Web Analytics Made Easy - Statcounter

آمریکا در حالی که طی سال میلادی گذشته ۱۵.۳ میلیون بشکه در روز نفت تولید کرده در همین سال ۲۰.۵ میلیون بشکه در روز نفت مصرف کرده که نشان می دهد این کشور تا خودکفایی در تولید نفت فاصله زیادی دارد. ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۲ اقتصادی نفت و انرژی نظرات - اخبار اقتصادی -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از اویل پرایس، در اوایل همین ماه بریتیش پترولیوم بررسی آماری خود را از انرژی جهان در 2019 منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تحقیق تصویری جامع از منابع اصلی عرضه و تقاضای انرژی در سطح کشور ها نشان می دهد.

 برای 2018، این تحقیق گزارش داد که جهان رکورد جدیدی در مصرف نفت معادل 99.8 میلیون بشکه در روز ثبت کرده که نهمین سال پیاپی افزایش تقاضای جهانی نفت است. تقاضای نفت در 2018 ،  1.5 درصد رشد داشت که بیشتر از میانگین 1.2 درصد دهه گذشته است. از طرف دیگر رشد تقاضای 1.4 میلیون بشکه در روز نفت در 2018 سومین سال پیاپی کاهش رشد تقاضا بود.

 آمریکا همچنان بزرگترین مصرف کننده نفت جهان است که در 2018 به طور میانگین 20.5 میلیون بشکه در روز مصرف کرده است. چین با 13.5 میلیون بشکه در روز در رتبه دوم قرار دارد. هند هم با 5.2 میلیون بشکه سوم شد. میانگین رشد مصرف هند و چین طی دهه گذشته حداقل 5 درصد بوده است.

 آسیا اقیانوسیه با میانگین رشد سالانه 2.7 درصد سریعترین بازار نفت طی این دهه بوده است. آفریقا و خاورمیانه هم تقریباً در همین حد هستند گرچه هیچ کشوری در این منطقه در 2018 رشد تولید  نداشته است.

این گزارش همچنین یک رکورد جدید در تولید جهانی نفت در 2018 ثبت کرد که معادل 94.7 میلیون بشکه در روز بود یعنی یک افزایش 2.22 میلیون بشکه ای نسبت به سال گذشته.

آمریکا برتری خود را به عنوان  بزرگترین تولید کننده نفت  حفظ کرده به رکورد 15.3 میلیون بشکه در روز رسیده است. به علاوه، آمریکا در رتبه اول افزایش تولید طی سال گذشته قرار دارد و تولید آن 2.18 میلیون بشکه در روز بالا رفته است (معادل 98 درصد کل افزایش تولید جهان).

 اگر به عقب تر برگردیم ، در 2008 قیمت جهانی نفت از 100 دلار در هر بشکه فراتر رفت. از آن زمان تولید جهانی نفت 11.4 میلیون بشکه در روز افزایش یافته است. طی همین مدت تولید نفت آمریکا 8.5 میلیون بشکه معادل 73.2 درصد کل  افزایش تولید جهان بالا رفته است. واضح هست که بدون رونق نفت شیل آمریکا، قیمت نفت کمتر از 100 دلار در هر بشکه نمی‌شد.

 عربستان سعودی  با 12.3 میلیون بشکه در روز دومین تولیدکننده بزرگ جهان و روسیه با 11.4 میلیون بشکه در روز سوم است. کانادا با  410000  بشکه در روز افزایش تولید، دومین کشوری بود که بیشترین افزایش را طی 2017 ثبت کرد. این مقدار از افزایش 395000 بشکه ای عربستان هم بیشتر بود.

این افزایش تولید ها کاهش شدید در ونزوئلا (582 هزار بشکه در روز)، ایران (308 هزار بشکه در روز)، مکزیک (156 هزار بشکه در روز)، آنگولا (143 هزار بشکه در روز) و نروژ (119 هزار بشکه در روز) را جبران کرد.

 اگر گاز طبیعی مایع را از کل تولید نفت جهان کم کنیم، تولید آمریکا به 11 میلیون بشکه در روز کاهش می‌یابد و این کشور را پس از روسیه با 11.2 میلیون بشکه در روز و جلوتر از عربستان با 10.5 میلیون بشکه در روز قرار می‌دهد.

طبق این گزارش ، ذخایر اثبات شده نفت جهان 0.1 درصد افزایش یافته و به 1.73 تریلیون بشکه رسیده است.

تولید نفت آمریکا از 12 میلیون بشکه در روز گذشتروسیه و سایر تولیدکنندگان از توافق کاهش تولید نفت حمایت می‌کنند

 انتهای پیام/129

R7586/P/S7,80,85/CT10 واژه های کاربردی مرتبط نفت جهانی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نفت جهانی نفت جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۲۹۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش پیش‌بینی قیمت نفت به دنبال احتمال کاهش عرضه

نظرسنجی رویترز از ۴۳ اقتصاددان و تحلیلگر نشان می‌دهد متوسط قیمت نفت خام برنت در سال جاری میلادی برابر با ۸۴ دلار و ۶۲ سنت در هر بشکه خواهد بود، یعنی بالاتر از پیش‌بینی ماه گذشته. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، پیش‌بینی می‌شود قیمت نفت در سال جاری میلادی بالاتر از 80 دلار در هر بشکه باشد. تحلیلگرانی که رویترز از آنها نظرسنجی کرده پیش‌بینی خود از قیمت نفت در 2024 را برای دومین بار به خاطر احتمال عقب ماندن تولید از تقاضا در بحبوحه درگیری‌های خاورمیانه و ادامه کاهش تولید اوپک پلاس، افزایش داده‌اند.
نظرسنجی از 43 اقتصاددان و تحلیلگر نشان می‌دهد متوسط قیمت نفت خام برنت در سال جاری میلادی برابر با 84 دلار و 62 سنت در هر بشکه خواهد بود. این رقم در ماه مارس 82 دلار و 33 سنت پیش بینی شده بود.
متوسط قیمت نفت خام برنت از ابتدای سال جاری میلادی تا حالا 83 دلار و 50 سنت بوده است.
پیش بینی قیمت نفت خام آمریکا هم افزایش یافته و از 78 دلار و 9 سنت ماه گذشته تا 80 دلار و 46 سنت بالا آمده است.

کاهش 100 هزار بشکه ای تولید روزانه نفت اوپکعربستان قیمت نفت خود در بازار آسیا را افزایش می‌دهد

تحلیلگران عقیده دارند روند رشد تقاضا مثبت‌تر از حد انتظار بوده و با توجه به کاهش ذخایر نفتی و تمدید کاهش تولید اوپک پلاس، همچنان از قیمت نفت حمایت خواهد کرد.
آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد علیرغم بسیاری از مخاطرات، رشد تقاضا برای نفت تا حد زیادی همگام با روند قبل از بحران کرونا بوده است. این آژانس پیش بینی می‌کند رشد تقاضای جهانی برای نفت در 2024 برابر با 1.2 میلیون بشکه در روز باشد.
بسیاری از تحلیلگرانی که در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند، تخمین می‌زنند تقاضا برای نفت بین 0.9 و 1.4 میلیون بشکه در روز در سال جاری میلادی افزایش یابد.
اکثر تحلیلگران عقیده دارند احتمال 100 دلاری شدن قیمت نفت علی رغم بی‌ثباتی‌ عرضه به خاطر بحران خاورمیانه، پایین است.
در زمینه عرضه، انتظار می‌رود ائتلاف اوپک پلاس طرح کاهش تولید خود را پس از ماه ژوئن هم ادامه دهد که باعث کمبود عرضه نسبت به تقاضا خواهد شد.
با وجود اینکه برخی تحلیلگران می‌گویند تولید نفت آمریکا در سال جاری میلادی افزایش می‌یابد، اما بسیاری دیگر هشدار داده‌اند ترجیح دادن سود سهامداران به گسترش تولید در صنعت شیل آمریکا، رشد آن را محدود خواهد کرد.
انتهای پیام/61

دیگر خبرها

  • افزایش پیش‌بینی قیمت نفت به دنبال احتمال کاهش عرضه
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نفت برنت به ۸۷ دلار و ۸۶ سنت رسید
  • کاهش ۱۰۰ بشکه ای تولید روزانه نفت اوپک
  • برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ |برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • تصویب لایحه جنجالی در سنای آمریکا؛ واردات اورانیوم از روسیه ممنوع شد
  • سنای آمریکا واردات اورانیوم از روسیه را ممنوع کرد
  • افزایش تولید روزانه ۸۰ هزار بشکه نفت در نفت و گاز گچساران
  • وابستگی اقتصادی اسارت می‌آورد