Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش کیودو، اردوغان روز شنبه در کنفرانس خبری پایان اجلاس سران گروه ۲۰ در اوزاکا ژاپن افزود: این دو موضوع را در حاشیه این اجلاس با ترامپ و پوتین در میان گذاشته ام.

این اظهارات اردوغان در حالی است که رئیس جمهوری آمریکا گفته بود کشورش با «شرایط پیچیده ای» در مورد نحوه واکنش به ترکیه در ارتباط با خرید سامانه اس - ۴۰۰ روسیه مواجه است و واشنگتن راه حل های مختلفی را در این مورد بررسی خواهد کرد و این واکنش‌ها، بحث در مورد احتمال اعمال تحریم‌ها را هم شامل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهوری ترکیه در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از شورای امنیت سازمان ملل گفت این شورا که اکنون خود را برتر از دنیا می‌داند نیازمند اصلاحات اساسی است.

وی در مورد جنگ سوریه نیز گفت: میزبانی از ۴ میلیون پناهجو با صرف هزینه‌ای افزون بر ۳۷ میلیارد دلار یکی از اثرات و عواقب این جنگ است و برای ادامه پذیرش مهاجران سوری نیازمند یاری جامعه جهانی هستیم.

رئیس جمهوری ترکیه در خصوص وضعیت جنگ در سوریه نیز گفت: در کنار ایران و روسیه در قالب نشست آستانه به دنبال برچیده شدن تروریسم در این کشور هستیم.

اردوغان درباره قتل خاشقجی نیز گفت: ولیعهد عربستان مسئول اصلی این قتل است و او قول داد که پیگیری کند اما کاری نکرد بلکه با پول همه چیز از جمله قلم و تفکر را خرید.

وی همچنین خواهان رسیدگی به مرگ «محمد مرسی» شد و گفت دولت مصر باید به جای حمایت از سوی کشورهای اروپایی به خاطر این موضوع مورد شماتت قرار گیرد.

اجلاس دو روزه سران گروه ۲۰ از روز گذشته در اوزاکا آغاز شده و امروز پایان یافت.

گروه بیست که ۸۵ درصد اقتصاد جهان را در اختیار دارد؛ شامل، آمریکا، اتحادیه اروپا، فرانسه، انگلیس، آلمان، ایتالیا، چین، ژاپن، روسیه، عربستان سعودی، اندونزی، استرالیا، ترکیه، برزیل، آرژانتین، کانادا، هند، کره جنوبی، آفریقای جنوبی و مکزیک است.

این گروه از سال ۲۰۰۸ با تشکیل یک جلسه اضطراری برای بحث در باره واکنش به بحران مالی جهانی آغاز بکار کرد و از آن پس سالانه نشست این گروه با حضور سران کشورهای عضو برگزار می‌شود.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۲۴۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس یک گروه مقاومت در فلسطین است

رییس جمهور ترکیه با حمایت از تظاهرات دانشجویی در آمریکا در محکومیت جنایت های رژیم صهیونیستی گفت: این تظاهرات ارتباطی با یهودی ستیزی ندارد.

به گزارش مشرق، رییس جمهور ترکیه اعلام کرد که عملیات طوفان الاقصی دلیلی برای جنایت در غزه نمی شود.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه روز جمعه اعلام کرد: ما حماس را یک جنبش آزادیبخش ملی در فلسطین می دانیم و ۷ اکتبر بهانه ای برای جنایات اشغالگر نیست.

رییس جمهور ترکیه با اشاره به موج تظاهرات دانشجویی در آمریکا در محکومیت جنایت های رژیم صهیونیستی در غزه گفت: هرکس از اسرائیل انتقاد کند متهم به یهودی ستیزی است، اما ما تسلیم این نوع تهدید نمی شویم.

«برنی سندرز» سناتور آمریکایی هم خطاب به نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: وقتی که ۳۴ هزار زن و کودک در غزه کشته شده اند، تظاهرات در دانشگاه های آمریکا یهودی ستیزی نیست.

سندرز یادآور شد که نتانیاهو نمی تواند به بهانه یهودستیزی حواس مردم را از جنگ غیراخلاقی در غزه منحرف کند.

نتانیاهو دیروز در واکنش به اعتراضات دانشجویی در آمریکا علیه جنگ در غزه، دانشجویان معترض را اوباش نامیده بود.

دیگر خبرها

  • رادار ناتو در ترکیه موشک‌های ایران به‌سوی اسرائیل را رهگیری نکرد
  • حماس یک گروه مقاومت در فلسطین است
  • اردوغان: حماس یک گروه مقاومت در فلسطین است
  • اردوغان: حماس را نه گروه تروریستی بلکه گروه مقاومت می‌دانیم
  • کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد
  • اردوغان: دیگر روابط تجاری با اسرائیل نداریم
  • (تصاویر) اعتراض مردم ترکیه به سفر رئیس جمهور آلمان به آنکارا
  •  توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد + عکس
  • اسرائیل در تلاش برای لغو دیدار بایدن و اردوغان است
  • اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد