته و زخمی شدن ۱۵۴ نفر در حملات داعش در افغانستان

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  از کابل، دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) امروز در گزارشی اعلام کرد: از ماه «ژانویه» سال جاری میلادی تا ماه «مارس» امسال ۱۵۴ نفر براثر حملات داعش در افغانستان کشته یا زخمی شدند، شمار تلفات حملات داعش در این مدت ۳۶ نفر و تعداد مجروحان، ۱۱۸ نفر اعلام شده است.
سازمان ملل متحد با بیان اینکه در این حملات، عمدتا شیعیان افغانستان هدف حملات داعش قرار گرفته اند، افزود: سه انفجار بمب دستی در این مدت باعث کشته و زخمی شدن هفتاد و نه نفر شد.
دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد با اشاره به جان باختن پنج غیرنظامی براثر انفجار مین کارگذاشته شده در مینی بوس مسافربری در غرب شهر کابل و زخمی شدن ۲۰ نفر دیگر در این انفجار اعلام کرد: حمله انتحاری در برابر شعبه «کابل بانک» در شهر قندهار در جنوب افغانستان نیز بیست و پنج کشته و پنجاه زخمی برجای گذاشت.
سازمان ملل با بیان اینکه مسئولیت همه انفجار‌های یاد شده را داعش برعهده گرفته است افزود: قربانیان این حملات، زنان، مردان و کودکان بوده اند.
این درحالی است که هفته جاری نیز نمازگزاران مسجد امام زمان (عج) در شهرستان «گذره» استان هرات هدف حمله داعش قرارگرفتند که بر اثر آن هشت نفر به شهادت رسیدند.
دفترنمایندگی سازمان ملل متحد و گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور افغانستان در بیانیه‌های خود بر حفاظت از شیعیان این کشور در برابر حملات تروریستی تاکید کرده اند.

 

دیگر خبرها

  • برنامه عمران ملل متحد: بازسازی غزه ۸۰ سال طول می‌کشد
  • کشته و زخمی شدن ۱۵۴ نفر در حملات داعش در افغانستان
  • دبیرکل سازمان ملل: متعهد به صلح بر اساس پایان اشغال هستیم
  • داعش مسئولیت حمله تروریستی به نمازگزاران شیعه در هرات را برعهده گرفت
  • گوترش خواستار ارسال سریع کمک به غزه و برقراری آتش‌بس شد
  • جهان از اسرائیل می‌خواهد از حمله به رفح اجتناب کند
  • تحلیلگر اسرائیلی: جنگ پایان یافته، حمله به رفح توهمی بیش نیست
  • گوترش تحقیقات درباره گور‌های دسته‌جمعی غزه را خواستار شد
  • سازمان ملل خواستار تحقیقات مستقل درباره گورهای دسته جمعی در غزه شد
  • گوترش: تحقیقاتی مستقل درباره گورهای جمعی غزه انجام شود