Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پور محمدی روز جمعه در جلسه شورای قضائی آ ذربایجان غربی افزود: باید همه نهادها و دستگاه‌ها و خصوصاً خود مردم هم برای اجرای این شعار پای کار باشند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات اساسی دستگاه قضائی تعداد کثیر پرونده‌هاست و باید خود دستگاه قضائی کارهای اساسی انجام دهد که جلوگیری از ورود پرونده به دادگستری‌ها یکی از این کارهاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: استفاده از ظرفیت نهادهای مختلف از جمله ظرفیت‌های مردمی از کارهایی است که منجر به کاهش ورودی پرونده‌ها می‌شود.
وی به امنیت مثال زدنی کشور نیز اشاره کرد و ادامه داد: برقراری امنیت در کشور یک امر اتفاقی نیست و در سایه تلاش های نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی میسر شده است.
وی به دستاوردهای نظام اسلامی نیز اشاره کرد و اظهار داشت: پیشرفت‌های بی نظیر کشور در سایه تلاش‌ها و زحمت‌های نهادها و ارگان‌های مختلف کشور اتفاق افتاده است اما مردم از مسئولان انتظار انصاف دارند و باید عدالت را برای این مردم شریف و زحمتکش تقدیم کنیم.
مشاور عالی قوه قضائیه و دبیر کل جامعه روحانیت ادامه داد: ظرفیت توسعه و پیشرفت با تلاش قشر عظیمی از فعالان و تلاشگران در کشور شکل گرفته است.

حجت الاسلام و المسلمین پور محمدی تاکید کرد: با همه موفقیت‌هایی که در عرصه‌های مختلف در کشور کسب شده است، هنوز رضایت‌مندی کامل مردم را نتوانسته ایم جلب کنیم و باید تلاش مسئولان مضاعف‌تر و بیشتر باشد تا مردم احساس رضایت کنند.

وی افزود: باید با اطلاع رسانی مناسب از عملکرد این قوه مردم حس خوب و مثبتی به دستگاه قضائی پیدا کنند.
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: موضوعات فرهنگی و افزایش بصیرت دینی، فرهنگی و سیاسی مورد توجه قوه قضائیه است.
علی اکبر گروسی با اشاره به اینکه با وجود تحریم‌های شدید، ملت ایران با مقاومت و بردباری در مقابل دشمن ایستاده اند و میدان را خالی نمی‌کنند، ادامه داد: تجمع‌های مردمی در رویدادهای انقلابی، راهپیمایی‌ها یا تشییع پیکر پاک شهدا نشانگر بزرگی ملت ایران و شکست دشمن زبون است.
وی بیان کرد: مردم نظام و انقلاب را دوست دارند و از نظام و رهبری حمایت می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه تحولی در قوه قضائیه در حال تحقق است، اضافه کرد: باید همگی دست به دست هم دهیم و این برنامه تحولی را اجرایی کنیم.
وی اعلام کرد: حمایت از تولید در استان و جلوگیری از ایستادن چرخه تولید از برنامه‌های ما بوده و در این راستا گام‌های مؤثری برداشته شده است.

به گزارش ایرنا در پایان این جلسه بعضی از قضات به بیان دیدگاه‌ها و نظرهای خود پرداختند.
یکی از اولویت‌های قوه قضائیه کاهش جرایم و آسیب‌های اجتماعی است؛ به طور میانگین در طول یکسال ۶۰ هزار پرونده کیفری در حوزه قضائی ارومیه وارد دادسراها می‌شود.
۹۹۱۸/‏۳۰۷۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی ایرنا ارومیه قوه قضائیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۲۱۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: مردم در اجرا و نظارت بر انتخابات دخیل هستند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست مشترک اعضای هیئت وزیران به ریاست حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی با استانداران سراسر کشور در سالن پیامبر اعظم (ص) وزارت کشور دقایقی قبل آغاز شد.

رئیس جمهور در این مراسم طی سخنانی خطاب به این مدیران عالی دولت بیان کرد: باید با مردم به‌صورت مداوم ارتباط داشته باشید؛ خصوصاً مردمی که در اجتماعات مسئولان شرکت هم نمی‌کنند که باید این عزیزان هم مورد رسیدگی قرار بگیرند.

وی در خصوص انتخابات ۱۴۰۲ افزود: مجریان، ناظران و عموم مردم همت کردند و انتخابات باشکوهی داشتیم و مولفه‌های مورد اشاره رهبر معظم انقلاب محقق شد. در این مرحله دوم نیز کاری بشود که این چهار اصل مورد تأکید قرار بگیرد. مردم ما در اجرا و نظارت دخیل هستند و امیدواریم این انتخابات هم باشکوه برگزار شود.

رئیس‌جمهور با اشاره به شعار سال، خاطر نشان کرد: باید تمامی بخش‌ها برنامه داشته باشند و طبق آن به‌سوی تحقق شعار سال که مورد تأکید مقام معظم رهبری است، حرکت کنند.

خبر در حال تکمیل...

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تشکیل ۳ پرونده قضایی در دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان رضوی
  • لزوم ساماندهی ۴۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های اصفهان/ فریدون‌شهر رکورددار بارش‌ها
  • افتتاح دادگاه عمومی بخش برزک در جهت تسهیل‌گری مشکلات قضایی مردم
  • استقرار ۱۸ تیم اطفای حریق در مناطق حفاظت شده کرمانشاه
  • ماموریت ویژه دادگستری البرز برای شناسایی مدیران شهری متخلف
  • جرایم مدیران شهری در البرز تحت رصد معاونت پیگیری پرونده‌های خاص
  • رئیس دیوان عالی کشور: آمار وارده پرونده‌های «خانواده» مناسب نیست
  • برخورد دستگاه قضا با ترک فعل انجام شده در حادثه امامزاده ابراهیم
  • بخش عمده پرونده‌های قضایی خانواده‌ها مربوط به طلاق است
  • رئیسی: مردم در اجرا و نظارت بر انتخابات دخیل هستند