Web Analytics Made Easy - Statcounter

انتخاب ایستگاه گارمانوری به عنوان دهکده لجستیک از سوی استاندار قم، سخنان دادستان قم درخصوص ناهنجاریهای پیرامون عدم توجه به عفاف و حجاب، مقابله معاونت هماهنگی امور عمرانی با مصالح ساختمانی بی کیفیت، لزوم تقویت ارتباط بین صنعت و دانشگاه و بازار کهنه بهترین مکان برای بازارچه صنایع دستی قم از دیگر رویدادهای خبری اولین هفته تیرماه می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برگزاری مانور اطفاء حریق

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم با بیان اینکه در هفته های گذشته بیش از ۷۷۰ هکتار از مراتع استان دچار حریق شده است گفت: با جلسات هماهنگی و مانورهای اطفاء حریق صورت گرفته، آمادگی لازم برای جلوگیری و مهار این آتش سوزی ها ایجاد شده است.
محسن اوروجی هفته گذشته در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به برگزاری جلسات متعدد مقابله با آتش سوزی مراتع استان بین دستگاه‌های مختلف استان افزود: به دلیل بارندگی‌های خوب چند ماه گذشته شاهد پوشش مناسب گیاهی در مراتع استان هستیم که با گرم شدن هوا، این مراتع مستعد آتش سوزی شدند که این موضوع ضرورت آمادگی دستگاه‌های مسئول برای مقابله با این آتش سوزی‌ها را افزایش داده است. وی اظهار داشت: احتمال آتش سوزی مراتع بسیار افزایش یافته است، که برای هماهنگی، کنترل و جلوگیری از خسارت‌های ناشی از این آتش سوزی‌ها هفته گذشته مانور اطفا حریق در بخش‌های کهک، خلجستان و سلفچگان استان با حضور تمام دستگاه‌های مسئول و اهالی منطقه اجرا شد. اوروجی با بیان اینکه پوشش گسترده گیاهی و خشکی آنها در فصل گرما، موجب شده تا این مراتع با کمترین حرارتی دچار حریق شوند، گفت: به منظور فرهنگ سازی و اطلاع رسانی به اهالی منطقه و استفاده از ظرفیت نمازجمعه و مساجد منطقه در کاهش این آتش سوزری ها، روزهای گذشته جلساتی با ائمه جمعه و جماعات بخش‌های استان برگزار شده است.

پلمب واحدهای بی کیفیت مصالح ساختمانی

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: کیفیت مصالح ساختمانی به‌صورت مستقیم در ایمنی ساخت‌و ساز در شهر ارتباط داشته و درصورتی‌که بی‌کیفیتی واحدهای تولیدکننده محرز شود بدون هیچ اغماضی باید پلمب شوند. محسن بهشتی هفته گذشته در جلسه شورای فنی استان در سالن جلسات معاونت عمرانی استانداری افزود: مبحث کیفیت بتن باید به‌صورت مستمر در سطح استان بررسی‌شده و روند استانداردسازی آن دنبال شود. وی افزود: در بررسی صلاحیت و صدور پروانه فعالیت و کیفیت واحدهای تولیدکننده بتن و مصالح صنعت ساخت نباید هیچ‌گونه تسامحی صورت بگیرد، فعالیت واحدهای فاقد استاندارد با بر باد رفتن سرمایه‌های عمومی همراه است.

رانندگی بدون گواهینامه بالاترین آمار پرونده های دادگاه ها

سرپرست دادگاه‌های کیفری ۲ استان قم گفت: سال گذشته، رانندگی بدون گواهینامه با ۹ هزار پرونده، بالاترین آمار پرونده‌های ورودی به دادگاه‌های کیفری ۲ این استان بوده است.حجت الاسلام والمسلمین محمود طالبی هفته گذشته در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به افزایش ۴۲ درصدی پرونده‌های کیفری در قم، افزود: بسیاری از عاملان تصادف جوانان فاقد گواهینامه هستند و در هر تصادف حداقل یکی از طرفین، راکب موتورسیکلت می‌باشد. وی اضافه کرد: رانندگی بدون گواهینامه بدون تعیین وقت قبلی و به صورت فوق العاده رسیدگی می‌شود و با توجه به پیامدهایی که این جرم در جامعه دارد، هر مرحله از دستگیری مجازات متفاوتی دارد. وی با اشاره به اینکه قانون گریزی و خشونت عامل بسیاری از جرم هاست، بیان کرد: سال گذشته ۵۱ هزار و ۵۰۰ پرونده وارد دادگاه کیفری ۲ استان شد، در حالی که این تعداد در سال ۹۶، ۳۶ هزار پرونده بوده است.
طالبی با بیان اینکه برخلاف تصور عامه، جرایم منکراتی رتبه‌ای میان ۶ عنوان اولیه جرایم در قم ندارد، اضافه کرد: سرقت با پنج هزار و ۹۰۰ پرونده و ایراد صدمات بدنی غیرعمدی بر اثر تصادفات رانندگی با سه هزار و ۳۰۰ پرونده، جرح عمد، توهین به اشخاص عادی و تهدید در رتبه‌های دوم تا ششم عناوین مجرمانه قرار دارد.

لزوم تفویض نوسازی مدارس به اداره کل نوسازی

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس قم گفت: اگر در پروژه‌های بازآفرینی شهری، نوسازی مدارس از اداره کل راه و شهرسازی به اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس تفویض شود نتایج مثبت‌تری حاصل می‌شود. محسن پورگلیان هفته گذشته در جلسه شورای فنی قم در سالن جلسات معاونت امور عمرانی استانداری افزود: نوسازی مدارس بافت فرسوده باید با رعایت کامل اصول ایمنی و استانداردهای لازم صورت بگیرد. وی همچنین با اشاره به وضعیت دو پروژه آموزشی و فرهنگی شهید هندویان و مرکز آموزشی فرهنگیان گفت: این دو پروژه از بزرگ‌ترین مجتمع‌های آموزشی استان و کشور بوده که خدمات متنوعی را ارائه خواهند کرد. مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان قم اضافه کرد: اعتبارات اصلی این دو پروژه توسط خیرین مدرسه‌ساز تأمین شده است. وی اظهار کرد: در بخش کیفیت مشکل حادی در اجرای طرح‌های عمرانی مشاهده نمی‌شود اما در مبحث ایمنی نگرانی وجود دارد.
جمعیت دانش آموزی استان قم در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ حدود ۲۵۵ هزار تن بود که ۹۵ درصد در شهر و پنج درصد در مناطق روستایی مشغول به تحصیل بودند.

ارتباط بین صنعت و دانشگاه تقویت شود

استاندار قم گفت: دانشگاه ها باید بر اساس ماموریت هایی که دارند در کارگروه های مختلف فعال شوند و مدیریت استان را در پیشبرد اهداف و برنامه ها در زمینه های مختلف از جمله عمرانی، اقتصادی و بهداشت و درمان کمک کنند. بهرام سرمست هفته گذشته در جلسه کارگروه استانی ارتباط صنعت و دانشگاه در سالن جلسات دانشگاه صنعتی قم با تاکید بر مسئولیت پذیری مدیران برای توسعه همه جانبه استان قم اظهار کرد: حاکمیت نگرش سیستمی و مدیریت علمی لازمه تحقق شاخص های پیشرفت است. وی تقویت ارتباط بین صنعت و دانشگاه و کاربردی نمودن دانش را ضروری دانست و افزود: مدیران اجرایی، اساتید دانشگاهی و صنعتگران خودشان را بی نیاز از یکدیگر می دانند و لازم است ارتباط بین آنها باید تقویت شود. سرمست راه اندازی دفتر ارتباط استانداری با دانشگاه ها در محل استانداری قم را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: تشکیل اتاق فکر بین دانشگاه ها و استانداری در راستای بهره گیری از ظرفیت های علمی و تحقیقاتی آنها در دستور کار قرار گرفته است.وی گفت: طرح هر دانشگاه یک پروژه را سه ماه قبل کلید زدیم که امیدواریم با استقبال بیشتر دانشگاه ها مواجه شویم.

آغاز طرح پلیس راه قم

رئیس پلیس راه قم گفت: به منظور امنیت انتظامی و ترافیکی و کاهش سوانح رانندگی و تلفات در سطح جاده های ارتباطی، طرح تابستانی پلیس راه همزمان با تعطیلات مدارس در محورهای مواصلاتی این استان آغاز شد. سرهنگ مختار پناهی یکشنبه گذشته در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: در این طرح که تا اوایل مهرماه امسال اجرا می‌شود علاوه بر استفاده حداکثری از نیروهای پلیس راه، از نیروهای کمکی در اختیار ستاد فرماندهی انتظامی استان نیز استفاده می‌شود.وی با بیان اینکه برخورد قاطع با تخلفات حادثه ساز در این طرح در دستور کار پلیس قرار دارد گفت: خودروهایی که رانندگان آنها، ۲ تخلف حادثه ساز همزمان انجام دهند از سوی عوامل پلیس راه به مدت ۷۲ ساعت توقیف خواهند شد و کنترل هرچه بیشتر موتورسیکلت ها نیز در دستور کار قرار گرفته است. به گفته وی، سرغت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز، انحراف به چپ، نقص فنی، عدم استفاده از کمربند ایمنی، استفاده از تلفن همراه، حرکت به طور مارپیچ و حمل مسافر روی اتاق بار از جمله تخلفات حادثه ساز به شمار می آید.

دشمنان به دنبال بزرگنمایی مشکلات قم

دادستان عمومی و انقلاب قم با اشاره به ناهنجاری های پیرامون حجاب و عفاف در استان گفت: دشمن به دنبال بزرگنمایی مشکلات و سیاه نمایی ناهنجاریهای اجتماعی در قم هستند. مهدی کاهه، هفته گذشته در گفت وگو با خبرنگاران، با تاکید بر اینکه روحیه دینی و انقلابی قم پذیرای این ناهنجاری‌ها نیست و دستگاه قضائی نیز آن را نمی‌پذیرد، افزود: برخی به دنبال القای این موضوع هستند که به وضعیت حجاب و عفاف در قم خدشه وارد شده و تهاجم فرهنگی نیز در این شهر رسوخ کرده است. وی اضافه کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای هنجارشکنان و تبیین ارزش‌های اخلاقی و دینی از جمله اقدام‌های صورت گرفته در راستای فرهنگ سازی در این حوزه است. کاهه درادامه با بیان اینکه قم جای نفوذ و رسوخ ناهنجاریهای اخلاقی نیست، اظهار داشت: دستگاه قضایی با کسانی که به صورت برنامه ریزی به دنبال گسترش و بزرگنمایی ناهنجاری اخلاقی در قم هستند با قاطعیت برخورد کرده و با جدیت قانون را برای آنها اعمال می‌کنیم. وی با بیان اینکه تمام تلاش دستگاه قضائی ناکام قراردادن رسوخ و نفوذ فرهنگ بیگانه درقم است ادامه داد: حفظ حجاب و عفاف وظیفه‌ای همگانی و تکلیف شرعی است و بر زنان و مردم لازم است تا با امر به معروف و نهی از منکر در این امر خطیر مشارکت کنند. وی با تاکید بر ضرورت ورود اصناف و دستگاه‌های مختلف اداری برای عمل به وظایف قانونی خود برای مقابله با ناهنجاری‌های اخلاقی و فرهنگی گفت: با دستور دستگاه قضائی، اصناف و واحدهای صنفی قم در راستای مقابله با هنجارشکنان ملزم به انجام وظایف قانونی شده اند.
کاهه با بیان اینکه قم جای جولان دادن و اعمال تفکرات غلط هنجارشکنانه نیست تاکید کرد: برخورد قضایی بدون تحقیق و مستندسازی صورت نمی‌گیرد و تا از نظر قانونی این هنجارشکنی محرز نشود، برخوردی صورت نمی‌گیرد. دادستان عمومی و انقلاب قم، با اشاره به اجرای طرح ناظر در سراسر کشور به منظور استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای مقابله با برخی ناهنجاری‌ها ادامه داد: حضور کسانی که در طرح ناظر متخلف شناخته شده اند، متفاوت از توقیف خودرو بوده و اگر برای فردی در قالب این طرح پیامکی ارسال شود، ابلاغ قضائی محسوب نمی‌شود، اما اگر شخصی به مراکز قضائی مراجعه کند، روند رسیدگی به کار او تسریع می‌شود.

برگزاری دومین همایش بزرگ جوانان مقاومت

دومین همایش بزرگ «جوانان مقاومت» (شباب المقاومه) دوشنبه هفته گذشته با موضوع تکریم شهدای بحرین و مرگ معامله قرن در شهر مقدس قم برگزار شد. این همایش با حضور آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین، آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور و جمعی از علما و روحانیون و شخصیت های سیاسی ایران و کشورهای اسلامی و با حضور گسترده جوانان بیش از ۶۰ کشور جهان ترتیب یافت.در این همایش بیانیه آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید قرائت شد و حجت الاسلام و المسلمین شیخ نبیل قاووق عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان و حجت الاسلام و المسلمین هاشم الحیدری معاون فرهنگی حشد الشعبی عراق به سخنرانی پرداختند.همچنین در این همایش اسامه حمدان عضو دفتر سیاسی حماس، ماهر طاهر عضو مجلس سیاسی «جبهه الشعبیه لتحریر فلسطین» و داوود شهاب عضو مجلس سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین طی سخنانی بر مخالفت صریح ملت مظلوم فلسطین با توطئه شیطانی «معامله قرن» تأکید کردند.در طول برگزاری مراسم جوانان جبهه مقاومت بارها با شعار «الله اکبر، خامنه ای رهبر»، «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر آل سعود و آل خلیفه» و «لبیک یا حسین» حمایت خود از ملت مظلوم بحرین و فلسطین و ایستادگی در برابر توطئه آمریکایی اسرائیلی «معامله قرن» را فریاد زدند. پخش کلیپی از زندگینامه آیت الله شیخ عیسی قاسم و مبارزات مردم مظلوم بحرین و همچنین کلیپی از خدمات رسانی شباب المقاومه به سیل زدگان استان خوزستان از دیگر بخش های این همایش بین المللی بود. همچنین در پایان این همایش از لوگو و فرش «شباب المقاومه» و تمبر پستی آیت الله شیخ عیسی قاسم با حضور جمعی از علما و شخصیت های حاضر در همایش رونمایی شد.

بازارکهنه بهترین مکان برای تبدیل به بازارچه صنایع دستی

رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائران شورای اسلامی شهر قم از تبدیل بازار کهنه این شهر به بازارچه صنایع‌دستی خبر داد. سید مجتبی سبحانی ثابت هفته گذشته درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به نگرانی‌های موجود در زمینه بازار کهنه قم افزود: برنامه ریزی برای ساماندهی و حفظ پهنه تاریخی بازار کهنه در دستور کار شورای اسلامی شهر قم قرار گرفته است.وی مهم‌ترین مشکلات بازار کهنه را مورد توجه قرار داد و گفت: عبور و مرور وسایل نقلیه در محدوده این بازار، احتمال آتش‌سوزی در انبارهای آن و همچنین ناامنی به دلیل متروکه و تاریک بودن این بازار از مسائلی بوده که ساماندهی آن را ضروری کرده است.وی اضافه کرد: جلسات مستمری با کسبه و فعالان اقتصادی بازار کهنه برگزار و موافقت آن‌ها برای ساماندهی و تبدیل آن به بازارچه صنایع‌دستی گرفته‌شده است. سبحانی ثابت گفت: همچنین برای حفظ سازه تاریخی بازار و رونق صنعت گردشگری و رونق کسب‌وکار نیز تعاملات مناسبی با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان صورت گرفته است.وی ادامه داد: در بودجه سالجاری شهرداری قم ردیف بودجه مشخصی برای کف سازی بازار کهنه توسط شهرداری قم پیش بینی شده و اداره کل میراث فرهنگی استان نیز امر جداره سازی و مرمت سقف این اثر تاریخی را انجام خواهد داد. وی اضافه کرد: برای جلوگیری از تردد موتورسیکلت و وسایل نقلیه در بازار کهنه تمام ورودی آن‌ها آن مسدود و اقدام‌های لازم برای روشنایی و افزایش ایمنی آن آغازشده است.

لزوم تکمیل پروژه اتصال راه آهن به منطقه ویژه سلفچگان قم

استاندار قم با تاکید بر لزوم تکمیل پروژه راه آهن منطقه ویژه سلفچگان بعنوان چشمه بار خطوط راه آهن کشور، از تعیین ایستگاه گارمانوری بعنوان دهکده لجستیک استان خبر داد. بهرام سرمست هفته گذشته در جلسه بررسی پروژه‌های راه و شهرسازی استان به اهمیت مباحث لجستیکی در کشور اشاره کرد و گفت: عبور نزدیک به یک سوم بار سیستم حمل و نقل ریلی کشور از قم ظرفیتی مناسب برای ایجاد دهکده لجستیکی در استان ایجاد می‌کند.وی برنامه بلند مدت و چشم انداز توسعه قم را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: در سیستم حمل و نقل بار لزوم شناسایی چشمه‌های حمل و نقل بار در استان و اتصال به خطوط راه آهن کشور در دستور کار قرار گیرد.وی همچنین به اجرای پروژه قطار سریع السیر تهران قم اصفهان اشاره و ادامه داد: مسئولان ملی و استانی اقدامات لازم جهت تکمیل این پروژه را صورت دهند. طرح احداث قطار پرسرعت تهران - قم - اصفهان یکی از استثنایی‌ترین طرح‌های راه در استان قم است، که در زمان ۴۰ دقیقه مسافران را از قم به ایستگاه راه آهن مرکزی تهران منتقل می‌کند.این طرح از مصوبه‌های سفر کاروان دولت یازدهم به قم است که با سرمایه گذاری ۵.۲ میلیارد یورو اعتبار ارزی برای کل مسیر در حال احداث می‌باشد؛ طرح فوق سال گذشته با اهتمام وزارت راه و شهرسازی و اداره کل راه آهن قم آغاز شد.مسیر قم به اصفهان حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و مسیر قم به تهران در مرحله تجهیز کارگاه است.
سرمست پس از بررسی ظرفیت‌های مختلف استان در این جلسه، گفت: ایستگاه گارمانوری اولویت اول استان جهت تعریف دهکده لجستیک است و بایستی اقدامات لازم درباره تحقق ایجاد دهکده لجستیک در این ایستگاه انجام شود.
ایستگاه گارمانوری در بخش مرکزی و در ۲۰ کیلومتری قم قرار دارد.

۷۴۰۳/‏‬ ۶۱۳۳/‏

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۲۸۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتصال «ائل داغی» به «آجی چای» در تبریز

معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز از آماده‌سازی و بهره‌برداری مسیر دسترسی «ائل داغی» به «آجی چای» ظرف یک ماه آینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، سامان احمدزاده صبح امروز _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ به همراه مدیرعامل سازمان عون بن علی و شهردار منطقه یک تبریز در بازدید از پروژه های عمرانی در دست اجرای این سازمان اظهار کرد: پروژه مسیر دسترسی ائل داغی به آجی چای در راستای اجرای دستور شهردار تبریز مبنی بر اتصال کوه عینالی (ائل داغی) به آجی چای و سپس جاده آناخاتون در حال احداث است.

وی با اشاره به پیشرفت ۷۵ درصدی این پروژه تصریح کرد: با تلاش شبانه روزی همکاران سازمان عون بن علی و استقرار ماشین آلات و اکیپ های عمرانی در این محل، امیدواریم طی یک ماه آینده شاهد اتمام این پروژه باشیم.

به گزارش ایمنا، پروژه مسیر دسترسی ائل داغی به آجی چای با ۴۰ میلیارد ریال اعتبار و به طول سه کیلومتر، جاده پارک پیوند را به آجی چای و در نهایت جاده آناخاتون متصل می‌کند.

کد خبر 749612

دیگر خبرها

  • منطقه ویژه سلفچگان با تکمیل فرودگاه قم توسعه می‌يابد
  • تأکید امیرعبداللهیان بر تسریع فرآیند انتخاب رئیس‌جمهور لبنان
  • احزاب لبنانی در انتخاب رییس‌جمهور کشورشان تفاهم و تسریع کنند
  • لزوم اعتبار ۱۰۰ همتی برای تکمیل پروژه‌ های آب و خاک
  • لزوم اعتبار ۱۰۰همتی برای تکمیل پروژه‌ های آب و خاک
  • افتتاح هتل و آغاز اجرای تله کابین خوشاکو در ارومیه
  • اتصال «ائل داغی» به «آجی چای» در تبریز
  • بازدید معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی از پروژه جداره‌سازی خانه گردشگری ارومیه
  • برنامه‌ریزی برای عملیاتی شدن ۶۴ پروژه کلان استان فارس
  • صادرات بیش از ۲ میلیون دلار صنایع دستی فارس به خارج از کشور