Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-07@07:20:27 GMT

خاطرات کالدرون از دو فینال جام جهانی

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۲۳۵۳۲

خاطرات کالدرون از دو فینال جام جهانی

گابریل کالدرون، سرمربی آرژانتینی، بزرگترین افتخار دوران فوتبالی‌اش را بازی کردن در سه جام جهانی در کنار دیگو مارادونا می‌داند.

به گزارش "ورزش سه"، گابریل کالدرون، سرمربی آرژانتینی می‌گوید بزرگترین افتخار فوتبالی‌اش بازی در سه جام جهانی در کنار اسطوره بزرگ فوتبال آرژانتین دیگو مارادونا است. کالدرون یک بار با تیم ملی جوانان آرژانتین و دو بار با تیم ملی بزرگسالان این کشور، بازی در جامهای جهانی را تجربه کرده و در آن سالها که پیراهن آلبی‌سلسته را به تن می‌کرده همبازی مارادونا بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

کالدرون در مصاحبه با روزنامه آرژانتینی کلارین می‌گوید:" من سه جام جهانی در کنار دیگو بازی کرده‌ام. جام جهانی جوانان 79 در ژاپن اولین تجربه ملی من بود. من در آن رقابتها بهترین فوتبال تمام عمرم را بازی کردم. ما با تمام دل و جان‌مان بازی می‌کردیم و آن رقابتها یکی از زیباترین خاطرات من است".

 

 

اما کالدرون در جام جهانی 82 اسپانیا برای اولین بار با پیراهن تیم ملی بزرگسالان آرژانتین بازی می‌کند. جام جهانی‌ای که در آن انتظارها از آرژانتین بسیار بالا است. آرژانتینی که به عنوان مدافع عنوان قهرمانی به میدان می‌رود. کالدرون در این باره می‌گوید:" عضو آن تیم ملی بودن افتخار بزرگی است. من در تیمی بازی می‌کردم که مدافع عنوان قهرمانی دنیا بود هر چند نتیجه نهایی ما واقعا ناراحت‌کننده بود چون ما تیم فوق‌العاده‌ای داشتیم".

 

اما آخرین تجربه کالدرون از جام جهانی، در کنار دیگو مارادونا، جام جهانی 1990 ایتالیا است. مهاجم سابق ایندیپندینته و ریسینگ درباره آن جام جهانی می‌گوید:" ما در آن جام جهانی خیلی بد بازی کردیم. ولی روحیه تیمی و تواضع بچه‌های ما آنقدر بالا بود که موفق شدیم بر همه مشکلات غلبه کرده  و با اینکه بد بازی می‌کردیم به فینال جام جهانی رسیدیم".

 

کالدرون در ادامه می‌گوید:" ما خسته و زخم‌خورده به فینال رسیدیم چون چهار مصدوم بزرگ داشتیم. ولی با اینحال اگر داور آن بازی خطایی که چند دقیقه قبل از پنالتی‌ای که به آنها هدیه داد، توسط ماتئوس روی من انجام شده بود را گرفته بود ما می‌توانستیم آلمان را ببریم و قهرمان جهان شویم. اینکه فقط به یک مدال بسنده کنیم و جام را به آلمان‌ها بدهیم خیلی سخت و دردناک بود".

 

 

کالدرون که در جام جهانی 86 مکزیک، جام درخشش بی‌نظیر مارادونا غایب بوده و در ترکیب آرژانتین حضور نداشته درباره آن رقابتها می‌گوید:" کنار ماندن از فهرست تیم ملی در آن جام جهانی برایم خیلی تلخ بود ولی آرژانتین آنقدر بازیکن بزرگ دارد که از این اتفاق‌ها همیشه می‌افتد. در نهایت فقط 23 نفر به جام جهانی می‌روند".

 

کالدرون و دیگو در سال 2011 در خاور میانه دوباره  با هم ملاقات می‌کنند. زمانی که کالدرون هدایت بنی‌یاس را به عهده دارد و دیگو سرمربی‌گری الوصل را به عهده گرفته است. اما چیزی نمی‌گذرد که کالدرون به بحرین رفته و سکان هدایت تیم ملی این کشور را به عهده می‌گیرد تا تماسش با دیگو قطع شود.

 

 

کالدرون درباره مقایسه مارادونا و مسی گفت:" مارادونا و مسی هر کدام در دوره خود بهترین هستند. من شک ندارم که لیونل مسی در حال حاضر بهترین فوتبالیست دنیا است".

 

کالدرون حالا زمانی به تهران می‌آید که امروز مصادف با سالگرد قهرمانی آرژانتین در جام جهانی 1986 مکزیک است. جام جهانی‌ای که برای همیشه با درخشش یک ستاره به یاد آورده می‌شود: دیگو مارادونا. همان جام جهانی‌ای که کالدرون بعد از گذشت بیش از سی سال همچنان به خاطر عدم حضور در آن ناراحت است.

 

 

گابریل کالدرون (سرمربی) آرژانتین

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: کمپین ستاره ها گابریل کالدرون سرمربی آرژانتین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۲۳۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هانیه رستمیان به فینال جام جهانی رسید

بانوی تیرانداز ایران به دیدار فینال رقابت های جام جهانی رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در رقابت‌های جام جهانی تیراندازی، هانیه رستمیان راهی فینال تپانچه ۲۵ متر شد.

در پنجمین روز از رقابت‌های جام‌جهانی تیراندازی در باکو جمهوری آذربایجان، بانوان کشورمان در تپانچه ۲۵ متر در خط آتش ایستادند. در پایان دور مقدماتی و مجموع امتیازات بخش دقت و سرعت، هانیه رستمیان با ۵۸۶ امتیاز در رده پنجم ایستاد و راهی فینال شد. گلنوش سبقت‌الهی دیگر نماینده کشورمان نیز امتیاز ۵۶۷ را ثبت کرد.

منبع: برنا

کد خبر 751029

دیگر خبرها

  • رسمی: داور فینال جام جهانی برای بازی رئال-بایرن
  • اولین سرمربی مارادونا هم به ال‌دیه‌گو پیوست
  • هانیه رستمیان به فینال جام جهانی رسید
  • سزار منوتی، سرمربی قهرمان جام جهانی 1978 درگذشت
  • «سزار لوئیس منوتی» اسطوره فوتبال آرژانتین در سن 85 سالگی درگذشت
  • معمار فوتبال آرژانتین درگذشت + عکس
  • آرژانتین در غم درگذشت اولین مربی قهرمان جهان
  • درگیری مارادونا و بازیکنان بارسلونا با بازیکنان بیلبائو در فینال کوپا دل ری (5 می، 1984) / فیلم
  • یادآوری خاطرات با نسخه بدنساز داستان اسباب بازی ها(عکس)
  • مرگ بدون آرامش، قبر مارادونا حفر می‌شود!