Web Analytics Made Easy - Statcounter

طبق اعلام نیرو‌های مسلح یمن، مرکز فرماندهی نیروی هوایی این کشور با استفاده از چند پهپاد، اهداف سعودی در فرودگاه‌های جازان و أب‌ها را هدف قرار داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، نیرو‌های مسلح یمن بامداد یکشنبه از اجرای عملیات بزرگ هوایی علیه اهداف نظامی شامل پایگاه‌ها و آشیانه جنگنده‌های سعودی در «جازان» خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرهنگ «یحیی سریع» سخنگوی ارتش و نیرو‌های مسلح یمن اعلام کرد این عملیات به‌وسیله دو فروند هواپیمای بدون سرنشین «قاصف کِی-۲» انجام شده که جنگنده‌ها و دیگر اهداف نظامی در فرودگاه جازان را هدف گرفته است.

به نوشته وبگاه شبکه «المیادین» وی تصریح کرد عملیات بزرگ مرکز فرماندهی نیروی هوایی یمن علیه فرودگاه جازان، با دقت اهداف سعودی را نابود کرده و منجر به اختلال در سیستم ناوبری هوایی شده است.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن همچنین تاکید کرد تا زمانی که حملات ظالمانه و بی‌دلیل ائتلاف سعودی به مردم یمن ادامه داشته باشد، آن‌ها نیز به هدف قرار دادن سایت‌ها و تاسیسات دشمن از جمله فرودگاه‌های نظامی ادامه می‌دهند.

شبکه الجزیره نیز دقایقی بعد به نقل از سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن گزارش داد که فرودگاه بین‌المللی أب‌ها در جنوب عربستان سعودی نیز با چند پهپاد هدف قرار داده شده است.

سرهنگ سریع در ادامه این بیانیه افزود: «ما قبلا هم تاکید کرده‌ایم که این عملیات‌ها تا زمان پایان تجاوزات و رفع محاصره، نه تنها متوقف نمی‌شوند بلکه گسترش هم می‌یابند».

یمن از سال ۲۰۱۵ (فروردین ۹۴) و آغاز حملات ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان و امارات، وضع بحرانی و فاجعه آمیزی دارد؛ حملات بی امانی که در جریان آن ده‌ها هزار غیر نظامی کشته و صد‌ها هزار تن دیگر از جمله کودکان زخمی و آواره شده‌اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: حمله پهپادی به فرودگاه جازان یحیی سریع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۲۸۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی تاکسی هوایی بین گناباد-مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،فرماندار گناباد گفت: طرح ایجاد «تاکسی هوایی» بین گناباد و مشهد با توجه به حجم زائران بارگاه رضوی و سفر ۲ میلیون زائر غیر ایرانی سالانه به مشهد در اولویت فرودگاه منطقه‌ای این شهرستان قرار گرفت. رضا نصیری گفت: راه اندازی آموزش‌های هوانوردی و خلبانی و تاکسی هوایی (ایرتاکسی) اولویت فرودگاه منطقه‌ای این شهرستان در سال جاری است. او افزود: با توجه به امکانات و زیرساخت‌های لازم این فرودگاه برگزاری دوره‌های آموزش هوانوردی و خلبانی از طریق مسوولان مربوطه در دست پیگیری است که با راه اندازی آنها تعداد پرواز‌ها و جایگاه فرودگاه گناباد افزایش می‌یابد. فرماندار گناباد گفت: به موازات برقراری دوره‌های آموزش هوانوردی، راه اندازی رشته‌های مرتبط در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گناباد نیز از طریق مسوولان این دانشگاه در سطوح کشوری به عنوان یک اولویت مهم در حال پیگیری است. نصیری با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری مذهبی و وجود تعدادی از بقاع متبرکه و مرقد برادران امام رضا (ع) در گناباد و از طرفی قابلیت‌ها و زیرساخت‌های گردشگری سلامت، افزود: راه اندازی تاکسی هوایی در این مسیر موجب رونق بیشتر فرودگاه منطقه‌ای گناباد و منطقه خواهد شد.  

دیگر خبرها

  • افزایش پروازهای فرودگاه شهدای خوی به ۳ روز در هفته
  • واکنش وزیر دفاع آمریکا به ورود نیرو‌های روسی به پایگاه نظامی نیامی
  • تجلیل از استادان خلبان پایگاه آموزشی هوانیروز اصفهان
  • دفاع هوایی پاشنه آشیل اتحادیه اروپا
  • خودکفایی ارتش در ساخت تجهیزات و ادوات مورد نیاز
  • پاریس برای المپیک 2024 به یک دژ نظامی تبدیل می‌شود!
  • سوخت گیری در آسمان چگونه و چقدر طول می‌کشد؟
  • هشدار درباره تاثیر اقدامات خرابکارانه رژیم صهیونیستی بر امنیت ناوبری هوایی لبنان
  • راه اندازی تاکسی هوایی بین گناباد-مشهد
  • رژیم صهیونیستی استفاده از سامانه «پاتریوت» آمریکا را کنار می‌گذارد