Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@22:40:30 GMT

برداشت علوفه از مزارع فریدن آغاز شد

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۲۳۶۶۸

برداشت علوفه از مزارع فریدن آغاز شد

رامین رستمی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: کشت علوفه ای در فریدن شامل یونجه، اسپرس، شبدر، ماشک و حلر بوده که برداشت آنها با توجه به شرایط آب و هوایی سه تا چهار چین در سال است.

به گفته وی پیش بینی می شود امسال نزدیک به ۱۴ هزار تن علوفه خشک از مزارع فریدن برداشت شود.

رییس اداره جهاد کشاورزی فریدن از کشت سیب زمینی در سطح سه هزار هکتار از مزارع این شهرستان خبر داد و افزود: ارقام کشت شده شامل آگریا، آریندا، ساوالان، سیلوا، بامبا، جلی، سانته، ساتینا و سانتاناست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رستمی با بیان اینکه امسال ۹۰ هزار تن محصول سیب زمینی از مزارع شهرستان برداشت می شود، خاطرنشان کرد: صد هکتار از مزارع فریدن به کشت سیب زمینی بذری اختصاص دارد که پیش بینی می شود سه هزار تن محصول سیب زمینی بذری گواهی شده از این سطح برداشت شود.

رییس اداره جهاد کشاورزی فریدن به کشت لوبیای چیتی، سفید و قرمز در سطح ۳۰۰ هکتار از مزارع این شهرستان اشاره و بیان کرد: با توجه به بارش های مناسب سال زراعی جاری کشت این محصول ۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش می یابد.

به گفته وی امسال نزدیک به ۶۰۰ تن محصول لوبیا از مزارع فریدن برداشت می شود.

رستمی ادامه داد: امسال در سطح ۵۰۰ هکتار از مزارع فریدن سبزی و صیفی کشت شد و پیش بینی می شود افزون بر ۲ هزار و ۵۰۰ تن سبزی و صیفی که بخش بیشتر آن به کشت کاهو و کلم اختصاص یافته است برداشت شود.

رییس جهاد کشاورزی فریدن خاطرنشان کرد: بارش های بهاری و کاهش دمای هوا موجب شد برداشت گل محمدی از باغ های این شهرستان که ۳۵ درصد افزایش داشته است، با تاخیر دو هفته ای آغاز شود.

به گفته وی امسال افزون بر ۲۸۰ تن گل محمدی در فریدن برداشت و برای گلاب گیری به کاشان صادر می شود.

فریدن با افزون بر ۷۵۰ هکتار باغ، ۳۰ هکتار مزرعه و تولید سالانه ۳۸۰ هزار تن انواع محصولات زراعی یکی از قطبهای کشاورزی استان اصفهان است.

در سال گذشته به دلیل خشکسالی تنها نیمی از اراضی کشاورزی فریدن به زیر کشت رفت اما پیش بینی می‌شود امسال با توجه به بارش‌های پربرکت بهاری کشاورزی فریدن جان تازه به خود بگیرد.

مجموع بارندگی این شهرستان در سال زراعی جاری تا روز نخست اردیبهشت نزدیک به ۴۱۷ میلی متر بوده که در مقایسه با میانگین سال گذشته نزدیک به ۴۰ درصد افزایش پیدا کرد، این بارش‌ها، جاری شدن آب در بسیاری از رودخانه‌های دائمی و فصلی این منطقه را به دنبال داشت که تا قبل از این زمان به طور کامل خشک شده بودند.

فریدن با جمعیت بیش از ۴۹ هزار نفر در ۱۴۰ کیلومتری غرب اصفهان واقع شده است.

۹۸۶۱/ ۶۰۲۶

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برداشت محصول کشاورزی فریدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۲۳۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه علیه سن مادر در ۱۸ هزار هکتار از مزارع رزن

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ رضا مهدوی‌رجا با بیان اینکه سمپاش‌های شهرستان رزن به منظور مبارزه با سن غلات آماده‌سازی و تجهیز شده است افزود: رزن با سطح زیرکشت ۷۵ هزار و ۷۰۰ هکتار غلات یکی از قطب‌های تولید غلات در سطح استان به شمار می‌رود.

او با اشاره به اینکه هم اکنون حدود ۷۵ درصد از غلات در مرحله ساقه‌دهی است گفت: افزایش نزولات جوی در سال زراعی جاری به میزان ۶۳ میلیمتر نسبت به سال زراعی گذشته، نوید بخش عملکرد بیشتر است.

مدیر جهاد کشاورزی رزن از انجام مبارزه علیه سن مادر در بیش از ۱۸ هزار هکتار از اراضی شهرستان رزن خبر داد و گفت: مبارزه علیه علف‌های هرز نیز در سطح هفت هزار هکتار از مزارع غلات صورت گرفته است.

مهدوی‌رجا با بیان اینکه ۷۵ هزار هکتار از اراضی زراعی از ابتدای سال تاکنون توسط سه گروه دولتی و هشت اکیپ خصوصی مورد رصد و پایش قرار گرفته است افزود: یک هزار و ۳۶ دستگاه سمپاش در شهرستان آماده مبارزه است.

دیگر خبرها

  • خسارت بارش‌های شدید به ۱۴۵ هزار هکتار از مزارع خوزستان
  • تخریب جاده‌های بین مزارع و عشایری شهرستان آبدانان بر اثر سیلاب
  • آغاز گل چینی از گلستان‌های گل محمدی اردستان
  • کشت علوفه دیم در۴۰۰ هکتاراز زمینهای کشاورزی ارومیه
  • آغاز گل چینی از گلستان های گل محمدی اردستان
  • آغاز برداشت گل محمدی در شهرستان سبزوار
  • مبارزه علیه سن مادر در ۱۸ هزار هکتار از مزارع رزن
  • برداشت توت فرنگی از مزارع مازندران (فیلم)
  • آغاز آبرسانی به زمین‌های کشاورزی فلارد
  • پیش بینی برداشت ۴٠٠هزار تن گندم از مزارع استان ایلام