Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ طارق کمالوند روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این دوربین ها ۱۶ مگاپیکسل و با قابلیت فیلمبرداری و عکس برداری است که ۲۴ ساعته فعال بوده و حتی در نور شب هم با شفافیت و کیفیت بالایی فیلمبرداری می کند.

وی با بیان اینکه این دوربین ها ۲ کارکرد دارد اضافه کرد: از طرفی رفتار مامورین خود را تحت کنترل قرار دادیم و از طرف دیگر رفتار هنجارشکنانه افراد را مستند می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ کمالوند افزود: یکی دیگر از مزیت ها و کارکرد این دوربین ها در ارائه موضوعات به مراجع قضایی خود را نشان می دهد که امکان ارائه مستندات خوبی که به صورت تصویری وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه واحدهای گشتی ما به صورت فناورانه، هوشمندانه و علمی خدمت می کنند گفت: به دلیل وضعیت اقتصادی جامعه علاوه بر واحدهای گشت های کلانتری ها و پاسگاه ها در نقاطی که احساس کنیم نیاز وجود دارد از گشت های یگان امداد هم بهره می گیریم.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی کردستان با اشاره به اینکه حضور گشت در معابر و کوچه ها احساس امنیتی برای مردم ایجاد می کند یادآور شد: نماد پیشگیری از جرم در حوزه کلانتری ها و پاسگاه ها را در گشت می بینیم و یکی از موضوعاتی است که در مردم احساس امنیت ایجاد می کند.

وی اظهار داشت: راه اندازی سامانه جی پی اس بر روی خودروهای گشت امسال در همه کلانتری های مرکز استان انجام شد و برای دیگر شهرستان ها هم برنامه داریم.

سرهنگ کمالوند اضافه کرد: این سامانه موجب می شود گشت ها هدفمند و تحت کنترل رئیس کلانتری و سلسله مراتب فرماندهی باشد.

وی افزود: به این ترتیب می دانیم که گشت در کجا قرار گرفته و زمانی که درخواستی به پلیس از طریق سامانه ۱۱۰ می شود از طریق سیستم جی پی اس متوجه می شویم کدام گشت به محل نزدیک تر است.

سرهنگ کمالوند گفت: سامانه جی آی اس را هم راه اندازی کردیم که موقعیت یاب مکانی جرم است و از این طریق به صورت علمی وقوع جرایم را لحظه ای در سطح جامعه ارزیابی و تجزیه تحلیل می کنیم.

وی یادآور شد: خود رئیس کلانتری هم به این سامانه دسترسی دارد و می تواند حوزه استحفاظی خود را تجزیه و تحلیل کند و بداند در چه مکان هایی نیاز به حضور پلیس وجود دارد.
رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی کردستان اضافه کرد: این سامانه در کنترل کارکنان و نیروهای گشت و رفتارهایی که نسبت به واحد گشت از سوی مجرمین صورت می گیرد هم موثر است.

وی با بیان اینکه از پلیس های تخصصی هم در کنار پلیس پیشگیری بهره گرفته می شود و همکاری و همپوشانی خوبی ایجاد شده است، افزود: از نیروهای ستادی در قالب نیروهای کمکی به رده های پاسگاه ها تزریق کردیم و گشت ها افزایش یافته است.

سرهنگ کمالوند با اشاره به اینکه وضعیت اقتصادی و رویکرد زندان زدایی تاحدودی بر روی افزایش سرقت ها تاثیر گذاشته است اظهار داشت: با اقدامات هوشمندانه و پیش بینی ها و با کمک سازمان های دیگر دوربین های پایش شهری در کانون های وقوع جرم مستقر شد.

وی یادآور شد: در مکان هایی که این دوربین ها نصب شده جرم در سطح پایینی رخ می دهد و اثر روانی خوبی دارد.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی کردستان اضافه کرد: در بررسی های انجام شده مشخص شد که در مکان هایی که دوربین نصب شده تا شعاع مشخصی وقوع جرم یا حتی ایجاد مزاحمت هم دیده نمی شود.

وی افزود: روند وقوع جرایم در کردستان نسبت به ماه های قبل رو به کاهش است و این استان در مقایسه با کل کشور از نظر وقوع جرم در میان استان هایی قرار دارد که جرم کمتری مرتکب می شوند.

سرهنگ کمالوند با بیان اینکه در کانون های جمعیتی و نقاط جرم خیز دوربین نصب شده است اضافه کرد: از دوربین های کسبه و منازل هم برای شناسایی مجرمین استفاده می کنیم.
وی تعاملات خوب مردم با پلیس را در این زمینه موثر دانست و گفت: مردم به پلیس اطمینان و اعتماد دارند و با وقوع کوچکترین جرمی با پلیس تماس می گیرند.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی کردستان به یکی دیگر از فعالیت های این پلیس اشاره کرد و افزود: در حال توسعه دوربین های پلاک خوان هستیم که می توانند به صورت آنلاین به پایش پلاک خودروها پرداخته و خودروهای سرقتی را شناسایی کند.

۶۱۰۸ / ۳۰۳۴

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان گشت سنندج پلیس انتظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۲۵۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لباس خواننده چینی باعث مرگش شد

 به گزارش تابناک،رسانه‌های عربی خبر دادند این خواننده چینی بعد از آنکه لباسش زیر پایش گیر کرد روی سن به زمین خورد و درجا جان داد.

به نوشته این رسانه‌ها، خواننده زن ۳۱ ساله محلی در حالی که دو ترانه از برنامه خود را در جشنی به مناسبت نودمین سالگرد تولد یکی از افراد خارجی مقیم شهر چونگ چینگ اجرا کرده بود ناگهان به روی سن افتاد و بعد از برخورد سرش دیگر از جای خود بلند نشد.

حاضران که برای بلند کردنش به روی سن رفته بودند، از همان دقایق اول اعلام کردند او نفس نمی‌کشید و تمام تلاش‌ها برای احیای او نیز با شکست مواجه شد.

منبع: اعتمادآنلاین

دیگر خبرها

  • ببینید | رونالدو آتش به پا کرد؛ کولاک جدید کریس با لباس النصر
  • فیلم/ وضعیت ترافیک جاده‌های کشور از زبان رئیس پلیس راهور
  • تمام لوکوموتیو‌های مسافری و باری به دوربین مجهز می‌شود
  • تمام لکوموتیوهای مسافری و باری به دوربین مجهز می‌شود
  • تمام لکوموتیوها به دوربین مجهز می‌شوند
  • ◄ تمام لوکوموتیوها به دوربین مجهز می‌ شود
  • بررسی مسائل زیست محیطی اصفهان در جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست با حضور رئیس جمهور
  • لباس خواننده چینی باعث مرگش شد
  • شجاعی: دخترم قبل از بازی قسمم داد که ببازیم!
  • افتتاح مرکز آموزش وتوسعه ی فناوری های دانشگاه آزاد اسلامی سنندج