Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو خبرگان رهبری بابیان این‌که امام جعفر صادق (ع) بیش از 900 حلقه علمی تشکیل داده بودند، گفت: تربیت شاگردان عالم و ممتاز مهم‌ترین ویژگی امام جعفر صادق (ع) بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت  الله سید رحیم توکل در گفتگو با خبرنگار  قم فردا، ضمن تسلیت شهادت امام جعفر صادق (ع) اظهار داشت: در زمان ائمه اهل‌بیت (ع) زمینه برای تبلیغ اسلام فراهم نبود به‌طوری‌که چند تن از امامان در زمان حکومت بنی‌امیه بودند و چند تن از امامان نیز در زمان بنی‌عباس حضور داشتند که همواره با دشمنی‌ها و فتنه‌های این حاکمان مستبد درگیر بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: در زمان امامت امام صادق (ع) دشمنان اسلام دچار گرفتاری بودند و زمان و وقت این را نداشتند که به دشمنی با شیعه و امام بپردازند.

توکل تأکید کرد: به همین علت در دوره ایشان بستر لازم برای اشاعه فرهنگ ناب شیعه فراهم شد و ایشان با تمام توان وارد عمل شدند به‌طوری‌که ایشان 900 حلقه علمی را تشکیل دادند.

وی نگاه به آینده جهان اسلام را دیگر ویژگی این امام برشمرد و گفت: علاوه بر این ایشان از این فرصت تاریخی بهترین بهره را بردند و توانستند شاگردان ممتازی را تربیت کنند.

عضو خبرگان رهبری افزود: این شاگردان ضمن آشنایی بافرهنگ ناب اسلام به نشر این معارف در سراسر جهان پرداختند که در گسترش تشیع در آن زمان نقش خوبی را ایفا کردند.

وی تصریح کرد: درواقع ایشان خلأهایی که پیش از آن به دلیل دشمنی‌هایی حاکمان ظالم در جامعه ایجادشده بود را پر کردند و اجازه ندادند گمراهان و جاعلان در فرهنگ تشیع خدشه وارد کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۲۳۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوان طلبه سنگربانان عرصه تربیت هستند

ایسنا/اردبیل امام جمعه نمین طلاب حوزه علمیه خواهران را سنگربانان عرصه تربیت دانست و به حمایت همه جانبه مراکز فرهنگی و آموزشی از این مجموعه دینی تاکید کرد.

حجت‌الاسلام‌ کریم اسدزاده، هشتم اردیبهشت در نشست ستاد پذیرش مدرسه علمیه فاطمه‌الزهرا(س) نمین که در محل دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد، با اشاره به اهمیت نشر و ترویج معارف علوم دینی، گفت: بازتاب عملکرد حوزه‌های علمیه خواهران در پرورش نیروی انسانی در جامعه امری مهم و انکارناپذیر است.

وی با تاکید بر اهمیت حضور بانوان طلبه در تمامی عرصه‌های فرهنگی، تربیتی و اجتماعی افزود: امروزه وضعیت کنونی جامعه و هجمه‌های مختلف دشمنان، بسترسازی برای تحصیل در حوزه علمیه بانوان را بیش از گذشته ضروری کرده است.

امام جمعه شهرستان نمین بیان کرد: تربیت دینی، نقش مهمی در هدایت نسل حاضر و آینده دارد و به‌طور قطع تحقق این هدف با تحصیل در حوزه‌های علمیه خواهران میسر می‌شود.

حجت‌الاسلام اسدزاده اثرگذاری و عملکرد خواهران طلبه را ستودنی توصیف و اظهار کرد: مسئله جذب و پذیرش حوزه علمیه خواهران مسئله مهمی در زمینه پرورش بانوان فعال انقلابی و جهادی می‌باشد.

وی بانوان طلبه را سنگربانان عرصه تربیت دانست و تصریح کرد: نقش مراکز فرهنگی و آموزشی در حمایت مادی و معنوی از حوزه‌های علمیه خواهران در امر پذیرش بایستی پر رنگ باشد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • تربیت فضلای دین توسط ماموستا فخری از حسنات ماندگار دفتر زرین زندگانی آن عالم فقید است
  • بانوان طلبه سنگربانان عرصه تربیت هستند
  • حمله روزنامه جوان به تعطیلی شنبه
  • بیداری جهانی زمینه تحول در جبهه مقاومت را رقم خواهد زد
  • قدردانی امام جمعه تکاب از اجرای طرح نور
  • عملیات وعده صادق سیلی محکم مظلومان جهان بر چهره صهیونیست بود
  • اجتماع بزرگ صادقیون با میزبانی از شهید گمنام برگزار می‌شود
  • نقش ماموستا ملااحمد فخری در مبارزه با گروهک‌های معاند کم نظیر بود
  • ماموستا ملااحمد فخری؛ امام جمعه سابق جوانرود درگذشت
  • پیام تسلیت امام‌جمعه و استاندار کرمانشاه در پی درگذشت امام جمعه سابق جوانرود