Web Analytics Made Easy - Statcounter

در سطح خردتر و مدیریت میانی کشور، اوضاع به مراتب وخیم‌تر است و عملاً بخش زیادی از فتنه‌گران محکوم سال ۸۸، هنوز جای مهر دادگاه فتنه کمرنگ نشده، به صورت خزنده و چراغ‌خاموش وارد مناصب اجرایی شده‌اند.

سرویس سیاست مشرق- در مناظره علیرضا زاکانی، نماینده سابق مجلس و فعال سیاسی اصولگرا با مصطفی تاجزاده، از فعالان رادیکال جریان اصلاحات (۲۵ دی ۹۷) در موضوع فتنه سال ۷۸ و فتنه ۸۸، زاکانی جمله‌ای طلایی به این مضمون گفت که «پشت هر فتنه، یک غارت بزرگ نهفته است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر چه که از عمر دولت اعتدال، که عملاً دولت اصلاح طلبان است، می‌گذرد، مظاهر و جلوه‌های بیشتری از معنای این جمله زاکانی آشکار می‌شود. جدای از اینکه به قول زاکانی در همان مناظره، کابینه دولت اعتدال، عملاً همان کابینه میرحسین موسوی بود که تنها ۴ سال دیرتر تشکیل شد و همه «ژنرال» های دولت از قبیل زنگنه و آخوندی و نعمت‌زاده و ربیعی و یونسی و جهانگیری و…در سال ۸۸ در ستاد میرحسین موسوی بودند، در سطح خردتر و مدیریت میانی کشور، اوضاع به مراتب وخیم‌تر است و عملاً بخش زیادی از فتنه‌گران محکوم شده در سال ۸۸، هنوز جای مهر دادگاه فتنه کمرنگ نشده، به صورت خزنده و چراغ‌خاموش وارد مناصب اجرایی شده‌اند.

اخیراً فهرست‌هایی که از لیست حقوق و مزایای برخی مسؤولان دولتی در فضای مجازی منتشر می‌شود، تعاریف حقوق‌های نجومی را زیر و رو کرده است. در آشفته‌بازاری که بر دستگاه‌های دولتی از لحاظ نظارت و کنترل حاکم شده، وضعیت صندوق‌های بازنشستگی به شدت وخیم است و ظاهراً فضا در این مؤسسات که از یک سو، پول‌های کلانی در آنجا به جا می‌شود و از سوی دیگر عمدتاً به واسطه سوء‌مدیریت‌های عجیب، در معرض ورشکستگی هستند، کاملاً رهاست و معلوم نیست که مدیران این مؤسسات، بابت کدام عملکرد حقوق‌های آن‌چنانی دریافت می‌کنند.

در چنین فضایی، ناگهان نمایندگان مجلس درمی یابند که دولت در اقدامی کاملاً خلاف قانون، فرمول مصوب شده مجلس برای افزایش حقوق کارکنان دولت را کاملاً وارونه کرده‌اند و کسانی که حقوق‌های بالای ۱۰ میلیون دریافت می‌کنند، حداکثر درصد افزایش حقوق را دریافت می‌کنند!

در روزهای اخیر، تصویری از فهرست حقوق مدیران «صندوق بازنشستگی کشوری» در سال ۹۷ منتشر شده است که فارغ از حقوق‌های نجومی عجیب و غریب، یک نکته در آن به شدت جلب توجه می‌کند. فردی به نام «علی اکبر عرب مازار» بر مبنای این لیست حقوق، در این صندوق حدود ۱۷ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کند. وقتی به لیست هیأت مدیره در سایت صندوق بازنشستگی کشوری مراجعه می‌کنیم، تنها یک «عرب مازار» در فهرست هیأت مدیره وجود دارد که اسم و عکس او منطبق بر یک چهره سیاسی است: علی عرب مازار

علی عرب مازار

علی عرب مازار در سال ۸۸، در کنار قربان بهزادیان‌نژاد و ابوالفضل فاتح، از گردانندگان اصلی ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی بود. او در جریان فتنه سال ۸۸، به واسطه اقدامات ضدامنیتی به همراه قربان بهزادیان‌نژاد دستگیر شد و بعد از محاکمه به ۵ سال زندان محکوم شد. او مشاور اقتصادی میرحسین موسوی و از نزدیک‌ترین مشاوران و دوستان موسوی بود و در گمانه‌زنی‌هایی که قبل از انتخابات ۸۸ از سوی اصلاح طلبان صورت می‌گرفت، او را جزو نامزدهای اصلی وزارت اقتصاد و دارایی یا ریاست سازمان برنامه و بودجه در کابینه فرضی موسوی می‌دانستند.

طبق فهرست منتشرشده از دریافتی هیأت مدیره صندوق بازنشستگی کشوری، عرب مازار بیش از ۱۶ میلیون تومان حقوق ماهانه از این صندوق دریافت می‌کند.

فرد دیگر هیأت مدیره، علیرضا سیاسی‌راد، است که دریافتی ماهانه او از صندوق بیش از ۱۷ میلیون تومان است. سیاسی راد عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی و از طرف این حزب، عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان هم هست.

فرد دیگر هیأت مدیره با دریافتی ماهانه بیش از ۱۸ میلیون تومان، کمال الدین پیرموذن، نماینده اصلاح‌طلب و لیست امیدی اردبیل در مجلس است. پیرموذن مسؤول ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی در اردبیل بود و در سال ۹۲ در نطقی در مجلس گفت که آن‌ها که برای موسوی کار می‌کردند، برای «نخست وزیر امام» کار می‌کردند. پیرموذن در حالی علاوه بر حقوق نمایندگی مجلس، حقوق نجومی از صندوق بازنشستگی دریافت می‌کند، که در بخش خصوصی هم فعال است و مدیرعامل شرکت شرکت آرتاخورشید زرین، اولین تولید کننده ال ای دی در ایران هم هست.

اما بیشترین میزان حقوق دریافتی در هیأت مدیره صندوق در سال ۹۷، به مبلغ حدود ۵۴ میلیون تومان، متعلق به ولی آذروش، نماینده اصلاح‌طلب اردبیل در مجلس ششم و هفتم، و نامزد مورد حمایت اصلاحات و حزب «اعتدال و توسعه» برای مجلس هشتم بود که به مجلس راه نیافت. طبق گزارش‌ها، سازمان بورس و اوراق بهادار در مرداد ماه سال ۹۶ در نامه‌ای رسمی نسبت به عدم احراز حداقل امتیاز علمی ولی آذروش برای تصدی سمت مدیریت عاملی شرکت سرمایه‌گذاری آتیه صبا هشدار داده و خواستار آن شده بود تا به جای وی، فرد واجد شرایطی به منظور بررسی صلاحیت حرفه‌ای او معرفی شود. [۱] لازم به ذکر است که هلدینگ اقتصادی «آتیه صبا»، بزرگ‌ترین هلدینگ فعال در حوزه صنعت و معدن و گردشگری و بزرگ‌ترین مجموعه اقتصادی زیرمجموعه صندوق بازنشستگی است. آذروش مدیرعامل سابق صندوق بازنشستگی بود که وقتی سیدمیعاد صالحی به ریاست صندوق برگزیده شد، جزو اولین تصمیمات خود، آذروش را به واسطه دریافت حقوق نامتعارف ۴۰ میلیونی در تاریخ ۱۸ اردیبهشت ۹۸ از هیأت مدیره صندوق برکنار کرد.

باز دیگر عضو هیأت مدیره که نایب رئیس هم هست، محمدمهدی انتشاری نام دارد. او عضو شورای مرکزی تشکل اصلاح‌طلب «حزب اسلامی کار» و از نزدیکان علیرضا محجوب، مدیرعامل مادام‌العمر تشکل اصلاح‌طلب خانه کارگر و نماینده کنونی تهران در مجلس و علی ربیعی، وزیر پیشین کار و سخنگوی کنونی دولت است. [۲] دریافتی انتشاری از صندوق ۱۸ میلیون تومان است.

محمدمهدی انتشاری

نعمت‌الله ایزدی، رئیس کنونی هیأت مدیره صندوق، از دیپلمات‌های سابق وزارت خارجه و از نزدیکان به حسن روحانی و اعتدالیون است که ماهانه بیش از ۱۹ میلیون تومان حقوق از صندوق دریافت می‌کند.

 

[۱] http://90eghtesadi.ir/Content/Detail/2119696

[2] https://www.mehrnews.com/news/4172373

منبع: مشرق

کلیدواژه: وعده های روحانی بازار سکه و ارز پهپاد آمریکایی لیگ ملت های والیبال حزب اعتدال و توسعه حسن روحانی خانه کارگر ستاد میرحسین شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی صندوق بازنشستگی کشوری عباس آخوندی علی ربیعی علیرضا زاکانی علیرضا محجوب فتنه گر 88 مصطفی تاجزاده میرحسین موسوی نجومی بگیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۲۱۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ + آخرین اخبار افزایش حقوق جانبازان

معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص افزایش حقوق سه دسته از ایثارگران گفت: همانطور که در خبرها نیز اعلام شد دریافت کنندگان حق پرستاری بنیاد شهید در سال ۱۴۰۳، حقوقشان را در فروردین با افزایش ۳۵ درصدی دریافت کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمود پاکدل در خصوص افزایش حقوق سه دسته از ایثارگران اظهار کرد: همانطور که در خبرها نیز اعلام شد دریافت کنندگان حق پرستاری بنیاد شهید در سال ۱۴۰۳، حقوقشان را در فروردین با افزایش ۳۵ درصدی دریافت کردند.

وی افزود: این افزایش شامل همه طیف‌های مشمول حق پرستاری اعم از والدین شهدا، همسران شهدا، جانبازان و … بود که به مبلغی بیش از ۷ میلیون تومان رسید و در مجموع ۱۳۸ هزار نفر این حقوق را دریافت کردند.

معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: والدین شهدا نیز در سال جدید حقوقشان از ۷ میلیون تومان به ۱۵ میلیون تومان، افزایش یافت و علاوه بر آن تمام حقوق بگیران بنیاد شهید و امور ایثارگران طبق مصوبه دولت، حقوقشان ۲۰ درصد افزایش داشته است.

پاکدل در خصوص برخی دیگر از خبرها که در خصوص حقوق ایثارگران معسر مطرح می‌شود را نادرست خواند و گفت: متأسفانه برخی رسانه‌ها خبرها را درست منعکس نمی‌کنند.

منبع: تسنیم

کد خبر 750838

دیگر خبرها

  • سرمربی تیم فوتبال سایپا برکنار شد
  • ۲ بانک رئیس هیات مدیره پرسپولیس را مشخص می‌کنند
  • شیوه نامه افزایش حقوق و دستمزد سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد تشریح شد
  • شرایط دریافت وام دانشجویی چیست؟
  • ۶۰۰ اثر از هنرمندان ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی به نمایش درآمد
  • داوطلبان عضویت در هیات مدیره موسسه ملل مدارکشان را تحویل بدهند
  • جزئیات افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ + آخرین اخبار افزایش حقوق جانبازان
  • افشاگری در خصوص حواله‌های خودرو در استقلال و قرادادهایی که نجومی شد | اتهام به فرشید سمیعی و علی خطیر
  • ورود هزار و ۳۴۴ میلیارد تومان نقدینگی به صندوق‌های با درآمد ثابت
  • تحقق درآمد ۴۴۰ میلیاردی برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان